home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kompanija Delta Motors dobila je posebno priznanje za uvođenje automobila na električni pogon na tržište Srbije. Ovo priznanje dodeljuje Agencija Metro Market u saradnji sa Privrednom komorom Srbije, Agencijom za zaštitu životne sredine i AMS savezom kao podršku razvoju i unapređenju zaštite životne sredine kroz promociju ekološki prihvatljivih prevoznih sredstava.

BMW kompanija u svom portfoliju ima potpuno zaseban segment vozila na električni i hibridni pogon "BMWi vozila", koja se po svim segmentima razlikuju od bilo kog drugog BMW vozila. U cilju pomeranja inženjerskih granica, stvoren je automobil koji je lider u "održivosti" sa aspekta očuvanja životne sredine, čiji adut nije samo nulta emisija štetnih gasova. Kod modela BMW i3 sloganom "Born Electric" sugeriše se najefikasniji ekološki automobil u čitavom procesu, počev od proizvodnje i korišćenja sve do reciklaže vozila.

BMW Group se znatno razlikuje od ostalih automobilskih brendova po pitanju proizvodnje električnih vozila jer je pored elektrifikacije glavnih modela, BMW osnovao poseban podbrend BMWi u koji je značajno investirao. Materijali koji se koriste u proizvodnji BMWi su karbonska vlakna koja se nalaze u karoseriji automobila, biorazgradivi materijali, reciklirani materijali (poput PET boca), vuna, drvo eukaliptusa, kenaf. Ovi modeli se proizvode u fabrici u Lajpcigu koja je primer ekološki ispravne proizvodnje i koja koristi električnu energiju proizvedenu uz pomoć vetrenjača, a stare baterije iz automobila se koriste za skladištenje viška energije (batteries second life).

Prilikom procesa proizvodnje BMW i3 modela emituje se šest puta manje CO2 nego tokom proizvodnje jednog SUV automobila, dok se tokom korišćenja postiže nulta emisija CO2. Ova činjenica BMW i3 čini ekološki najprihvatljivijim vozilom današnjice.

BMW i3, u zavisnosti od načina upotrebe, može preći između 200 i 300 km sa samo jednim punjenjem.

U našoj zemlji postoji mnogo prostora za unapređenje kako infrastrukture, tako i beneficija za vlasnike ovih vozila, što će znatno uticati na promenu svesti vozača. Zaineresovanost kupaca je velika, a o tome svedoči informacija da su kvote za proizvodnju BMWi vozila već sada rezervisane za celu 2017. godinu.

Kompanija Delta Motors će nastaviti da aktivno sledi inicijativu BMW grupe i podrži razvoj i popularizaciju automobila na električni pogon.

PR saopštenje



čitanja : 920



Komentari

Ko koga ovde ...
U Srbiji ne može da se registruje el. vozilo, Hibrid može.
Po zakonu, sva vozila sa kombinovanim pogonom, benzin/tng, benzin/elektro, dizel/elektro, benzin/cng ne mogu se registrovati redovno, već kao automobil sa izmenama. Zakon je jasno precizirao, sve nadogradnje na sus motor, tng, cng i ostaloo ( ovo ostalo verovattno za hibridne pogone) moraju proći atest.
Sramota kako se glasa za nešto što je Toyota odavno uradila. Ovi modeli i3 i i8 nisu električni, već hibridni.
Sramota

Autor Granduljko 30 Mar 2017, 13:56

http://rs.n1info.com/a238341/Auto/Elektricni-automobili-u-Srbiji-nemoguci.html

Autor Granduljko 30 Mar 2017, 14:03

Granduljko
Aj prestani da lupetas. Prvo, sta tebe boli da li moze da se registruje ili ne moze. i3 je za tebe i sve sto ti volis misaona imenica. Drugo i3 jeste elektricni auto. I ni tojota, ni bilo ko drugi ne proizvodi velikoserijske automobile od karbon fibera, tako da automobili jesu i vise nego jedinstveni. Kad se zbroje svi prodati i3 i i8 modeli do sada, u njima je verovatno upotrebljeno vise karbon fibera, nego sve ukupno u automobilskoj industriji do sada. Nimalo jedinstveno, nema sta...

Autor toma 30 Mar 2017, 18:25

Kakve KARBON veze sa nagradom koju je dobio za eko vozilo?
To moze za tehnicko-tehnoloski napredak.
A kao eko auto, ne moze da dobije ovu nagradu.
Objasni mi vezu izmedju karbona i eko pojma!

Autor Granduljko 30 Mar 2017, 19:42

Granduljko
Zahvaljujuci karbonu, auto je 200kg laksi, tako da po utrosenom kilovat-casu prelazi vise kilometara. Karbon fiber se proizvodi u fabrici koja se iskljucivo snabdeva strujom iz hidroelektrane sto se samtra cistom energijom. Ceo sektor fabrike u Lajpcigu gde se proizvodi i3 snabdeva se elektricnom energijom koja se dobija putem vetra. Cela unutrasnjost auta, kao i sam karbon fiber mogu se 100% reciklirati. Jel ti dosta? A sto se tice svega nabrojanog u tehnoloskom smislu barem 10 godina je ispred "tvojih voljenih"...

Autor toma 30 Mar 2017, 20:27

Granduljko bmw i3 ima opciju motora 600ccm koju se moze samo koristi za punjenje baterija. Ne znam da li je takav primerak prezentovan na sajmu a kao takav bi mogao da bude registrovan kao hibrid (iako ne mozes da predjes sa sus motorom ni kilometar).

Autor NoName 31 Mar 2017, 01:30

Svakako da je i3 revloucionaran i napredan, eto vec na leto jedan opel tj. Gm ce izbaciti Amperu koja ima znatno veci domet, vise snage, bolje ubrzanje, vise mesta, prave tockove a ne kao da je biciklo, 5 pravih vrata, ima i karbona i magnezijuma i sigurno ce na kres testu bolje da prodje. Bmw se toliko ne brine od ovog konkurenta da zuri da sto pre izbaci neku unapredjenu verziju, ali dzabe, vec je "out". U autletu jedino moze da se kupuje na dalje.

Autor Burdus 31 Mar 2017, 13:36