home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Britanska policija objavila je spisak deset "najprofitabilnijih" policijskih radara. To su prave fabrike para. Zahvaljujući ovim statičnim "blicerima", britanski vozači plate za prekoračenje brzine milione funti godišnje.

Britanska policija u javnost je pustila informacije o tome, koliko novca na ime prekršaja za prekoračenje brzine inkasira deset najaktivnih radara. Brojke su više nego zanimljive. "Najunosniji" je statični radar smešten na putu A1 kod Great Pontone, koji je prošle godine na više od 6.000 kazni, "zaradio" 606.400 funti, odnosno više od 722.000 evra. Veoma "vredan" bio je i radar na putu M180, koji je za 5.830 registrovanih kazni zaradio 583.500 futni, što je oko 694.800 evra.

Broznanu medalju u ovoj tabeli drži radar na putu M25, koji je u državnu kasu poslao 538 500 funti, što je oko 641.185 evra. Kao što možemo videti, samo prva tri najaktivnija policijska rada u Velikoj Britaniji, inkasirali su 1.728.300 funti. TOP 10 najplaćenijih radara u Velikoj Britaniji, prošle godine je na ime kazni za prekoračenje brzine "naplatilo" ukupno 3.164.100 funti, odnosno 3.767.458 evra. U Velikoj Britaniji na putevima je instalirano ukupno 3.300 statičnih radara, što znači da se na svakom 108. kilometru puta nalazi po jedan statični radar.

Kazne za prekoračenje brzine u Velikoj Britaniji nisu male. Minimalna kazna iznosi 100 funti (120 €), a maksimalna kazna za prekoračenje brzine iznosi 2.500 funti (2 980 €). Pored novčane kazne, vozači dobijaju i kaznene bodobe. Prosečna kazna za prekoračenje brzine na "ostrvu" prošle godine iznosila je 188 funti (224 €), a kažnjeno je 166.695 vozača. Policija tvrdi, da statični radari imaju pozitivan uticaj na povećanje bezbednosti, a očigledno nije mali ni njihov finansijski efekat.

TOP 10 rada u Velikoj Britaniji po visini naplaćenih kazni:

Izvor: Automagazin.rs



čitanja : 1761



Komentari

Radar koji slika 6000 puta godisnje je na pogresnom mestu ili je ogranicenje besmisleno pa ga toliki prekorace. Jedino je na pravom mestu za uzimanje haraca.

Autor Damko 18 Maj 2017, 22:04

@Damko
Nije strasno. U CH u kantonu Tessin, na autoputu koji vodi dole ka Italiji je samo jedan radar prosle godine od januara do juna samo slikao 68.000 puta, kazu rekord za sve radare u CH, takmicenje radara ko je bolji hahaha. Prvoooooo mesto Tessin, bravo majstore, drugooooo mesto Baazel i neverovatnih 5 miliona franaka samo u prosloj godini. Zamisli samo Bazel koji je grad-kanton, zaradili blicevi prosle godine 5 miliona. Cirih kanton ima vise radara od njih, Bern isto, skoro svi. Ima nekih koji blicaju vise puta , ali donesu manje para od nekih koji blicnu manje puta, ali imaju bolju lokaciju. U Britaniji ih imas 3300 radara na 65 miliona ljudi, a u CH na 8 miliona oko 1100 radara. Ali u Britaniji kao i u drugim zemljama za fiksirane radare stoji obavestenje 'radar', dok u CH kad udjes u CH stoji 'radar snima' i vise nigde nemas obavestenje. A, svugde su. I ne znas i samo blica. Citao sam u novinama da je jedan svedjanin milioner, namerno dosao jednog dana u Ch i vozio blesavije i za jedan dan napravio oko 2 miliona za kazne. I on bio u novinama uz osmeh. Na kraju dobio i zabranu ulaska u zemlju od 5 godina hahahaha...Kralj, kaze dosao da vidi koliko puta ce ga blicnuti CH radari...U gradovima su najvise uz semafore, ne pratim ostatak dela Ch ali ovde u Lozani na sajtu policije kazu da od kad su 2011.godine znacajno povecali broj radara, do sada su doooosta smanjili broj nesreca. Ne secam se tacno procenta...Jesu prave fabrike para radari sto kaze test gore, ali i znace. Pogotovo za zemlje poput CH, Britanije gde klinci od 20 godina voze auta od 300-400 + konja. Masa klinaca vozi Golfove od 5 do 7 i sve verzije R ili GTI. Subaru Sti, Lancere, AMG-e, M-ove...Bio sam na dosta skupova, sve okej momci pa i stariji, ali da nema takve kontrole, svakog dana bi haosa bilo. Ovako ih drze koliko toliko.

Autor dusn 19 Maj 2017, 07:17

Nasa selektivna primena zakona to ne dozvoljava....to je preventiva a ne Okanoviceve besmislice....

Autor mishell 19 Maj 2017, 09:57

Najbolji nacin za punjenje budzeta,kod nas da ima bar 1500 radara,pa to bi bilo para kao blata,kakva Svica kakvi englezi...Nadam se da neko iz vlasti ovo cita i da isti taj metod kaznjavanja primjeni i kod nas.

Autor Renault Terminator 19 Maj 2017, 10:39

@Renault
Nece to jer onda nece moci policajci da iskacu iz zbunja :D Za ovaj radar ce ljudi nauciti, a ne znaju kad ce policajac iskociti. Tako misle da ce vise puniti budzet. Ne rade oni to da zastite, preventivno, vec da uzmu pare. Dok ovamo stavljaju te rade zarad preventivnosti, pa sad sto opet mnogi ne vode racuna, jbg.

Autor dusan 19 Maj 2017, 11:42

@dusan

Po mom misljenju, u gradskim jezgrima, gde je dosta pesaka, raskrsnica, skola, ok je tu postaviti radare pa i na svakoj raskrsnici ako treba. Ali postavljati na autoputu, cemu to ako nije da se uzmu pare? Ili da su bar ogranicenja malo "labavija", zasto je u CH ogranicenje 120 kmh kad na 80% autoputa moze bez preterivanja da se vozi 150 kmh?

Autor Damko 19 Maj 2017, 13:44

Ja kod nas ispod 160 km/h ne spustam. Da je bezbednost tu bitna. Sredili bi kako treba autoput i obuku vozaca.

Autor NR 19 Maj 2017, 20:50

@Damko
Pa i na auto putevima imas nesrece zbog velikih brzina. Potvrdjujem to, moze u Ch da se vozi brzo na auto putu i zbog toga sto ima mesta i plus sto je put pista, cesto mi je i smor zesci kada moram do Ciriha, Bazela sto mi je 200+ km, a retko kada sam i na 130km/h. Jes' malo dosadno ali opet, eto Bazel je 200km, za nepuna 2 sata sam famo. Nije CH velika pa je prodjes brzo i sa 120 :D Imaj na umu i da ima dosta tunela i nigde kroz tunel nije 120. Negde je 80, negde 100. Ima nekih dugackih a 80 ogranicenje. To je tek smor! Kod Berna sve 80, kod Bazela sve do aerodroma 80. Tu mi cesto smesna situacija, pogotovo Bern. 3 trake, svi 80. Kao da se trkamo, neko 83, neko 80, neko 79 hahahaha...Provaljujem jer sam uvek na tempomatu, stavim na 83, preticem ljude....Jedva :D I kazne nisu male. Tipa na 150kmh da te uhvati radar, spremi 500fr i vec stavi dozvolu u kovertu da im je posaljes. 200 ako te uhvati kazna oko 1000 plus dozvola plus zatvor 2 godine (do duse uglavnom dozvole kucni pritvor), daju ti samo na posao da ides :) Gde je 30 ogranicenje u naselju, sa 45 na sat ti uzima dozvolu, ako ides 70 isto zatvor. Imam celu tabelu sa kaznama. Skoro jedan duvao 0,5 , a vodi se kao pocetnik polozio pre godinu dana. Dozvola na godinu dana, plus produzice mu na jos godinu 'pocetnicku' dozvolu plus 500fr kazna. Deru, deru...

Autor dusan 20 Maj 2017, 07:18

Duka
"3 trake, svi 80. Kao da se trkamo, neko 83, neko 80, neko 79".
To ko NASCAR. :)
Eto i mene u Swiss. ;)

Autor P1 20 Maj 2017, 09:31

@P1
Pa da hahaha, ima prilicno smesnih situacija. Obilazimo jedni druge po 10 minuta :D Tipa ja uvek na 125 tempomat, a neko jbg vozi 122, isto tempomat...Do 125 prastaju, tj ne slika radar. Ima mnogo deonica gde znam da nema nijedan radar, ali nikad preko 135 ne idem jer cesto ostavljaju one male radare, zakace ga na nekoj konstrukciji pored i ne vidis ga. Pa do 135 nije strasno da se plati...Ali izbegavam i to, dosta je sto im placam porez jos da ih hranim kaznama :D
Gde si ? U Cirihu?
Meni dolaze otac i brat sutra vece, imamo neko krstenje, tj ja kum :D A, oni ce ostati barem 2 nedelje tako da 2 nedelje necu moci da ih ostavljam. Ti ako mozes do Lozane, tu sam. Do septembra ne mrdam iz CH nigde :)
U sustini ako se desi kroz neki dan da dovodim tatu do Ciriha u obilazak, javicu se. Voli da setka covek, a nije bio samo jos Cirih i Bern od toga 'poznatijeg'. A, ono...Otac je otac, dosta je on mene vodio i setkao nekada, zadnje vreme je doslo da sin njega setka ;)
Uglavnom ako dolazite ili planirate ka Lozani, slobodno pisi! Danas lose vreme, ali od sutra sunce opet i cela sledeca nedelja. Bice prelepo za blejati uz jezero uz neko pice. Pozdravljam te

Autor dusan 20 Maj 2017, 09:55

dusan
Nisam planirao u CH "dolaziti", ali, mislim da si mi svojim dosadašnjim postovima o "saobraćajnoj disciplini" tu zemlju toliko "ogadio", da mislim da ni biciklom u nju ne bih "kročio" :)
Džaba im sva ta lepota, ako ja svakoga sekunda treba da imam nivo koncentracije kao da sam "snajperista" ... Želim o(t)pušten život, koliko je to moguće ...

Autor moron 20 Maj 2017, 12:58

@moron
Ziv se covek na sve navikne. I meni je bilo komplikovano u pocetku, ali vremenom naviknes drukciju kulturu, drukcije ljude...Vremenom naviknes i na brzinu, dodjes iz Srbije gde je normalno ici 80-90 gde je 50 ogranicenje, gde na auto putu vozis 200-250, gde pesaku mozes da stanes, a i ne moras, a vise je ne moras, gde biciklisti sviras da se skloni jer ti smeta, a imas jos 4 metara da ga obidjes i tako dalje, itd. Kazem komplikovano u pocetku, posle postane normalno. Posle tebi voznja iz Srbije deluje 'ludo', a do pre nekog vremena si tamo bio kao ostali. Ja sa voznim stazom iz ludog Bg-a sa milion ipo ljudi ulazim u Nicu i ne verujem kakav saobracaj, kakvo ludilo, vec mi se vraca za CH jer sam se odvikao te blesave voznje. Po Francuskoj se slicno vozi kao po Srb. Kakvi pesaci, kakva brzina, kakve trake. Veruj veliki broj ulica po mnogim gradovima ni obelezena nije, a tipa 3 trake u jednom smeru, odjednom se topi u 2, pa u 3. Jedino provaljujes po ovome ispred. Policija ne gleda, juri teroriste nema vreman za to :D U CH naviknes jer svi isto rade kao i ti, a ako neko divlja bice kaznjen, nema ovde Mitrovicevog sina, tajkuna i ostalog. Citam nacelnik policije ovde dobio otkaz jer je koristio sluzbeno vozilo pod rotacijom, a rotacija mu nije trebala. Zamisli to u Srbiji...I ovde zivot o(t)pusten, vise nego u Srb. Sem sto ne smes da se ponasas bahato i bezobrazno. A, tako i treba, to ne sme niko. Ja takav nisam pa mi je odlicno...Sto kazes 'snajperista', hahaha, bas takav sam u pocetku bio. 'Jbt vec sam na 50, koci' , ne stanem pesaku na pesackom ko je s tobom odmah 'alo sta radis to, ovde se obavezno staje' itd. Posle vidim...Jbt jos nije ni prisao pesackom svi koce u mesto. Onda naviknes na to, naviknes nogu tacno i po osecaju znas kad si na 50, sve naviknes i uzivas :D
Inace uzeo sam bajs, zaboravih da ti kazem. Zivim punim plucima malo :) Bas sledeceg vikenda idem tu u blizini gde ima skupljanja i voznje bajsova po planinskim putevima. Jedva cekam, na slikama gledao lepote tih dela Alpa i sela, sada idem s njima bajsevima ;)

Autor dusan 20 Maj 2017, 14:56

dusan
Naravno da čovek na sve može da se "navikne" i da navike mogu da se menjaju, samo je pitanje da li promenu odredjenih navika čovek zaista želi ili je na neku promenu (makar posredno) prinudjen.
Meni se ta "dvozdena saobraćajna disciplina" u CH baš i ne dopada.
Ta vožnja bajsom po Alpima koju pominješ može doći kao dobar izduvni ventil da čovek "sve to" lakše "preživi".

Autor moron 20 Maj 2017, 16:55

Dusan

Canadjani su dosta slicni Svajcarcima kada je ta saobracajna kultura u pitanju,ali po tvom pisanju ja bih rekao da je ta kultura na jos vecem nivou nego u Canadi.
Veoma je lako voziti i prosto relaksirajuce kada su svi normalni oko tebe,tacno znas sta mozes da ocekujes,iznenadjenja su minimalna.Ja sam u Canadi zaboravio da koristim sirenu,nema potrebe za sirenom.
Sto se tice te saobracajne kulture,ja sam se tamo odmorio.Zato se meni i svidja Svica,sto je to kod vas jos bolje nego u Canadi,za mene je taj sistem perfektan,gvozdena je disciplina,mogu slobodno reci skoro pa svi su svjesni svoje odgovornosti sto je jako bitno.Meni licno tu ne treba nikakva navika u saobracaju,za normalne ljude po meni se tu nema sta navikavati,naprotiv,uzvivas dok vozis,opusteno,bez stresa,napetosti.
Ja od kada sam se vratio ne mogu da dodjem sebi dok vozim po Beogradu,ne uklapam se u saobracajnu nekulturu nikako.Ako neko ljudsko bice,npr doktor,spasi najvise ljudskih zivota za vrijeme svog radnog vijeka,vozac kamiona ili autobusa je odmah na drugom mjestu po tom pitanju,sto ne pogazi pjesake,sto nesamelje putnike u automobilu samo zbog njihove krivice koja moze biti i zbog ne znanja,bezobrazluka,bahatosti,divljastva itd.To prvenstveno vazi za grad Beograd.Naravno,nekada ni doktori ne mogu sve da spasu,umre im pacijent,tako i vozaci kamiona i autobusa,nekada ne mogu sve izbjeci I bas svaku tudju gresku da anuliraju svojom defanzivnom voznjom i da spasu zivot budali koja,potpuno sam siguran,svjesno ide u rizik,ili cu proci ili cu biti palacinka na cesti,zbog cega?Zbog 2min sto ces stici brze tebi se gine i covjeku kojem je stalo do zivota koji mozda ima porodicu kuci ides da unisti i zivot I porodicu a da sve bude jos gore ,takvi vozaci koji to radr su upravo oni koji imaju djecu i sa djecom pozadi one gleda maltene smrt u oci.Toliko sam se toga nagledao na Beogradskim ulicama da prosto stanem i blokiram cjelu traku kada se desi tako neka situacija koje su svakodnevne i ne mogu da dodjem sebi kada vidim sta ljudi rade i koliko su spremni da izgube zivot zbog cega?Prosao sam Njemacku od sjevera do juga,Austriju,Madjarsku,Sloveniju i Canadu,ja to nigdje tako nesto nisam video kao u Beogradu,da toliko ljudima nije stalo do sopstvenog zivota i zivota svojih najdrazih da je to prosto nevjerovatno.
I da stvar bude jos crnja,oni pored svega toga jos hoce da se raspravljaju sa tobom sto mu ne das da prodje na stop,sto ne stanem na zeleno da se on ukljuci iz kontra smjera o punoj liniji,znaku prvenstva prolaza i pravilu desne strane da ne govorim,to niko ni ne pridaje znacaj tome.Strasno.
Ima li Dusane kod vas u Svici ovakvih situacija sa kojima se ja svakodnevno susrecem u Beogradu?
Kakve su kazne za takve ljude,da li ih salju kod psihologa na razgovor,ili kod neuropsihijatra,jer to su definitivno poremecaji,to ne moze biti normalno ponasanje,takvi ljudi sigurno imaju neki psihicki problem.Koji normalan covjek ide direktno u smrt pa cak i svoju porodicu vodi sa sobom,ja mislim da to nije normalno i da tu nesto nije u redu kod takvih ljudi.
Mi vozaci sa E a pogotovo sa D kategorijom imamo temeljne ljekarske preglede najduze na tri godine,a negdje to ide cesce,neke ozbiljne firme znaju da salju svoje vozace i na ciljane ljekarske preglede,veliki broj vozaca svake godine ide na ljekarski preglede,ja ih znam koji idu na svakih sest mjeseci.
A ti pregledi su bas detaljni,vade ti krv,dajes mokracu,radis ekg,ides kod psihologa,neuropsihijatra,ides kod ocnog,gledaju uho,grlo,nos,mjere pritisak,srce..ma istresu te iz gaca.
Zasto ne bi i vozaci sa A i B kategorijom isli na takve ljekarske preglede,tu bi bilo nesposobnih za voznju koliko hoces.Onaj koji ide svjesno pod kamion ili bus,bio pjesak ili vozac motora ili automobilaa,taj ne moze biti normalan nikako,taj nije u vinkli.

Autor Renault Terminator 20 Maj 2017, 17:04

@moron
Rekoh vec, kasnije naviknes na da kazemo normalnu voznju i uopste onda nije ne znam kakva disciplina to. Sve je to normalno onda, a voznja npr iz Srb, Francuske, Italije ti postane ludnica iz koje sto pre zelis da se vratis u CH :D

Autor dusan 20 Maj 2017, 19:19

@Renault terminator
Pazi...U saobracajnu nekulturu se vec posle dana do dva vratim ja. Nije sporno to. Ali ceo prvi dan je sok! Od Bg-a je jos gori Rim npr, Pariz, Nica(ludnica)...Ali u Francuskoj su malo drukciji oni sto vise ka severu, a drukciji ovi na jugu. Svi ti gradovi u blizini mora ili na moru su ludnica. Nica je grad sa oko 500.000 ljudi, na moru. Sto kazes za doktore i vozace busa i kamiona. Pogledaj kako ih tretira drzava Srbija. Za doktore mi najvise krivo, za nastavnike, profesore...Ovde su doktori na oko 7.000fr, opsta medicina. Medicinsk tehnicari na oko 4500 pocetna. I vise...Sve zavisi. Nastavnici na oko 5500-6000. Vozac gradskog pocetna 5000, pocetna. Vozaci slepera na ono 4600-4700 krecu, negde vise. Hirurzi i to, ne smem da pomislim. I uglavnom svi u tim zanimanjima imaju i 13 platu. Pritom su na oko 700-800 mesecno koje im idu u penzijsku kasu i to kad odu u pensiju dignu sve pare za te tolke godine. Mnogi odu u penziju sa oko 300-400 soma franaka plus penzija mesecna. Ljudi bez skola pa podignu 150 do 200 hiljada kada odu u penziju. O svemu se vodi racuna. Takve situacije kao sto za Bg pricas nema. Ne zbog kazni nego zbog kulture, tolerancije. Znas kazu, ima nas po svetu mnogo. Kazu u CH nas ima 180.000, tu ubrajali i decu nas koji smo dosli. Decu koja rodjena ovde. A, ne znaju da ta deca niti imaju srpski mentalitet, ne znaju da njih 80% Srbija ni ne zanima previse. Mozes ti kao roditelj da ga ucis, ali ovde se polazi u skolicu sa 4 godina, pa standardna skola sa 6 vec. Skola traje ujutru od 8, posle 45 minuta mini odmor kao u Srb, u 12 pauza sat vremena do sat ipo. Onda opet u skolu do 4. Mnogi nasi rodjeni ovde cak i srpski gube. Jer znas i sam, kako odrastas pocinjes da ne sedis sa roditeljima vec u sobi, gledas tv, blejis sam ili sa drugarima. Posto ste drukcijih nacionalnosti, pricate na onom jeziku na kojem pricate u skoli, na ulici. U skoli ih uce kulturi, imaju fizicke aktivnosti jos kao bas klinci, lepo vreme nastavnici ih vode u setnju, ponasanje na ulici, pesackom, svemu. Vode ih na bazen, uce plivanju i svemu tome. Tako deca sto vise vremena prolazi, postaju 'svajcarci' mnogo vise nego sto su srbi. Tako iz generacije u generaciju, deca raznih nacionalnosti, uce ih sve isto konstantno. Zato se i odrzava kultura, mentalitet i ostalo ovde. Zna se red. Sto se dozvola tice, ako te uhvate sa 1 promilom, dozvola na godinu dana. Ako te uhvate jos jednom oduzimanje opet i dobijes uslov ako ne pijes tu godinu, dobijes dozvolu nazad, ako ne , polazes opet uz odlazak kod psihijatra i sve ostalo. Provere da li si pio dlakom sa glave :D
Sto se tice sirene ni ovde je niko ne koristi. Sem...MENE :D Bulji u telefon a zeleno, niko je svira samo ja legnem na sirenu. Alo bre, vozi to odavde...Uveo bi kazne za telefone oduzimanje dozvole. Kunem ti se.
Nego nemaju gde da stanu sa kucaju, pa moraju dok stoje na semaforu. Ne zanima me, kucaj kad zavrsis voznju. Stali bi ovde na autobusko stajaliste ali kazna 250 fr ako stanes na mesto gde stane bus :D Da stanes ovde ko u Bg da zauzmes skroz desnu traku za desno l, parkirao se i otisao bilo bi 200 kazna i pritom psihijatar koji bi te kostao jos 500 da vide sta s tobom nije u redu. Mom tastu pisali kaznu, komika. Inace na tom parkingu kazna odlazak na sud. Otisao, kaze sudija 400fr, kaze tast 'pa nema parkinga nigde', kaze sudija 'Svima kazemo, pa i vama, predjite onda na bicikl' hahahahaha, kidanje :|

Autor dusan 20 Maj 2017, 19:56

Dusan

Kod nas samo vozaci kamiona i autobusa idu kod psihijatra i neuropsihijatra,krivo mi je samo sto to ne vazi I za one sa A i B kategorijom.Neka i oni bar jednom u tri godine idu na ljekarski kao mi sa C,E i D,pola bih ostalo bez vozacke dozvole,ne samo sto bi popadali kod psihijatra i neuropsihijatra,ko zna sta bi im sve nasli u krvi i mokraci I ko zna kako vide i sta vide dok voze,dal cuju..
I jezim se kada nas sa E i D kategorijom zovu "profesionalci",kaze,vi ste "profesionalci" vi morate ovako vi morate onako..Kakvi profesionalci,meni nigdje ni u jednom dokumentu od diplome do vozacke dozvole ne pise da sam profesionalac,ni u zakonu se nigdje ne spominje zanimanje "profesionalac".Smjesno,ljudi imaju SSS i profesionalac,pa sta je onda onaj sa VSS,sa 6-7 stepenom,sta je on kada vozi auto ako je ovak profesionalac sa SSS ?Kada tako udjem u diskusiju pa cujem taj "kompliment" ,"znas,ti si profesionalac",odmah ga poklopim samo se izbeci blene kaj tele.U Beogradu ko vozi kamion a pogotovo autobus,pored zvanja posla VOZAC dodaj jos KASKADER,jer da danas svaki od nas u toku svog radnog dana ne bi pobio deset ljudi od pjesaka do vozaca automobila kojima se ne zivi,ti moras da budes VOZAC KASKADER da bih to sve izbjego,izmanevriso ako ne zelis da taj dan budes u Beogradskoj hronici i obavezno zavrsis kod psihijatra koji ti prvo kaze "ti si profesionalac,morao si to da predvidis",sta je vozac,baba Vanga da predvidja ko sta misli u glavi ovih sto voze male aute I da predvidi budaletinu,notorne gluposti.
Za sve postoje neke granice do koje covjek za volanom tih grdosija moze svojom reakcijom i defanzivnom voznjom da anulira gresku pjesaka ili vozaca automobila,kada se predje ta granica za pjesake je kobno skoro u 100% slucajeva ovi u autima i imaju sanse da ostanu zivi.

Autor Renault Terminator 20 Maj 2017, 22:24

"Svima kazemo, pa i vama, predjite onda na bicikl"

Ja ne bih voleo da se to desi. Tada bi za bicikliste bila gužva kako je sada za automobile. A to ne želim. Neka svi i dalje voze kola. To je bolje ...

Autor moron 20 Maj 2017, 23:17

Renault Terminator
Ja kao svakodnevni biciklista mogu da kažem "veliko hvala" ogromnoj večini vozača gradskih buseva u BG.
Ako ništa drugo, vozeči po kiši, sa lokvama na putu,"milion puta" su bili u prilici da me "okupaju". A najčešće su "napravili otklon", da ne bih bio dodatno mokar.
Vozači "malih kola" najčešće nemaju tu vrstu obzira.

Autor moron 20 Maj 2017, 23:25

Moron

Trenirao sam biciklizam,znam odlcino kako ti je i o cemu pricas.Ako je biciklista kolega u mojoj traci,ja ga ne obilazim dok se neprestrojim u lijevu traku,napravim guzvu iza sebe,sviraju mi,al znas koliko me zabole ona stvar sto oni sviraju.A kada sretnem na drumu djecu,uzrasta kadeta,mladjih juniora,juniora iz biciklistickih klubova i kolege sa kojima sam se nekada trkao obavezno im sviram,naravno,to nije sirena da se sklone sa puta nego bodrenje da nastave i pozdrav.Njihovi su treninzi
danas od 60 do 120 pa i vise kilometara,moras biti jak u svakom pogledu za takve stvari I to bas ne moze svako.Dok sam trenirao biciklizam imao sam nenormalan apetit,to je bilo ruzno za gledati koliko sam mogao da pojedem hehe..kako sam prestao tako se izgubio i apetit,o dalje sam aktivan rekreativno naravno ali u atletici,odlicna je za zdravlje a nije skupa,biciklizam je skup sport pogotovo ako hoces da pravis velike kilometraze,trebas imati poseban bicikl za to,koji naravno nije jeftin,hoces da bude sto laksi,da ima sto bolju opremu od mjenjaca do felni,guma,prenosa itd..a trazi mnogo vremena,bas mnogo,ja ga nama toliko zato sam ga i batalio.Ali sam i dalje dugoprugas samo je druga disciplina u pitanju,ne predajem se tako lako hehe

Autor Renault Terminator 21 Maj 2017, 01:07

RT
Pre "30-ak godina" sam "ćerao" te "sportske", rekreativno, dogurao u ono vreme i do "tabulara" ( kako sam ih samo "ušivao", bolje nego što je neko Vilerov goblen vezao), uvek sam se divio "energetskoj efikasnosti" tih bicikala, ali i prezirao njihovu "nedudobnost".
Odavno ne čeznem za njegovim "isposničkim sedištem" :)
Ali, izmedju ostalih gluposti, pada mi na pamet, da uzmem jedan, "da se nadje" :)

Autor moron 21 Maj 2017, 15:13

Moron

Mene je sjediste ubijalo,mjenjao ih al dzabe,da nema onih usivenih spuzvastih ulozaka u bicikilistickim gacama nebi mogao da vozim,razmisljao sam cak da stavim ono sjediste sa dva federa da skinem sa city bicikala,dosta je konfornije al gdje ces to staviti na trkacki bajs izgledalo bi odvratno.
Naravno,ti bajsevi su stvoreni za velike brzine,pod uslovom da imas snage za to ali i sa manje snage mozes krstariti brzinom sa kojom na MTB treba da se ubijes da bi je samo dostigao a kamoli drzao.Ja sam na treninzima lagano krstario brzinom 30-35km/h po ravnom naravno,ima uspona gdje ne mozes da drzis tu brzinu.
Ja sam vise volio uspone,brda od ravnice.Znam do Avale se taman zagrijem,I onda kada ga spicim od podnozja do vrha gore do restorana ispod 24km/h ne idem nigdje a na nekim djelovima uspona znao sam ga navrtiti i na 30km/h.Najvise sam volio trenirati Avalskim putem,pa na Avalu,suplja stena,Tresnja,Ralja,Sopot pa do Mladenovca se spustim.Sve je brdovito a ja sam obozavao uspone.Pa kada mi malo dosade ta brda sa te strane ja onda opalim smederevskim putem na druga brda,Bolec pa do Grocke i Smedereva,okrenem se i razguli nazad.A kada sam htio da imam I brda i ravnog terena na treningu,onda ga spicim preko pancevackog mosta,Pancevo,Kovin,Smederevo,Grocka,Beograd.Bilo nekada....
Pored bajsa,bitna je I aerodinamika odnosno tvoja pozicija sjedenja,okretanja pedala,pozicije nogu prilikom okretanja,kojim djelovima stopala pritiskati pedalu itd. ima tu caka dosta a opet za svakog pojedinca je drugacije.
Fin sport,samo trazi dosta para a i jako puno vremena to znas i sam.Atletika mi je pristupacnija financiski a i vremenski a zdravstveni efekat je odlican.Posto sam "profesionalac" kako nas nazivaju hehe,moram da idem redovno na te ljekarske preglede i tu vidim benefite atletike kraljice sportova,sve je perfektno od srcke,pritiska,refleksa,krvi itd..

Autor Renault Terminator 21 Maj 2017, 17:17

RT
"Erotske gaće" su prosto "must have" za duže vožnje bajsa, posebno tih sa "drvenim točkovima" :)

Autor moron 21 Maj 2017, 21:09

Moron

Kad spomenu tockove,pred svaku voznju pumpaj ih na 10 bari,budu tvrdi kao kamen,eee napumpao sam se guma i guma hehe...al puno lijepih trenutaka sa tim bajsom.Kako se zimi snalazis?Jel vozis?
Mi smo u klubu imali specijalne valjke,mislim imaju ih i sada,stavis bajs I pici,ispred tebe ima kao u automobilu brzinomjer i pokazivac predjenje kilometraze.Cjelu zimu tu vrtis kao ludak,poslije svake "voznje" budes gola voda,mokar kao da si iz rijeke izasao a ne sa bajsa,za unistavanje kalorija se ubilo,ma mozes preko zime da zderes sta hoces,na valjcima se iscjedis kao limun,samo vremenom ume da bude veoma dosadno,vrtis one pedale kao budala a ne ides nikuda heheh...al zato kada dodje proljece pa izadjes na cestu guzvas asfalt pod sobom hehe..

Autor Renault Terminator 21 Maj 2017, 21:34

RT
Kada sam se par godina "pre rata" napokon dočepao pravog "sportskog bajsa" (neka "Atala"), najveća muka mi je bila "prava pumpa" za one proklete ventile. I to "heklanje" (Michelin) tabulara, koje sam dosta često bušio dok nisam shvatio koliko su osetljivi. Taj bajs je bio toliko dobar i lep, da sam imao muku da ga odbranim od društva. Ali, moj brat ga jednom dao svom prijatelju "da proba". Naravno, kada zlo hoće, taj ga "skroz skršio", otišlo dosta toga ( obe felne, ram pozadi, zadnji menjač, lanac). Za ono vreme i moje tadašnje znanje i uslove za opravke i nabavku delova - previše. I "otišao" i on.
I moje srce za njim.
Posle sam imao neku "bledu senku". I "batalio".
I posle više godina pauze od bicikla kasnije prešao na MTB. Poslednjih 10-ak godina bajs vozim 365 dana u godini. Leto, zima, +40, -15, sunce, kiša, sneg, uvek, svaki dan.
Pre oko pet godina sam povremeno iz zabave počeo da umesto kolima odlazim bajsom na posao. A pre tri godine sam to "povremeno" prebacio "na stalno", a "kolima kada treba". I veoma sam srećan što sam na relaciji "kuća-pos'o-kuća" oslobodjen bilo kakvog stresa...
"Za posao" i "namenski prevoz" koristim neki treking Capriolo, a za dušu, za povremene "ture" u slobodno vreme ( npr, do vrha Avale i nazad, što mi je tačno 50 km) neki MTB Genesis.

Autor moron 21 Maj 2017, 22:11

@moron

"Džaba im sva ta lepota, ako ja svakoga sekunda treba da imam nivo koncentracije kao da sam "snajperista"...", jos se smejem komentaru. :D

Mada jeste @dusan u pravu, naviknes se. Glavni gradski (auto)put kroz Sarajevo, 60 kmh ogranicenje, kad sam tek stigao u Sa pa sve gledam da prodjem kameru da malo ubrzam, sad redovno napravim djir, 50, 55 kmh nocu, milina. Cak mi nekad i smetaju oni koji ubrzavaju do 70-80 kmh medju kamerama.

Autor Damko 22 Maj 2017, 02:36

Moron

Svaka cast,malo ljudi vozi zimi.Mozda se I sretnemo na Avali ja vikendom znam biti tamo,dva puta uztrcim uz Avalu,jednom onom pjesackom stazom sve do spomenika gore,okruzim spomenik pa spustim do podnozja,otrcim jedan krug na trim stazi pa onda cestom kuda idu automobili a i biciklisti opet do vrha gore do spomenika,okruzim ga,pa se spustim cestom kraj tornja sve do podnozja.Blizu 15-ak kilometara ja tu napravim,bukvalno pretrcim Avalu i uzduz i poprijeko hehe..

Autor Renault Terminator 22 Maj 2017, 06:14

Damko
Ja kao vozač automobila po gradu vozim polako (i svaki gradsku bus me "dobija na startu "). Jer, "žurio-ne žurio", ti (kolima) po gradu (u uslovima uobičajene gužve) stići brže ne možeš ( ne možeš "preko" onoga ispred sebe). Osim, naravno, ako ne kreneš ranije, a i tada je vreme pristizanja na cilj često van tvoje moći. I prosto, ne vidim bilo kakav racionalan smisao "jurcanja" po gradu. A, "kao biciklista", izuzetno sam mentalno osetljiv na temu iracionalnog rasipanja energije (jakih ubrzanja i jakih kočenja), koje na kraju ne daje bilo kakav opipljiv rezultat.
Van grada sam takodje pristalica "tečne vožnje" (a ako mogu, radije putujem noću), mada imam trenutaka i deonica koje me (ako sam sam u kolima) svaki put prosto "ponesu" (kao npr. Foča-Tjentište-Gacko). Ima dosta tih deonica, ali se trudim da se suzdržavam. I nekada i uspem :)

Autor moron 22 Maj 2017, 08:59

RT
Nekada sam Avalu "pohodio" najmanje 52 puta godišnje :) Sada verovatno jedva polovina toga... Bio sam i sada u subotu predveče. Ako ne odem vikendom na Avalu, "nadrndan" sam cele naredne nedelje:)
Znao sam se bezbroj puta penjati bajsom tom šumskom stazom po snegu i/ili debelom minusu. Ili, po vejavici (tada obavezno stavim skijaške naočale). I baš uživati. Jer mislim da nema veće zabave na ovom svetu (ali ni zahtevnije stvari) od vožnje bajsa po snegu. Ali sam se na debelom snežnom minusu znao i smrzavati "niz Avalu" :)
Moja deca su rekla da će me sahraniti zajedno sa biciklom, "u garaži", "u kanalu", "ispod kola", da mogu oko kola i bicikla stalno nešto "da prčkam" i na onome svetu...
Ako bude prilike, moramo jednom letos da se vidimo negde "na Avali ili oko Avale" (na početku ili kraju tvoga treninga). deda.mraz.biciklista@gmail.com

Autor moron 22 Maj 2017, 09:10

Moron

Ti si ekstremista heheh,svaka cast,znam,uz Avalu se lijepo zagrijes,al se smrznes do podnozja kad su temparature na granici za voznju,pogotovo sake,ja sam znao poneti par listova novina pa gore kod restorana stavim ih ispod dresa,vetar kako udara u prsa tako ih i pribija prsima,u podnozju ih izvucem i bacim u kantu.Da nadjemo jos jednog dobrog plivaca i da se prijavimo na stafetni triatlon,ti peglaj bajs,ja cu da trcim a taj treci da pliva hehe..ne znam dal postoji stafeta na triatlonu al mi djeluje interesantno,volio bih da probam tako nesto,timski.Moze naravno,ja cu vec najverotnije prvi vikend Juna na Avalu,ja dodjem autom do tamo,ostavim ga u podnozju i dalje sve na guzni pogon heheh..pa ti ako budes mogao mozemo se naci,mislim da je bolje kod restorana,ima rostilj gore pa da se malo pocastimo,tebi ce to pogotovo da prija jer bajs izvlaci sve zivo iz organizma, a gladan voziti bajs je skoro nemoguce hehe..bez vode sam znao kretati na voznju,bidon prazan,al u zadnjim dzepovima obavezno suvo grozdje,bonzite ili sinkers,mars..i cjelo vrjeme moram da jedem nesto dok vrtim pedale hehe..ako me uhvati glad to je kraj,ne mozes da vjerujes,al nemam snage pedale da okrecem.Kad sam vozio trku Beograd-Cacak,vec pred Ljigom zovem trenera da dodje do mene sa kombijem,kaze on " sta je,klopo bi nesto" I pruza mi bananu a ja vidim klinac sjedi do njega tuce po cevapima,kazem ja " jedi ti tu bananu,daj mi te cevape" hehe..taman pred Rudnik se napuco cevape hehe..a trener mi bio ludak zivi,pozitivno lud,kaze onako barabski,mangupski a zajabeva "mamu ti jebem hoces i pivo sada poslije cevape"hehe..ma cirkus.
Kod trcanja nemam taj problem da cu da izgladnim,bez problema mogu 15 kilometara da trcim bez i jedne kapi vode,trcao sam i 21 kilometar bez kapi vode.Al ne valja to,pa pijem na silu,nekad zaboravim pa kada zavrsim sjetim se da nisam pio vodu.
Memorisao sam tvoj email,ovo ti je moj velsatisterminator@yahoo.com pa ako budes mogao mozemo se videti sad prvi vikend Juna.Ja bas ne mogu cesto na Avalu jer me iscrpi dosta,15 kilometara brdskog trcanja ume dobro da me istrosi pa mi treba vremena da se oporavim al benefiti su zato neprocjenjivi,kada se misici oporave pa kada izadjem na ravno da trcim idem kao metak,krivo mi je sto nisam pre BG maratona forsirao malo Avalu al zato sledece godine bice druga prica,bicu puno bolje pripremljen,jbg ne moze covjek sve da zna...

Autor Renault Terminator 22 Maj 2017, 12:00

RT
Mogao si reći i "budala", ne bi mnogo pogrešio. Inače, za "bonžite" si u pravu, to je najveći izum čovečanstva još od izuma točka.
p.s. u restoranu na Avali "ne smem da jedem", jer će oni zli konobari (koje sve znam) da me odmah sledećeg vikenda prijave mojoj ženi i deci, a koje po njihovom razumevanju, tamo "uvek držim gladne i žedne", a nekada i "mokre i promrzle" :)

Autor moron 22 Maj 2017, 13:50

Moron

Ahaha,ti si stvarno lud 100 na sat heheh...a kad spomenu tocak sjetih se nadrealista hahah..a ja da ti kazem posteno i iskreno nisam se nikada gozbio gore na tom rostilju i sada mi se bas ukazuje sansa da se odvalim od zivota pa na lezeci da se skotrljam do podnozja ahahah..

Autor Renault Terminator 22 Maj 2017, 16:56

RT
Posle "velikog praska" se ispostavilo da su "Nadrealisti" bili veoma veliki "vidovnjaci", a ne komedijaši ...

Autor moron 23 Maj 2017, 22:51