
Odgovor je Kina, čak 24 miliona automobila!
Od ukupno 72 miliona proizvedenih automobila 2016. godine, u Kini se proizvela jedna trećina. Za Kinezima slede Japan sa 7,9 miliona, Nemačka sa 5,7 miliona, SAD sa 3,9 miliona i Južna Koreja sa identičnom cifrom kao i Amerikanci.
U stopu ih prati Indija sa 3,7 miliona proizvedenih automobila. Procene su da će Indija do 2020. godine preteći Južnu Koreju, SAD, pa čak i Nemačku.
Španija je proizvela 2,4 miliona, Meksiko ogruglo 2, a na desetoj poziciji najvećih proizvođača nalazi se Velika Britanija sa 1,7 miliona vozila.
U stopu ih prati Francuska (1,6 m), potom Češka (1,3 m) i Rusija (1,1 m). Iran, Slovačka, Indonezija i Turska proizvele su po milion vozila prošle godine.
Nekadašnji automobilski gigant, Italija, proizvela je prošle godine samo 700.000 automobila. Ipak, treba uzeti u obzir i da brojne fabrike snova koje se nalaze na Apeninskom poluostrvu proizvedu pet do sedam hiljada automobila na godišnjem nivou, ali i da je njihov profit po jedinici daleko veći od "običnih" proizvođača. Tako npr. Ferrari zarađuje čak 90.000 $ po jednom automobilu.
Ukoliko se pitate gde je ovde Srbija, mi smo prošle godine proizveli oko 85.000 automobila. Ovo nije mala cifra, ali je ipak veoma daleko od vodećih zemalja u Evropi. Nadamo se da će restilizovani Fiat 500L doneti veću proizvodnju u Kragujevac.
Izvor: Vrelegume.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Zotye
"Nadamo se da će restilizovani Fiat 500L doneti veću proizvodnju u Kragujevac."
I ja se nadam jer nada umire zadnja, ali ipak na kraju umre.
Šta bi sa redizajna 500l? Izgleda da ni od toga nema ništa. Trebalo je do sad da bude, ali ništa.
Izgleda da porodični FIAT više ne rizikuje tako da je najverovatnije fabrika sa najlošijim rezultatima u grupi već odavno otpisana.
Da li postoji kakva alternativa FIAT-u? E to me još više brine s obzirom da svi znamo koliko su naši političari (ne)sposobni kada je u pitanju auto-industrija.
Najbolji primer za to je FIAT u Kragujevcu pod onakvim uslovima.
Bolje da smo Zastavu prodali kao celinu i to domaćim tajkunima. U svakom slučaju bolje bismo prošli nego što smo dali FIAT-u 500 miliona evra na lepe oči i opet nismo rešili problem već je isti čak i opasniji nego kada smo bili na prekretnici.
Kada gornjom glavom neki koji kroje nam kapu počnu razmišljati možda i uhvatimo koštac sa najvećim svetskim proizvođačima pošto sa FIAT-om smo samo periferija periferijine periferije.
Čak su i FIAT-ove fabrike u Turskoj i Poljskoj u boljem položaju nego ona u Kragujevcu s obzirom da i jedna i druga imaju više modela dok ona u Kragujevcu, iako je sa FIAT-om dogovorena proizvodnja od 300000 automobila godišnje i 2 modela, spali smo na zastareli 500l i proizvodnju koja se usled konstantnog pada bliži polovini jednog modela.
To je to kada umeš toliko dobro da pregovaraš da skineš gaće. :)))