
Lada se našla na svetskoj listi najprodavanijih vozila u prvom polugodištu, saopštio je Avtostat, pozivajući se na analitičku agenciju Fokus 2 muv.
Na rang-listi ruska kompanija zauzima 50. poziciju. Od januara do juna u čitavom svetu prodato je 149.500 automobila te kompanije, što je za 11,8 odsto više nego prošle godine. Pritom, na rusku kompaniju otpada 0,3 odsto svetske prodaje. Njeni bliski susedi po rejtingu su brendovi kao što su Kadilak, Mini i BJD, čiji pokazatelji iznose od 167 do 185 hiljada prodatih vozila.
Lider svetskog tržišta postala je Tojota sa 4,28 miliona prodatih automobila (+ 4,4 odsto) u prvom polugodištu 2017. godine. U prvu trojku su ušli i Folksvagen (3,22 miliona prodatih automobila; + 1 odsto) i Ford (3,06 miliona prodatih automobila; - 2,2 odsto).
AvtoVAZ je počeo proizvodnju Lade 1966. godine. Ranije su taj naziv nosila vozila samo koja su išla za izvoz, dok su se za unutrašnje tržište proizvodili automobili pod imenom Žiguli. Vlasnici kompanije su Rosteh i Reno-Nisan.
Izvor: Sputnjik
Foto: arhiva Autoblog.rs
Ova vest je po principu: "od koga je - dobro je, za koga je - još je bolje"..
Kada bih baš imao novaca viška, uzeo bih i jednu ovu novu ladu, da vidim kako je to danas sa njima.
"Od januara do juna u čitavom svetu prodato je 149.500 automobila te kompanije."
To znači oko 300 hiljada do završetka godine ako nastave istim tempom. Nadam se da je ovaj deo svima zapao za oči. Ovo govori da jedna "grdna" marka automobila može da se izbori (ponovo) i na svetskom tržištu. Još kad na to dodamo činjenicu da je to samo mali delić tržišta, to znači da veliko vreme za Ladu tek dolazi.
Da stvar bude zanimljivija, Rusija je pod sankcijama. Uče Rusi od nas, na našim greškama. Kad smo mi bili pod sankcijama, predali smo se, niko se nije setio istoka. Ni sad ništa bolja situacija nije. Na zapadu FIAT loše stoji, a nemamo proizvod za istočna tržišta (kao i za domaće) u oovm sektoru.