home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Tragom vesti o promeni vlasnika kragujevačke fabrike automobila

* Saradnja južnokorejskog i italijanskog giganta mogla bi da proizvodnju električnih automobila dovede u Srbiju
* Da li bi Mercedes mogao uskoro da preuzme kompaniju Fijat Krajsler automobili Srbija u Kragujevcu?

Povod za tu bombastičnu informaciju bila je skorašnja poseta "delegacije Mercedesa", koja je, kako je navedeno u novinskim napisima, posetila proizvodne pogone kragujevačke fabrike automobila. Iako nije naveden ni sastav delegacije, kao ni razlog njene posete Kragujevcu, u delu domaće javnosti namah je lansirana priča da Mercedes planira da preuzime Fijatovu fabriku u centru Šumadije.

Zašto samo fabriku u Kragujevcu, a ne celu Fijat Krajsler automobili grupaciju, što bi s obzirom na veličinu nemačkog giganta bilo daleko logičnije, domaći analitičari nisu obrazložili.

O čemu se zapravo radi? Grupa ljudi iz Mercedesa nedavno je zaista posetila Fijatovu fabriku u Kragujevcu, ali su u pitanju bili radnici Mercedesove fabrike u Mađarskoj koji su u kragujevačku fabriku, koliko je poznato, došli kako bi se upoznali sa pojedinim tehničko-tehnološkim rešenjima u proizvodnom procesu FCA Srbija, što, inače, nije neuobičajena praksa u auto-industriji. Još se priča o Mercedesu nije ni ohladila, a pojavila se nova koja svedoči o pregovorima grupacije Fijat Krajsler automobili sa Hjundaijem, o čemu su najpre izvestili južnokorejski, a zatim i američki mediji, među kojima i ugledni Forbs.

FCA, kako se navodi, traži partnera prvenstveno "kako bi podelili troškove razvoja električnih i hibridnih modela", ali i "kako bi ojačali", što bi im omogućilo udruživanje sa Hjundaijem (ista argumentacija navođena je i u tekstovima u kojima je najavljivano da Kinezi kupuju brendove Fijata i Krajslera, te da se proizvodnja kultnog Krajslerovog modela "Jeep" (Džip) seli u Kragujevac).

Analitičari, prenose inostrani mediji, smatraju da bi FCA Korejcima omogućila oporavak na kineskom tržištu, gde beleže pad usled krize sa Severnom Korejom, ali i napredak na evropskom tržištu, gde je Fijat naročito dobro pozicioniran. Sa druge strane, Hjundai bi za FCA značio bolju prodaju u SAD, gde se, između ostalog, prodaje i kragujevački "fijat 500L".

Procenjuje se da je Hjundai prvenstveno zainteresovan da kupi udeo FCA koji se odnosi na proizvodnju krosovera i komercijalnih vozila, pa bi upravo kragujevački 500L mogao da bude jedan od aduta FCA u pregovorima. Kragujevački "veliki fića" se već proizvodi kao jedna vrsta krosovera u varijanti "cross", a i osnovna verzija modela će se u prodaji pojaviti naredne godine. Ako se postigne dogovor, i kragujevačka fabrika bi postala deo nove grupacije koju bi, pored Fijata i Krajslera, činio i južnokorejski Hjundai, što bi, kako se pretpostavlja, otvorilo mogućnost proizvodnje električnih i hibridnih modela u Srbiji.

Za razliku od neosnovanih tvrdnji da Mercedes preuzima Fijatovu fabriku u Kragujevcu i najava da drugorazredna kineska kompanija kupuje najznačajnije brendove Fijata i Krajslera, eventualno udruživanje FCA grupacije i Hjundaija, smatraju upućeni, nikako nije nerealno. Izvršni direktor FCA Serđo Markione godinama unazad nastoji da nađe još jednog partnera kompaniji kojoj je na čelu. U tom kontekstu pominjani su Pežo, Folksvagen, Dženeral motors, a u poslednje vreme i Hjundai, koji je sredinom 90-ih najozbiljnije bio zainteresovan za nekadašnju Zastavinu fabriku automobila, a od čije kupovine je, kao ranije Reno, docnije Pežo i drugi, morao da odustane zbog sankcija tadašnjoj SR Jugoslaviji. Da li će Hjundai u dogledno vreme ipak, udruživanjem sa FCA grupacijom, da dođe u Kragujevac, ostaje da se vidi.

Izvor: Danas.rs

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 1156



Komentari

Hyundai je deo GM grupacije tako da FIAT bi u tom slucaju postao drugorazredna kompanija (sto vec jeste), a mozda i trecerazredna. Za bolje i nisu. FIAT se kroz spajanje izgubio sto nije ni cudo s obzirom da ih vodi rulovodstvo koje poznato po gasenju brendova.

Autor Zastava 03 Okt 2017, 18:03

Zastava....sad polako citaj sto si napisao...da pomognem GM i Hyundai.

Ovom izjavom gubis daljnje pravo komentiranja bilo cega sto se tice autoindustrije.

Autor Ja 03 Okt 2017, 20:25

Zastava

Hyundai je deo GM grupacije???
Ajoooooj! :)))

Veorvatno si mislio na ugaseni Daewoo...

Autor carobnjak 03 Okt 2017, 22:04

Koliko znam, „Hjundai“ veze nikada nije imao sa „Daewoo“-om. Verovatno si mislio na „Sangjong“-a.

„Daewoo“ nije ugašen, već je postao GMDAT.

Autor CaMIRO 03 Okt 2017, 22:21

Daewoo je pripadao GM-u.
Postao je Chevrolet u Evropi,
Vise nema ni Chevroleta...

Autor carobnjak 04 Okt 2017, 00:00

Due to financial trouble, Daewoo's automotive arm, Daewoo Motor, was sold to General Motors (Korean) in 2001. The Daewoo nameplate continued in South Korea and Vietnam until 2011. The former Daewoo facilities are now producing General Motors vehicles for Asian markets.

Autor carobnjak 04 Okt 2017, 00:05

Nije mi jasno što ovi novoniri više ne ostave fabriku u Kragujevcu na miru. Stalno je prodaju, sele il zatvaraju.
List Danas tu prednjači. Do sada se pokazalo da su informacije koje plasiraju 90% netačne, što se isto ondosi i na ovu. I ako se Fiat udruži sa nekim drugim proizvođačem neće mu pokloniti fabriku već će dobiti udeo u njoj.

Autor B.M 04 Okt 2017, 08:16

1) Partnerstvo rođeno u predizbornim lažima, nakon kojeg je sledelo bankrot više kooperanata. 2) Nerazjašnjen udeo države u partnerstvu. 3) Nepoznat finansijski doprinos države „Fijatu“. 4) Nepoznat ili frizirani doprinos „Fijata“ srpskoj ekonomiji. 5) Tajni ugovor. 6) Sumnjive izjave nadležnih. 7) Vrednost izvoza iz Italije i Poljske se ne poklapa sa vrednost uvoza. 8) Štrajk. 9) Proizvodnja jednog od najnepopularnijih modela na američkom tržištu.

Ima tu još.

Sigurno su za sve krivi novinari, što ne ostave fabriku u Kragujevcu na miru.

Što bi rekao B.M., „Leave Britney alone“.

Autor CaMIRO 04 Okt 2017, 13:55

Carobnjak, jeste, aman da je to bio Daewoo. Ne poznajem Korejsku auto-industriju. Mislim znam, samo mi je sve to isto posto od silnih Korejanaca cesto vidjam samo Hyundai i30 i KIA Sportage pa i ne interesuje toliko njihova auto-industrija koliko pratim uglavnom evropsku i pomalo americku i malo-vise rusku i naravno domacu, mada nekad mnogo vise domacu.

Autor Zastava 04 Okt 2017, 15:23

Koga briga što narod teško živi, što je struja skuplja, cene ne padaju iako evro pada i dr. Bitno je kad radnici FCASa stupe u strajk, a ionako nisu ni trebali da rade taj mesec. I koliko će im povećati plate. Eto to je naše novinarstvo, dno dna.
Što se ne pozabave malo mnogobrojnim državnim preduzećima koje stvarno piju krv Srbiji. Veliki broj službenika ne radi ništa,
a pri odlasku dobiju veliku otpremninu a zatim pređu u drugu firmu. Primera bezbroj, ali to nije popularno onima na vlasti, lakše je zaluđivati narod sa Fiatom, nego pogledati u svoje dvorište.

Autor B.M 04 Okt 2017, 16:30