
Cilj Subarua je bio "zatvoriti" krug na stazi Nirburgring ispod sedam minuta, što bi trkački WRX STI Type RA postavilo na tron kao najbrži automobil s četvoro vrata koji je protutnjao kroz "zeleni pakao", ali ideja se nije svidela teškim kišnim oblacima.
Subaru je na Nirburgring stigao s trkačkim modelom WRX STI Type RA koji su pripremili u ekipi Prodrive (a i gde bi drugo) s namerom da stazu pređu za manje od sedam minuta. Nakon nekoliko pokušaja nisu uspeli, jer je na ionako teškoj nemačkoj stazi bilo toliko vode da je profesionalni trkač, Novozelanđanin Richie Stanaway, na kraju u šali izjavio da je zapravo srećan što je još uvek živ.

Protiv vode nije pomoglo ni 600KS koje boxer turbo motor isporučuje pri 8.500 obr/min, ni aktivni centralni diferencijal integralnog pogona, ni posebno pripremljeni sekvencijalni menjač koji iz jednog u drugi stepen prenosa ide znatno brže od najbržih menjača sa dva kvačila koji se nude u produkcijskim automobilima.
S beskompromisnim i ostalim elementima automobila (oslanjanje, gume, kočnice, podesiv zadnji spojler...) Stanaway je dan pre pokušaja bio veoma optimističan, ali s vremenskim (ne)uslovima koji su se naredni dan obrušili na Nirburgring Stanaway je, nakon nekoliko požrtvovanih pokušaja, bio svestan da će za planirano vreme kruga morati da sačeka neku drugu priliku.
"Nećemo odustati. Vratićemo se ponovo, jer mislimo da ovaj auto i ovaj vozač Nirburgring mogu preći za manje od sedam minuta", rekli su inženjeri Prodrivea i Subarua koji su na kraju dodali da će i drumski Subaru WRX STI uskoro biti ponuđen s oznakom Type RA s kojom stižu karbonski krov, čvršće oslanjanje, Recaro sedišta, snažniji motor i veliki spojler na poklopcu prtljažnika.
Izvor: Klix.ba
Foto: Subaru