home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

U prvih pet meseci 2017. u Hrvatskoj je registrovano 25.280 novih automobila što je u odnosu na prvih pet meseci 2016. godine više za 25,5 posto. Uglavnom kupuju firme, državne institucije i rent-a-kar agencije, dok je individualni kupac zaista retkost.

Za pet meseci 2017. i dalje je najprodavanija bila marka Volkswagen s registrovanih 3.850 automobila što je udeo na tržištu od 15,23 posto. Druga marka je Opel sa 2.928 registrovanih novih automobila (11,58 posto), treća je Škoda sa 2.426 novih automobila, dok je četvrti Renault koji beleži registraciju 2.250 novih automobila. Peto mesto drži Ford sa registrovanih 1.537 novih automobila. Dalje su se poređali Suzuki, Dacia, Hyundai, Toyota, Peugeot, Audi, Fiat, BMW, KIA…

Kod registracije novih automobila posmatrano po modelu automobila, do sada je redovno najprodavaniji putnički automobil u Hrvatskoj bio VW Golf, ali u prvih pet meseci 2017. Golf je tek na četvrtom mestu (1.051). Na prvo mesto je izbio Renault Clio sa prodatih 1.355, druga je Opel Astra sa 1.272 primerka, a treća Škoda Octavia (1.098).

U prvih pet meseci 2017. godine udeo automobila s benzinskim motorom u registracijama novih bio je 42,6 posto, a s dizel motorom 56,4 posto. U ovom periodu prodata su samo 2 električna automobila, 25 sa LPG (auto plin), kao i 203 hibridno vozilo.

Izvor: PROMOCIJA plus d.o.o.

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 1100



Komentari

U Srbiji duplo manje. I onda se neko nađe da napiše kako smo automobilska sila, i da možemo da dovodimo il biramo investitore iz autoindustrije.
Jedino da platimo nekom da dođe, jel kod nas ne može da proda ni par procenata, šta god proizvodio..

Autor B.M 05 Jun 2017, 23:29

Što bi veličina tržišta zemlje u kojoj se nalazi fabrika i/ ili kooperanti, bila bitna za proizvođača koji izvozi?

Autor CaMIRO 06 Jun 2017, 07:30

Zato što na većem tržištu fabrika ima bolju prodaju. Da se 500L pravi pr. u Rumuniji više bi se prodavao nego u Srbiji. Plus sto tamo ima bolja mreža dobavljača.
A nama su i plate među najnižima u Evropi, šta god da pravimo biće slaba prodaja.

Autor B.M 06 Jun 2017, 08:21

Rumuni su rastom prešišali i nas i Hrvate, verujem da u Fiatu ne mogu prežaliti što nisu tamo napravili fabriku.
FCAS proda 80.000 automobila godišnje, a to je skoro 10% našeg celokupniog izvoza. Jadno. S čim da privučemo nekog? Bedom?

Autor B.M 06 Jun 2017, 08:27

Pa izgleda, bedom.

Beda znači nikakve plate i uslovi pod kojem firma posluje pod tajnim ugovorom i može da šalje sekretarice u fabriku da zamene radnike koji štrajkuju.

Autor CaMIRO 06 Jun 2017, 08:30

prešišali Rumuni... a koliko ih ima 20 miliona? a u svakoj od naših banana državica koliko... miliončić-dva tu, miliončić-tri tamo... kako mislite, da bi bila ijedna od naših državica relevantno tržište, kad nas u svakoj državi ima za grad-dva normalne države!
a uz to smo još i "pametni, da boli glava" i ionako "sve znamo najbolje"...
ako vas zanima "zašto" nas sve redom prešišavaju razne rumunjske, to bi vam bilo u glavnom to! i tako će i bit, sve dok u svojoj bahatoj nadpameti ne zašutimo i jednostavno počnemo svom mukom radit i trudit se za što bolji proizvod/uslugu!

s druge strane, baš me zanima po kojoj to statistici predstavlja razlika od 11.227 vise prodanih komada (14.053 vs 25.280) SAMO 25,5% povečanje prodaje... meni to miriše na debelo preko 75% veču prodaju! ali izgleda, da u našim krajevima i statistika ima neku "svoju pamet i dimenziju" :)) ;).

Autor drugmirko 06 Jun 2017, 10:08

Tako je CaMIRO.
U ozbiljnoj i uredjenoj državi ne bi mogli da muljaju kako hoće, ko da su u kafani sa Šojićem.

Autor P1 06 Jun 2017, 10:37

Muljaju i u ozbiljnim državama. Ko je ono varao sa testovima, Nemci?
Samo neko ko nikad nije bio na Zapadu, može da misli da je tamo sve pošteno i po zakonu. Razlika je jedino u tome što tamo kad padneš si završio karijeru, a ovde možeš da radiš šta hoćeš i nikom ništa.

Autor B.M 06 Jun 2017, 10:54

@ drugmirko, za svaki slučaj sam ponovo proverio izvor, a tamo i dalje piše isto što se tiče procentualnog povećanja:

http://automania.20minuta.hr/art/u_pet_mjeseci_2017._u_hrvatskoj_je_registrirano_25.280_novih_automobila_to

Zato sam potražio novi izvor, informaciju bez te greške, i ona kaže da su u prvih pet meseci 2016. u Hrvatskoj registrovana 20.143 nova automobila, a to jeste tih 25,5 odsto više:

http://www.autoportal.hr/clanak/u_svibnju_registrirano_8124_novih_auta_33_4_posto_vise_nego_u_lanjskom_

Autor auto 06 Jun 2017, 11:43

@B.M
Upravo je to ono sto ja pricam i ne mogu da verujem da ljudi u Srbiji veruju i opet biraju istu vlast, smanjuju penzije i plate i direktno naravno udaras u kupovnu moc pritom dizes poreze sto jos vise udaras. Narod veruje da je to 'ok' jer se tamo neki suficiti, deficiti i sta vec popravljaju. Meni je za neverovati da narod trpi. Pritom drzava ni na koji nacin ne pomaze one koji nemaju dovoljno, kao npr na zapadu sto opet ako ti plata nije dobra, olaksaju ti tako sto ti pomognu nekako. Npr evo u Svajcarskoj, ja i supruga u pocetku bili u situaciji da imamo jednu platu par meseci. Jer nisam mogao odmah da radim zbog znanja jezika. Drzava joj sa standardnih 4100 godisnje poreza, smanjila na 750 na godinu dana pritom nam 50% osiguranja pokrivala. Npr tako nam u dzepu ostavila oko 8500-9000fr. Npr mi smo imali za normalan zivot i bez toga, ali oni gledaju da je takvom bracnom paru potrebna pomoc. Ne samo jer je pocetak braka, kasnije isto da se ima jedna plata, opet ce isto. A, sta je uradila vlast u Srbiji? Udarila na kupovnu moc gradjana i tako unistava ekonomiju, a ne popravlja je kao sto pricaju. Jer ko ce ti doci ako gradjani te zemljje nemaju kupovnu moc? Jedino oni koji proizvode kablove i ostalo koji to i ne prodaju tu vec izvoze. Ti imas olaksice sa Rusijom, sto istim tim firmama odgovara jer tamo imas mnogo proizvodjaca automobila i svega ostalog. Tako ti zapravo pomazes rusima, firmama iz Juzne Koreje, Kine, Turske, italije dok tvoj narod trpi. A, i treba. Zasto? To da ne kazem. Kada je Srbija na to spala da nekada bugari i rumuni, jedva cekaju da im dodju turisti iz Srbije, jedva cekaju srbe u svakom pogledu, danas jedan Nis pun bugara turista kojima je sve u Srbiji jeftino. Nekada rumuni plivali Dunavom da predju na drugu stranu, danas srbin juri tamo. Sve u 25 godina. A, isti ti koji su bili tada i sada su. Nastavljaju svoj posao. A, narod? Nista. Trpi. Sem onih 50.000 prosle godine koji su otisli iz Srbije. Ove ce i vise. Lepo sam ziveo u Srbiji, evo j P1 lepo zivi. Ali nije sve u meni samo niti u njemu vec u svima nama. Dzabe meni lepo kada vidis na svim stranama kako ljudi jedva krpe kraj s krajem. Primaju socijale 5000, a iskljuce im struju jer nisu imali da plate. Alo!? Pa nije sposoban da radi, dao si mu 5000 i ocekujes da ti plati sve fakture, kako!? Ima li neko mozga. Evo Gasic sef sada, ali on je bio godinu ipo dana bez funkcije! Godinu ipo dana je on izdrzao bez fotelje. Jak teror nad njim. Svakog dana se tako rugaju narodu, a narod kao....Kad je takav ni da ga zalis vise, nego kako...
Fiat samo koristi olaksice, zato je i tu. Kad ih vise ne bude ide kod komsija, videcete vec sami. Ovde u CH jedino sto urade mogu da ti odrade put sa signalisacijom, ako si odradio firmu na nekoj daljoj nivi, nista vise. Ali i dovoljno jer si tu zbog ljudi koji imaju prosek 4000 platu. Imas kupce. Na mali broj prodatih automobila u Srb oduzmi koliko su uzeli firme i kompanije i ostali, pa pogledaj narod. Pozzz dosta je bilo off ali zamolio bih da mi ostavite kom :)

Autor dusan 06 Jun 2017, 11:48

@ dusan, ne brinite ostaviću komentar, a za one koji žele da uporede prodaju u Hrvatskoj i Srbiji, evo i tabele o prodaji novih vozila u Srbiji (trenutno su podaci samo za prva četiri meseca ali uskoro bi trebalo da stignu podaci i za maj):

http://cube.rs/asocijacija-trzistevozila/

Autor auto 06 Jun 2017, 12:00

Dušane , ja bi samo dodao da je takođe u Rumuniji i Bugarskoj tuga , radim , pored ostalog i sa njima , pa iz prve ruke , tu je neki egal u svemu (cijene, plate) sa nama , sa jedinom a možda najbitnijom činjenicom , mi smo do tog nivoa dobrano nazadovali a oni su , koliko god čudno zvučalo , napredovali.

Autor Đorđe 06 Jun 2017, 19:47

Složićemo se da se sve vrti oko vlasti, kakve će uslove postaviti investitorima, i koga će i koliko platiti da dođe.
Besmisleno je optuzivati bilo koju privatnu firmu što je sa državom sklopila povoljan ugovor po sebe, a onda je okriviti za stanje u našoj industriji. Normalno da je svakoj privatnoj firmi cilj da dobije što više subvencija, i da plati sto manje radnike i ostale troškove, kako bi imala što veći profit...
Bolje može da bude tek kada se toliko smanji nezaposlenost da radnici više neće htati da rade za male plate, ili da država odredi neki minimalac ispod koga nece moći da se plaćaju radnici. A vidimo da to teško ide, i kad povečaju minimalac to je nešto malo, par hiljada više..Znači ništa dok ne ojača ekonomija a to sporo ide.

Autor B.M 06 Jun 2017, 21:26

I krajem 80-ih i početkom 90-ih je bio sličan standard kao danas pa opet kolika je ono tada bila prodaja i to samo Zastava, a kolika je danas prodaja sveukupno automobila, a o domaćim automobilima (FAT 500L) i da ne pričam. To govori o tome da nije samo do standarda već i do toga da narod više ne zna šta da kupuje (pošto uništiše nam politički "geniji" ono sa čim smo barem znali na čemu smo) pa kupuje 120 hiljada polovnjaka i to samo godišnje, a pre godinu 100 hiljada što znači da prodaja polovnjaka beleži ne pad već čak i rast i to kao da nema krize. Očigledno je da je državi više stalo da budemo veliko tržište za otpad iz uvoza negoli za nove domaće pristupačne automobile te je zbog toga Zastava "morala" da "ode" kao i želja za kupovinom novog automobila kod mnogih ljudi u ovoj zemlji. Mnogi u Srbiji čekaju da "vaskrsne" Zastava i počne ponovo da pravi jeftine automobile, ovaj put moderne. Budimo realni, trenutno za 120000 ljudi u Srbiji godišnje (ako ne i za 20 odsto više ove godine) bitnija je jednostavnost, funkcionalnost i pouzdanost automobila negoli neko vozilo sa pregršt elektronike i velikom cenom tako da umesto što ta činjenica se već godinama zanemaruje (a uskoro će i denecenija) bilo bi bolje i korisnije da država nađe investitora za Zastavu, a koji bi radio jeftine automobile jer tržište očigledno i više nego postoji samo neće mnogi FIAT jer je to, ono što i jeste, Italijan i to ne treba kriti, ali isto tako i ponuditi tržištu srpski automobil sa srpskom cenom pošto srpski automobil sa FIAT-ovom cenom je isuviše nego ičigledno da FIAT sa modelom 500L ne cilja na domaće kupce. Dobro, u redu je to, samo onda postavlja se logično pitanje zašto su onda potencijalni kupci Zastave zanemareni? Sad će neko reći kakva Zastava, ona je radila 15000 automobila zato je i ugašena. Jeste, ali niko ne postavlja pitanje zašto je dovedena u situaciju da radi samo 15000 kada je tada mogla, a i sada može da radi i mnogo mnogo više, čak 10 puta više negoli kada je radila 15 hiljada automobila. Ključ leži u modernizaciji. Da su neki imali sluha za (potpunu) modernizaciju Zastave (Yuga) sami sebi bismo bili dovoljni. Nebi zavisili od prodaje domaćih automobila u inostranstvu jer u inostranstvu lako je pridobiti nove kupce (mada ja mislim da ni to nije lako), ali je isto tako još lakše izgubiti dok sa Zastavom je bilo teže, ali isto tako ne može nešto da se suštinski ne menja 20-30 godina. 6 godina da traje jedan dizajn modela može, 12 godina (u slučaju jeftinih automobila) takođe može, ali sve preko toga je znak za propast, a u slučaju FIAT-ovog modela 500L, sve preko 6 godina je znak za propast. Što se tiče loše prodaje svih brendova u glčobalu na domaćem tržištu, "problem" je u tome što naše tržište, dakle jedno 80 odsto tržišta je naviklo na nešto sa čim se mogu poistovetiti. Ne znam puno ljudi koji kupuju novi Land Rover, to je surova istina. Što pre priznamo samima sebi, to ćemo pre moći da svoju ogromnu manu pretvorimo u ogromnu prednost. Sve dok budemo bežali od Zastave, teško da će i drugi da imaju koristi od nas pošto da bi postojala veoma razvijena "kultura" kupovine novih automobila u Srbiji prvo mora da postoji neko ko će razbiti led. Još ako je taj neko sa cenom od recimo 3-4 hiljade evra i imenom najbližem nama, gde ćeš bolju kombinaciju dok ovako očekiivat da neko "uskoči" u nov Mercedesov džip tek tako, a da pritom ni novu Daciu nije vozio, to je nerealno mada ima i takvih, ali oni su nekih 20 odsto tržišta od kojih mnogi kupci novih automobila do 10000 evra. Suočimo se sa istinom, država je svojom pogrešnom strategijom oterala mnoge od pomisli da kupe nov automobil. Kao što rekoh nije to do standarda (mada i to igra neku ulogu) koliko do toga da narod hoće Zastavu, 80 odsto njih. Ne onakvu kakva je bila već onakvu kakva bi mogla da bude, sa cenom kakva je bila. To je formula uspeha na domaćem tržištu, sve ostalo je žešći šupljak. Nisu komunisti džaba štancali domaće automobile. Znali su nešto što današnji političari neće ili ne žele da priznaju, a to je da su zeznuli u računici i sebe i svoj narod, a ako nisu što onda lepo ne kupe FIAT 500L za potrebe recimo policije kao nekada što su se vozile Zastave 101 i što narod ne kupuje FIAT-ova vozila kada su domaća? Narod ima para samo neće svašta da kupuje, a pod svašta mislim na stvari koje su "nepotrebne" za većinu tržišta. Upravo tu Zastava može da profitira da je imalo klikera u mozga kod naših političara. Šta će mi FIAT kada nema novog automobila od 4000 evra mada budžet, kao što rekoh, tu nije problem pošto ljudi kupuju i mnogo skupljie automobile, ali uglavnom polovnjake. Da li nam to išta govori? Narod "ganja" jeftine automobile, kao i automobile sa odličnim omerom uloženog i dobijenog za datu cenu. Nažalost samo Yugo, kao i maksimalno izdrndani polovnjaci (a da pritom toga nismo ni svesni da su izdrndani) mogu da odgovore tom "izazovu", pošto nov Yugo ne postoji još od 2008, sasvim je jasno da mnogi "nemaju alternativu" jer očigledno novi automobili ih ne privlače u tom broju da to bude značajno. Para očigledno ima samo bez temelja nema ni kuće. Neki bi želeli da i glavni deo kolača preko noći počne kupovati nove automobile. E to se, sa ovakvom politikom, neće desiti još dugo vreme. Nisu džaba Rusi ostavili Ladu životu. Zahvalojujući njoj, sledeći korak mnogih Rusa koji kupe novu Ladu jeste novi Volkswagen. Lada je čak tu nebitna koliko je bitna kao prvi korak i brend koji te priprema za druge (jače) brendove. Toga kod nas nažalost nema. A još se čudimo zašto je prodaja novih automobila slaba dok prodaja polovnih automobila cveta. Nekada smo svi vozili Zastave, a danas Volkswagen, Audi, BMW itd. Da bi smo došli do "tog puta" morali smo prvo da "probijemo led". Tržištu Srbije nedostaje marka automobila preko koje bi neko npr. ko sad ima 18 godina "ušao u svet" novih automobila, da bi kasnije, za kojih recimo 6 godina kupio sebi jači automobil. Pa neće valjda nov BMW sa 18 godina. I još se pitamo zašto je sve "otišlo dođavola". Pa prvo država uči pojedinca da se "osili" umesto da ga za početak prebaci na neko vozilo prikladnije njegovom uzrastu pa onda, u skladu sa godinama, da se dođe do prikladnog auta za taj uzrast. Nažalost, naša država gradi velike fabrike za malu prozvodnju, tera ljude da odmah sednu u besna kola i predstavlja megalomaniju kao nešto sasvim normalno i posle se čudimo zašto u svakom smislu pa i u automobilskom između ostalog je sve naopako.

Autor Zastava 08 Jun 2017, 02:37

Nema više proizvodnje jeftinih automobila jer se sve više podižu standardi u izradi, kvaliteti bezbednosti, ekologiji, a to košta.
Možda u Indiji ili negde gde nema nikakvih standarda, pa mogu praviti šta hoće i kako hoće.

Autor B.M 08 Jun 2017, 08:26