
Od danas se na teritoriji EU više ne primenjuje zastareli New European Driving Cycle (NEDC) test za izračunavanje potrošnje goriva kod novih automobila, a zamenjuje ga daleko realističniji Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure, odnosno WLTP putem kojeg bi kupcima trebalo da postanu dostupni tačniji podaci o potrošnji i emisijama njihovih limenih ljubimaca.
Takođe, od danas će se primenjivati i test Real Driving Emissions, odnosno RDE, koji će doprineti istom cilju pa će njegovom upotrebom EU postati prvi deo sveta u kojem će jedan ovakav test postati obavezan. Konkretnije, RDE predviđa vožnju automobila u stvarnom saobraćaju u različitim uslovima, a uz upotrebu prenosnih instrumenata čijim nalazima bi se dopunili rezultati WLTP. Drugim rečima, laboratorijski nalazi (WLTP) bi se potvrđivali onima iz stvarnog saobraćaja (RDE).
Dakle, od danas bi svi u potpunosti novi modeli koji prvi put stižu na tržište trebalo da imaju potrošnju i emisije izražene kroz rezultate ova dva testa. Počevši od 1. septembra 2018. WLTP će postati jedini test, odnosno metoda izračunavanja potrošnje za nove automobile na tržištu EU-a, a od 1. septembr 2019. će za ta vozila na snagu stupiti i pravila za RDE test.
Očekuje se da će se proizvođači iz marketinških razloga i pre nego što im to postane obaveza prebaciti na nove testove, odnosno da će tržištu ponuditi ove tačnije podatke o potrošnji i emisijama. PSA Peugeot Citroen i Opel su s tim već ranije krenuli, a ostali bi mogli uskoro da ih slede.
Izvor: Index.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs
Da, u pravu su dasu neki ( poput Opela ) i pre 01.09. počeli da iskazuju potrošnju i emisiju prema ovim novim normativima.
Nedavno sam, naime, gledao sajt Opel-a, novu insigniju i začudila me visina emisije i potrošnje za neki motor. Pomislih, "Kakav je ovo sada krš od Euro 6 motora, do juče su svi euro 6 trošili manje i emitovali manje, a ovaj kao da je lada niva?"
A onda primetih dole na dnu da piše da su sva ta merenja po ovim novim standardima.