
Dok se proizvođači automobila utrkuju u disciplini ko će više nakrcati svoj novi automobil polu-autonomnom tehnologijom, kupci kojima su ti isti automobili namenjeni, navodno, gube živce.
J.D. Power je sproveo svoje godišnje istraživanje kvaliteta u kojem je, između ostalog, saznao da su kupci ‘sve nezadovoljniji polu-autonomnim sistemima koji se pojavljuju u vozilima’. Amerikance, koji i inače pokazuju izuzetnu nesklonost prema samoupravljim vozilima, navodno ljute konstantni znakovi upozorenja u obliku zvukova, svetlosnih signala i vibracija.
Analitička kuća nažalost nije navela profil ispitanika, pa je tako možda većina anketiranih vozača svakodnevno u saobraćajnim krkljancima, odnosno situacijama gde se bezbednosni sistemi lako i često aktiviraju.
Problem za proizvođače automobila leži u činjenici da su sve ove tehnologije - poput automatskog kočenja s prepoznavanjem pešaka, ili adaptivnog tempomata i sistema za upozorenje prilikom nesvesnog prelaska iz jedne u drugu traku, neophodni za implementaciju potpuno autonomne tehnologije upravljanja u kojoj će vozač postati gotovo suvišan
Većina proizvođača je zato obećala da će ove tehnologije učiniti standardnom opremom na svim novim automobilima.
Nismo sigurni kako će se ovo odraziti na prodaju automobila, ali jedan od osnovnih ekonomskih zakona kaže da morate da proizvodite ono što kupci žele da kupe, a ne ono što znate da proizvedete.
Izvor: Tportal.hr