home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Nakon što je dubinsko snimanje Opela pokazalo da su fabrike PSA Grupe značajno efikasnije od Opelovih, francuski vlasnici spremaju ozbiljne promene. Prvih dana avgusta Opel je i zvanično postao deo PSA Grupe pa je sasvim jasno da Francuzi ne žele da gube vreme i da se spremaju tektonske promene.

Naime, Opel je u poslednjim mesecima gubio neverovatnih 2,5 miliona evra dnevno. S obzirom da francuski stručnjaci smatraju da su motori Opela zastareli i nedovoljno efikasni u poređenju s onima koji se ugrađuju u Citroën i Peugeot, za očekivati je da će gašenje proizvodnje motora u fabrikama Opela biti prvo na udaru. Nemački sindikati upozoravaju da će takav potez rezultirati s najmanje 3.000 izgubljenih radnih mesta.

Obzirom da je čak 3.000 inženjera Opela bilo involvirano u razne zajedničke projekte s bivšim vlasnikom GM-om, oni će biti preraspoređeni na projekte PSA Grupe. Ipak, još uvek je velika nepoznanica šta će se dogoditi s velikim centrom za istraživanje i razvoj smeštenom u centrali kompanije u Riselshajmu. Naime, tamo se nalazi 800 zaposlenih, a u otvaranje centra svojevremeno je uloženo 210 miliona evra.

Izvor: Autopress.hr

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 1939



Komentari

Pre ce biti da je naknada za koriscenje tudje intelektualne svojine velika, pa je grozdje sada kiselo... iako su pazarili Opel za uslovno male pare, oni kesiraju za svaki prodati model ranije razvijen pod GM-om toliko novca, da jedva cekaju da naredne generacije prevedu na PSA platforme i motore-menjace...

Autor Orlo 03 Okt 2017, 09:02

Džaba su pravili onaj dizel 1.7.

Autor Nemanja 03 Okt 2017, 09:38

Kako je tacno paleta motora u recimo novoj Insigniji zastarela? Posebno benzinci.
1.5 turbo je potpuno nov, sa direktnim ubrzanjem i sa respektabilnim i konkurentnim podacima u potrosnji i snazi.
S**u Francuzi, samo ce napraviti sr**je!

Autor dovlagsi 03 Okt 2017, 10:37

Zasigurno misle na one leseve dizele 1,3 i 2.0 koje je i opel poceo izbacivati. HDI je svakako bolji agregat.

Autor Despot 03 Okt 2017, 11:12

Glavni je razlog ovo što Orlo navodi , jer ako je Opel bio u čemu dobar, to su motori , posebno benzinski , tako da priča o zastarjelosti je za malu djecu.

Autor Đorđe 03 Okt 2017, 12:00

Nije bitno koji su motori bolji, već šta se vlasniku više isplati. Ekonomski je sumanuto i neodrživo imati nepotrebno dvostruke troškove.
A, ako je tačno da opel dnevno pravi gubitak od 2,5 miliona eura, onda ranije izvršeno ulaganje u opelov centar za razvoj motora od 210 miliona ne znači ništa, jer to opel sa dnevnim gubicima pojede za 84 dana ...

Autor moron 03 Okt 2017, 12:05

Opel je imao najgore motore i to od pamtiveka. Nisu bez veze uzimali Fijatove ili Isuzu dizele. Njihovi su uvek bili katastrofa, zadnji proizvod na tržištu.
Logično je PSA postupio. Jednostavno, vremenom će da pogase ceo Opel, jer tu nema šta da vredi, osim dizajna. Glupo bi bilo da sad to učine, jet treba eksplatisati nove modele, Astru, Insigniju i sl. A za jedno 3-4 godine, ćao Opel u potpunosti. Osim imena naravno.

Autor frikom sladoledi 03 Okt 2017, 13:56

Frikom , ovakve izjave imaju efekt kao i kad je vjetrovito a prozori na kući ostanu otvoreni...
Doduše stoji činjenica da u dizelskoj ponudi, što se tiče samostalnih proizvoda, nisu briljirali ali što se tiče benzinaca, tu su stvarno imali šta za ponuditi.
Posebno kad se uzme u obzir na šta se sad benzinska PSA paleta motora svela.

Autor Đorđe 03 Okt 2017, 14:46

@Đorđe
A koji je to Opel motor bio valjan? Da zanemarimo dizele.
Stari Kadeti sa kraja 60-tih, ili onaj iz Opel kadeta, kockice, ili suze? Koji je gori? Koji je više ulja trošio ili pre prolupavao. Recimo, za onaj iz kockice 1,3, motor iz lade samare 1,3 je remek delo. A navodim zato što čak neki delovi pašu sa ladinog motora, i slično.
Recimo, korse sa 3 cilindra. Da li postoji gori motor iz Nemačke?
Motori benzinci iz Astri, (prva generacija) su bili zlo, poznati po kidanju pečurki ventila i sl.
Ova zadnja generacija "twin port" se kako tako nosila, sa "duvanjem" i pušenjem".
Opel je firma za zaborav. Da se pravio Opel u Italiji ili Francuskoj, umro bi pre 20 godina.

Autor frikom sladoledi 03 Okt 2017, 15:54

Evo recimo C20XE , inžinjersko remek cijelo , ubijedljivo najbolji 16-ventilac svog vremena , nepoderiv...
I ostali motori su po svim karakteristikama iznad prosjeka , posebno kad se uporedi sa ovim 1.6 litrenim PSA smećem što im je BMW "valjukno"
Ovo što ti navodiš , je kao i oktopodov argument za BMW motocikle ,ne može nikako ogledni primjer biti najgore smeće sa dna kace ,doveženo u Srbiju i pokrpano kod majstor Žike...
I za divno čudo , stric mi ima tu Corsu sa "najgorim motorom iz Njemačke" od 2006.godine i "đubre" nikako da se pokvari , izgleda da je neka vlaška magija bačena na njega.
Ali auto je kupljeno od prvog vlasnika sa 46.000km ,dakle nije bila krpljačina pod orasom...
I da ,Opel mi nikako ne leži , nisam ga nikad imao ,ali reći da pravi smeće je suludo...

Autor Đorđe 03 Okt 2017, 17:03

Djordje
Pa frikom je oktopod druze...

Autor Orlo 03 Okt 2017, 17:16

@Đorđe
Ti se uhvati jedinog motora koji je vredan pomena i koji nije u klasičnom Opelu bio prisutan u nekom obimu.
Da nisi u pravu, potvrdio je i sam PSA. Da tu ima motora vrednog pomenu, išao bi on u PSA.
Ovako će biti katanac.

Autor frikom sladoledi 03 Okt 2017, 19:22

Orlo
Tako je! :)))
Pozdrav

Autor carobnjak 03 Okt 2017, 20:14

Sladiša, odgovor PSA je za malu djecu , Orlo je u prvom postu odgovorio zašto.
PSA sad tu čerupa samo da se dohvati profitabilnosti (što je i logično) a ne zato što nešto nije valjalo kod Opela , jer sem dizelskih motora ,PSA po ničemu nisu bili superiorni u odnosu na Opel , čak naprotiv.
Ali pošto je sve to intelektualno i patentno vlasništvo GM-a , ekonomske računice nema ,makar bili najbolji na svijetu.
Iz tog razloga npr. SAAB nije nikad zaživio nakon prodaje...

Autor Đorđe 03 Okt 2017, 21:06

@Đorđe
misliš da su ovi iz PSA bez pameti?
Pa valjda ono što vredi se čuva i ima ekonomsku opravdanost.
Ono što ne valja i nema prođu.
Da nije tako, Opel bi kupio PSA, a stvar je obratna.
Kažem, da Opel nije Nemački, on bi bio obrisan gumicom. realno, gori auto iz Nemačke nije postojao. Logično da je otišao na doboš.

Autor frikom sladoledi 03 Okt 2017, 21:17

Pa i kada je došlo do "fuzije" čuvene čkode i malene Fau-Vau grupe, nije došlo do ukidanja Fau-Vau motora, već obrnuto.
Ne postoji nikakva ekonomska logika za paralelni razvoj i proizvodnju istovrsnih motora, a još manje za eventualni nastavak licencne proizvodnje motora koje je do sada koristio opel. Nemam ništa protiv tih motora, mnogi imaju i bolje specifikacije od PSA pandana, a za neke PSA i name pandane, ali, ekonomska logika je neumoljiva. Tu mesta za emocije nema.

Autor moron 03 Okt 2017, 21:48

Ne bih rekao da „Opel“ pravi loša kola, ali većina njihovih hitova su iz daleke prošlosti.

Možda ima kratkoročno ekonomsko opravdanje za gašenje „Opelov“ razvoj motora, ali je pitanje kako će to kroz vreme uticati na marku koju su francuzi kupili.

Zovite to emocije ili dugoročne finansijke posledice ...

„Fijat“ je isto tako gasio proizvodnju i razvoj „Lančijinih“ motora sedamdesetih i „Alfinih“ devedesetih. Na kraju, gle čuda, izgubili se i „Lanča“ i „Alfa“, a sada kada su odlučili da „Alfi“ vrate sjaj, mnogo će tek trebati da se uloži kako bi tu marku oživeli.

Možda je slučaj „Alfe“ poseban, jer je kod „Alfe“ uvek najbitniji bio motor.

Za „Škodu“ koja se ovde pominje, mogu samo da se setim da je britanski časopis „CAR“ hvalio češki 1,3 u „Feliciji“ do poslednjeg dana. Sećam se tog motora još od dana „Favorita“, uvek je bio sladak i rekao bih, uglađenije je radio od npr. dvolitarski VW bezinca „two point slow“ od 115 KS.

Naravno, nisu ta dva motora u istoj klasi, ali česi su itekako znali da razviju motor.

Autor CaMIRO 03 Okt 2017, 22:39

Oktopod@
Upravo suprotno , iz PSA itekako imaju pameti , zato se i riješavaju svake dodirne tačke sa GM-om , nebili se izvukli iz financijskih gov*na , i to je jedini razlog gašenja Opelovih (GM) motora i uopšteno svega na šta GM polaže pravo.
A sve ostalo je sviranje muškom polnom organu...

Autor Đorđe 03 Okt 2017, 23:24

Mozda treba dodati da se u svim modelima u ponudi nalaze potpuno novi motori, kako benzinski tako i dizel, uvedeni u upoterbu od 2012. na ovamo u celu gamu modela... 1.0, 1.4, 1.5, 1.6, 2.0, 1.6 dizel... naravno postoje dva do tri motora koji su starije konstrukcije (1.2, 1.4 iz Corse i Mokke i dizel od dve litre) ali oni ne cine okosnicu prodaje i doradjeni su da ispune Euro 6 standarde... no sve to je nebitno u ovoj prici, jer je jedini cilj unifikacija da cela PSA grupacija ima iste komponente s tim da ce im se jedino dizajn razlikovati a jedino tako ce doci do zarade...

Autor Orlo 04 Okt 2017, 14:19