home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Danska, u kojoj su zbog visokih poreza cene novih automobila među najvišim u Evropi, uskoro bi trebalo da smanji namete na četvorotočkaše.

Trenutno je stopa poreza na putnička vozila u Danskoj 180%, a prema predlogu Ministarstva ekonomije te zemlje biće snižena na 100%.

Ako danski parlament usvoji ovaj predlog, najjeftiniji VW Golf, sa 1.0 TSI benzincem i Trendline paketom opreme, koji sada košta oko 28.000 evra, pojeftiniće u maloprodaji za gotovo 3.000 evra. Tako bi nova cena ovog automobila iznosila bi nešto preko 25.000 evra, što je i dalje znatno više u odnosu na, recimo, Nemačku, gde osnovni model košta ispod 18.000 evra.

Oni koji se odluče da kupe model kao što je, na primer, VW Passat, prema novoj poreskoj stopi uštedeli bi čak 7.500 evra.

Odluku o smanjenju taksi na putnička vozila obrazložio je ministar ekonomije, Simon Emil Ammitzboll, koji je za Blumberg rekao da "nije fer da Danci sa životnim standardom koji spada među najveće na svetu, voze lošije automobile od suseda u Švedskoj ili Nemačkoj".

Međutim, čak i sa ovim pojeftinjenjima, automobili u Danskoj i dalje će biti među najskupljim u Evropi.

Danska je namete na nove automobile počela da povećava još posle Drugog svetskog rata, a dodatno ih je uvećala tokom natfne krize 1970-tih.

Izvor: B92.net

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 1264



Komentari

Imam prijatelja tamo. Kupio Audi A3 1.4 dodao samo 2, 3 stavke, nista specijalno, platio ga u evrima oko 50.000. Pre godinu dana. Ja mu kazem skoro covece Audi A4 2.0 sa doobrom opremom, nov iz salona mogu da isteram ovde u CH. Ili A6 takodje za te pare sa nesto dodatne opreme. Do duse odavno znam da tamo deru porezima na automobile, zato i voze toliko bicikle. Kao brinu o okolini, kako da ne, nego ih deru. Verovatno lepa zemlja, ali ti treba mnogo para za okej auto, lose vreme, cesto kisovito, a opet plate nisu ni bas najvece u Evropi.

Autor dusan 31 Avg 2017, 12:40

U bivšoj SFRJ je na uvozna vozila zapremine preko 2.000 ccm "nekada davno" ukupna stopa carine i poreza (saveznih, republičkih i lokalnih) bila preko 180% ( obično se za cenu takvih kola govorilo "kupiš jedna kola sebi, a dva državi"). Pa se opet tada u SFRJ nisu vozili bicikli u velikom broju ( već su se u ogromnoj većini vozila domaća i/ili "istočna vozila" ).
Tako da ne mislim da je u Danskoj broj bicikala i/ili automobila baš direktna posledica stope poreza ili visine prihoda.

Autor moron 31 Avg 2017, 15:20

Stvarno jeste dranje!

Ali, realno, čak i tako im je bolje nego u Srbiji... Auto 180% skuplji ali plata 500% veća. :)

Autor Miki 01 Sep 2017, 06:45