
Kako prenosi Tanjug, proizvođač automobila Opel odložio je prvi korak u procesu u kom treba da ga preuzme francuski Pežo.
Naime, radnici su postavili nove uslove vezane za budućnost renomiranog Opelovog istraživačkog centra.
Radnici su blokirali pravnu reorganizaciju Opela, koja je važan prvi korak u procesu spajanja, piše nemački list Algemajne Cajtung, pozivajući se na izvore unutar kompanije.
Izvor blizak predstavnicima zaposlenih u Opelu rekao je za agenciju AFP da još uvek postoje pitanja o kojima treba da pregovaraju radnici i menadžeri Opela sa matičnom američkom kompanijom DŽeneral Motors (GM), dodajući da to nisu razgovori konfrontiranih strana.
Dženeral Motors je u martu ugovorio prodaju Opela francuskoj automobilskoj grupi Pežo-SItroen PSA, pošto je godinama beležio gubitke u tom svom evropskom preduzeću.
Međutim, radnici u glavnoj fabrici u Riselshajmu, u blizini Frankfurta u zapadnoj Nemačkoj, insistiraju na tome da novi vlasnici poštuju u narednim godinama garancije o platama i radnim mestima koje su zaposleni imali pod vlasništvom GM-a pre nego što daju "zeleno svetlo" za nastavak procedure preuzimanja.
Šef PSA Karlos Tavares je izjavio prilikom jedne posete Nemačkoj, početkom aprila, da će sva radna mesta i plate biti zadržani.
Kako bi se to ostvarilo, svi pregovori o kolektivnom ugovoru koji se bavi nemačkim radnicima Opela treba da budu preneti na novo pravno lice Opel Automobile GmbH.
Čak i posle tog prenosa, PSA i dalje neće preuzeti kontrolu nad kompanijom.
Ove nedelje tačku spoticanja predstavlja budućnost oko 7.700 radnika u Opelovom renomiranom Centru za istraživanje i razvoj u Riselshajmu, koji dizajnira motore i nove modele automobila, piše Algemajne Cajtung.
Predstavnici zaposlenih neće odstupiti sve dok PSA ne pristane da prihvati prethodne garancije GM-a o nastavku rada istraživačke jedinice na projektima u naredne tri godine.
"Na dobrom smo putu u pogledu tranzicije, iako još uvek postoje otvorena pitanja koja treba da se razjasne", izjavio je šef za komunikacije Opela, Majkl Gentgens za AFP, potvrdivši samo da su "interni informativni sastanci" za ponedeljak i utorak odgođeni.
Planom kupovine Opela i Vokshola, britanske podružnice američkog GM-a, za 1,3 milijarde evra, PSA bi postao drugi najveći evropski proizvođač automobila iza Folksvagena.
Izvor: Tanjug.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs
"da novi vlasnici poštuju u narednim godinama garancije o platama i radnim mestima koje su zaposleni imali pod vlasništvom GM-a pre nego što daju "zeleno svetlo" za nastavak procedure preuzimanja"
A to GM "mora" da uradi ( da natera PSA da preuzme takvu obavezu ) "zato što" ... ?