home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Nekada veoma popularna marka putničkog automobila u Istočnoj Evropi možda će se ponovo pojaviti na tržištu zahvaljujući nemačkoj firmi Volkswagen. Ova kompanija je otkupila sva prava na brend „moskvič” (Moskvich) na period od pet godina.

Kompanija koja je ranije proizvodila moskviče bankrotirala je i likvidirana je 2010. godine. Poslednje vozilo ona je proizvela davne 2001. godine. Bio je to „moskvič-2141”.

Kako smatraju stručnjaci za marketing, Volkswagen bi mogao da lansira proizvodnju sedana ekonomske klase. Kaluški zavod u Rusiji se navodi kao jedna od mogućih platformi za proizvodnju, prenosi portal Car.Ru.

Stručnjaci smatraju da je ideja nemačkih proizvođača automobila kreativna i da bi mogla da bude uspešna s obzirom na opštu pažnju koja se u svetu poklanja Rusiji u celini, a posebno njenoj prestonici. Tako je bilo u sovjetska vremena kada je u Nemačkoj bilo moderno nositi „komandirske” vojne ručne satove koji sijaju u mraku, a u garaži je trebalo da stoji tada moderni „moskvič”.

Izvor: Ruska Reč

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 1950



Komentari

Neka dođu da započnu novu Zastavu. Ona je bila auto za Moskviča.
Samo je uništio Fijat, bez imalo obzira i kulture. Uništio moguću konkurenciju.

Autor Oktopod 29 Maj 2017, 15:37

Nimalo nisu naivni ovi iz VW-a. Zna se gde su najveca trzista manjih sedana. Iskoristice sve ono sto je FIAT, uz pomoc Zastave, propustio.

Autor This is the ReCaptcha Plugin for Lifetype 29 Maj 2017, 16:07

Poređenje sa Rusijom je u najboljem slučaju je smiješno, kad bukvalno jedan kvart u Moskvi proguta više vozila nego čitava Srbija a gdje je tek čitava Rusija plus države iz bivšeg SSSR-a , tako da Moskvič kao lokalni brend i može imati perspektivu za razliku od oživljavanja Zastave za šaku jada od tržišta , koje je teška utopija u startu u koju, ni megamoćni VW se ne bi smio upustiti.

Autor Đorđe 29 Maj 2017, 21:58

RE: Đorđe

Ako u startu potražnja od 10-15 hiljada automobila (koliko odmah pod tim imenom može da se proda automobila) je šaka jada od tržišta, onda se slažem sa tvojom konstatacijom. Prevedeno u novcu, to je nekoliko desetina miliona evra. To nije za baciti! Nadam se da će neko ponovo da se seti Zastave pošto određeni interes za taj tip automobila koje je radila i Zastava i dalje postoji. U svetlu ove vesti treba isto spomenuti i podatak da je Dacia sredinom prošle decenije bila u sličnom položaju kao Zastava tog vremena s tim da Dacia u ekonomskoj krizi je videla šansu za dalji napredak kroz izvoz dok mi u krizi smo onemogućili i domaćem tržištu da kupuje automobile u skladu sa svojim mogućnostima. Izgovor za takav štetan potez bio je da Zastava ugrožava ostale (uvozne) brendove prisutne na domaćem tržištu. Kada bi tako razmišljali i kada je u pitanju poljoprivreda gde bi nam kraj bio. Na kraju, ispostavilo se da Zastava da je ostala nebi nikog ugrozila (osim tržište polovnjaka) s obzirom da umesto nove Zastave sada se kupuju polovnjaci što govori o tome da je deo tržišta ostao uskraćen za mogućnost kupovine jeftinog novog automobila.

Isto tako treba spomenuti i to da je Volkswagen bio zainteresovan za kupovinu Zastave i oba puta odbijen od strane države. I ne samo da je Volkswagen bio zainteresovan već i svi svetski poznati proizvođači automobila. Svi su oni odbijeni jer je država tada mislila da je FIAT najbolje rešenje. Danas vidi se da je FIAT sve lošije rešenje, a i sam ugovor je dao nagovestiti da FIAT nije došao u Srbiju "sa čistim namerama".

Zastava i danas može da se proda. Brend je ostao, neka ga država proda ili pokloni nekom ko bi, za početak napravio mini fabriku u nekom drugom delu Kragujevca ili Srbije, a kako prodaja bude išla nabolje, neka i kapaciteti idu u tom pravcu. Kada se Zastava etablira na lokalnom tržištu, neka se krene u izvoz.

Ni Rumunija nije toliko moćno tržište da može da "proguta" svake godine preko 400000 automobila (koliko proda Dacia) tako da i Zastava bi i kao velika mogla funkcionisati. Osim toga, zbog čega smo onomad potpisali Sporazum o slobodnoj trgovinu sa EU, kao i sa nekoliko drugih zemalja u okruženju (ne mislim na zemlje u prvom komšiluku, mada i one su bitne). Danas je za Daciu rumunsko tržište nebitno. Bilo je bitno kao odskočna daska, kada se prodaja merila u desetinama hiljada automobila dok sada kada je deset puta veća, evropsko tržište je to koje gura Daciu. Za Zastavu bi, za početak, domaće tržište bila odlična odskočna daska, kao što je i nekada bilo, a kasnije, u skladu sa rastom prodaje i pohod na druga tržišta. Ovako treba i sada pošto rezultati su bili bolji pre (220000 automobila je prodato 1989 godine) negoli sada sa FIAT-om (FCAS-om) pošto prošle godine prodaja FIAT-ovih automobila iz Kragujevca je bila na preko 80000 automobila.

Autor Zastava 01 Jun 2017, 18:44