
U senci značajnog ovogodišnjeg rasta tržišta i velikog procentualnog rasta prodaje putničkih automobila na hrvatskom tržištu, izmiču nam podaci o realnom rasporedu tih brojki. Često se naime naglašava da je veliki deo tog »kolača« namenjen flotama i rent-a-car kompanijama.
To ne bi bilo ni najmanje loše kada ne bismo saznali da je praktično 80 posto hrvatskog automobilskog tržišta veoma daleko od – privatnih kupaca. Prema podacima za prvih šest meseci, za prvo »polugodište« tek svaki peti automobil završava u rukama »običnih« građana. Taj podatak je zabrinjavajući jer govori da građani ne kupuju nove automobile, da su značajno skloniji uvozu polovnih, piše Novi List.
Činjenica da je samo 6.800, ili nešto više od 21 posto automobila u prvih šest meseci došlo u privatne ruke objašnjava i zbunjujući podatak da u Hrvatskoj prodaja raste, a vozni park stari. Rent-a-car kompanije naime u velikoj većini automobile nakon letnje sezone izvoze iz Hrvatske, dok se masovno uvoze »polovni«.
Pregled liste prodaje automobila kod privatnih kupaca pokazuje još čitav niz zanimljivosti. Pre svega, nesklad između liste ukupne prodaje i ove koju danas ističemo, privatne. Jer hrvatski kupci najviše veruju – Suzukiju.
On više od polovine svoje prodaje realizuje preko »običnog« građanina, a daleko iza njih su VW, Opel i Renault čije prodaje građanima se »vrte« samo oko 15 posto.
Sledi Hyundai koji takođe ima veliki ugled kod hrvatskih kupaca, baš kao i Toyota, Dacia, KIA, Citroen ili Mazda. Ono što unosi najveću zabunu je plasman – Škode. Jedan od lidera hrvatske prodaje putničkih automobila nalazi se tek na 14. mestu s ekstremno niskim učešćem od 6,24 posto prodaje građanima.
Kod modela je ubedljivi rekorder Suzuki Vitara, a sjajnim plasmanom i udelom većim od 60 posto s poverenjem hrvatskog kupca mogu da se ponose i Dacia Sandero kao i još jedan Suzuki, SX4.
Dobar je i Renault Clio, ne i s procentualnim udelom, ili primera radi Mazda 3, dok »šok« sličan onom Škodinom iskazuje – Volkswagen Golf: nalazi se na tek 15. mestu sa samo deset posto »privatnog« udela, a potražnja za njim je 3,5 puta manja nego za Vitarom! S druge strane, Hrvati vole VW-ov SUV Tiguan koji se nalazi na desetoj poziciji ukupne prodaje »privatnim« kupcima, s udelom većim od 30 posto.
Hrvatska je izgleda u ovom trenutku svog standarda u celosti okrenuta – uvozu polovnih, a zanimljivo je naravno i razbijanje niza mitova koje godinama bez znanja o realnom stanju samo – ponavljamo. Jedan od njih je svakako i onaj o – Golfu.
Izvor: Seebiz.eu / Novi List
Foto: arhiva Autoblog.rs