
„Fijat 500L” bio je drugoplasirana ponuda, ali smo kupujući „škodu” za isti novac dobili više vozila, kaže Milosav Miličković, državni sekretar u MUP-u
Nakon što je MUP nedavno obavio najveću kupovinu novih patrolnih vozila u istoriji srpske policije (710 „škoda”) i predstavio ih javnosti, mnogi su pitali zašto su kupljene „škode”, a ne automobili koji se proizvode kod nas, u kragujevačkom „Fijatu”.
MUP se prilikom odabira ponude rukovodio pre svega cenom vozila, objašnjava za „Politiku” Milosav Miličković, državni sekretar u Ministarstvu unutrašnjih poslova. Cena automobila „škoda rapid” bila je, kako kaže, znatno povoljnija od „fijata 500-L”, kao drugoplasirane ponude.
– To znači da smo za isti novac dobili više novih patrolnih vozila – kaže Miličković.
Državni sekretar u MUP-u napominje da su svi koji su učestvovali u pregovaračkom postupku, tačnije zastupnici vozila „fijat”, „škoda” i „pežo”, imali ravnopravne šanse.
Svi učesnici u ovom postupku dobili su odluku o dodeli ugovora sa veoma detaljnim obrazloženjem na desetak stranica, navodi Miličković. To obrazloženje sadrži sve elemente prispelih ponuda, čime su svi ponuđači i učesnici u postupku bili detaljno upoznati sa ponudama svojih konkurenata, uverava on.
– Nije bilo nijednog prigovora, odnosno žalbe. To najbolje govori da je sve urađeno u skladu sa zakonom, jer da je nešto bilo mimo propisa, neko bi sigurno imao primedbu – kaže Miličković.
Mnogi su zamerali što tender za kupovinu policijskih vozila nije bio otvoreniji. Upitan kada je i gde objavljen tender za nabavku novih automobila, Miličković odgovara da je sve urađeno u skladu sa zakonom.
– Postupak nabavke vozila sproveden je u skladu sa procedurama u vezi sa realizacijom kapitalnih projekata i u skladu sa članom 128 Zakona o javnim nabavkama. Taj zakon reguliše nabavke iz oblasti odbrane i bezbednosti, u vezi sa čim je i ovde donet odgovarajući zaključak Vlade Srbije kojim je utvrđena poverljivost postupka i realizacija putem neposredne pogodbe. U predmetnom postupku pribavljene su ponude od zastupnika za vozila „pežo”, „fijat” i „škoda”, odnosno brendova koji su najzastupljeniji u voznom parku MUP-a i uopšte na tržištu Srbije. Na isti način i od istih dobavljača nabavljana su vozila za vojsku i policiju i tokom prethodnih vlada – objašnjava Miličković.
Prema njegovim rečima, ove godine je za nove policijske automobile izdvojeno 700 miliona dinara.
– MUP će nastaviti da ulaže novac u osavremenjavanje voznog parka i u naredne dve godine, kada će, verujem, biti i vozila drugih proizvođača – dodaje naš sagovornik.
Pre nabavke 710 novih patrolnih „škoda” prosečna starost vozila u MUP-u bila je 14 godina. Policijski službenici koristili su automobile koji nisu najbezbedniji, od kojih su mnogi prešli više od 250.000 kilometara.
– Ulažući u bolje uslove rada, mi direktno utičemo na efikasnije postupanje policajaca, brži izlazak na teren, a time i na veću bezbednost svih građana Srbije. Zato verujem da su ovom nabavkom na dobitku i pripadnici policije, ali i građani – kaže Miličković.
Dodaje da su automobili nabavljeni na osnovu kapitalnog projekta „Osavremenjivanje voznog parka Ministarstva unutrašnjih poslova”, opredeljenog zakonom o budžetu za 2017.
Donet je odgovarajući zaključak vlade kojim je MUP-u data saglasnost da preuzme obaveze po ugovorima iz ovog projekta. Što se raspodele ovih novih vozila tiče, nju obavlja Direkcija policije u skladu sa stvarnim potrebama pripadnika MUP-a i na osnovu prethodno izvršene analize funkcionalnosti postojećeg voznog parka.
– Vodili smo računa da pre svega u zavisnosti od stanja vozila na terenu donesemo odluku gde je najneophodnija zamena dotrajalih patrolnih automobila, kako bi bili adekvatno raspoređeni. Svih 27 policijskih uprava u Srbiji dobilo je određeni broj automobila, koji će, verujem, olakšati njihov svakodnevni rad – zaključuje Milosav Miličković.
Izvor: Politika.rs
Foto: arhiva / Tanjug.rs
Kada država koja drži ko zna koliko deo u Fijat/u sama sebe gura u propast normalno je da se kupuju automobili drugih proizvodjača. Očigledno u “našoj” fabrici zaradjuju samo Italijani a na domaće radnike niko ne misli, tome i ova kupovina!
Ovo je logična odluka i antireklama za Fiat.
Logična je iz više razloga, a takodje i poražavajuća za Fiat iz više razloga.
Prvo, Škoda jeftinija od "domaćeg" Fiata, koji ne plaća ništa, ni pekaru hleba, a kamoli državi.
Tako da država nema nikakve koristi da pravi Fiatu pazar, kad iovako nikakve koristi od njega nema.
Naprotiv, samo baca pare u bunar, maže masnu gusku.
Druga strana je što nema mesta za proviziju.
A treće što je Čkoda bolje patrolno vozilo od 500L.
Četvrto je loša reklama za Fiat, jer ako Srbija neće da ga kupi koji se u njoj proizvodi, već kupuje druge, svakako nije dobra reklama za Fiat.
Peto, uzeli su "proverene" TSI motore, tako da ne samo na kupovini, biće provizije i na održavanju.
Što će reći, sve u svemu, sasvim logična ova odluka.
U kategoriji putničkih vozila brend škoda je najprodavaniji u dosadašnjem delu 2017. godine (ako se sabiraju pravna i fizička lica kao kupci).
Uz isto sabiranje kupaca, medju 10 naprodavanijih top modela, 3 modela pripadaju škodi ( oktavija, superb i rapid ).
Pa, ipak, medju tri brenda čija su vozila najviše kupovala fizička lica, nema škode ...
Kako to Gospod Bog fizičkim licima kao kupcima nije podario mudrost pravnih lica kao kupaca ?
Zar škoda nije "najbolja vrednost za Vaš novac", nezavisno od toga da li ste pravno ili fizičko lice?
@ moron
Juče pričam sa šurakom koji jedva spaja kraj sa krajem i pritom vozi Fiat Marea star brat bratu 17 godina. Znači u očajnom stanju.
Razgovaramo čisto komunikacje radi i ja mu pričam za neku SuperB od 280KS i 4X4 pogonom za oko 30.000 eura, misleći kako Škoda u par kategorija ima u najmanju ruku primamljive ponude.
A on mi, pomalo sa visine objasni: Pa da, ali znaš, Škoda ti je u VW tek treća. Znači tu se ugrađuje ono što više ne ide ni u VW, kamoli Audi. I jebiga Škoda je. Razumeš ?
Ja razumem. Nema "mudrost" pravnih lica. :D
škoda se kupuje jer je brat veoma važne osobe zainteresovan da prodaja bude što bolja...
Realno, FIAT belezi sve losije rezultate prodaje modela 500l na domacem trzistu, dok sa druge strane Skoda je godinama prva. Odabir je sasvim logican, a i Auto Cacak je jedini uvoznik u domacem vlasnistvu posto svi ostali uvoznici su u stranom vlasnistvu, kao i sam FCAS koji je vecinski strana firma. Da je ostala Zastava kupovina domacih automobila od strane drzave imala bi smisla pa makar bio strani vlasnik posto Zastavin cenovnik bio je idealan za kupovinu. Ja se secam policijskih Zastava 101 koje su bile aktuelne sve do kraja 90-ih, a jos uvek policija ima Zastave 10/Punto 188. Sto se tice FIAT-a 500l kupovala je policija i njih, samo ocigledno nisu se pokazali kao Skoda. Inace uvoznik Skode firma Auto Cacak posluje 20 i nekoliko godina tako da kupovane su Skode i za vreme Slobe, kao i posle petog oktobra. Za nas je bolje da pomazemo svojim privrednicima, a ne strancima. FIAT je stranac. Da su barem ime Zastava ostavili pa da znamo i trziste i drzava sta da podrzava svojim novcem posto Skoda, iako nemacki je vlasnik, Skoda je ambasador Ceske u preko milion primeraka svake godine dok "nas" FIAT je promoter Italije gde god da se sklapa. Neka FIAT vrati Zastavu i pokrene za pocetak proizvodnju npr. 10000 Florida po uzoru na Grantu i Logana, sa cenom od 6000 evra za Floridu.
@Застава, није полиција куповала Фијате 500Л, него их је она добијал као донације од разних општина. Тако је општина Вождовац купил пет комада 500Л за МУП Вождовца.
"Top 10 (Kupci građani-fizička lica)
Model Kom % tržišta
Dacia Sandero 381 5.35
Fiat Tipo 306 4.29
Opel Astra 286 4.01
Renault Clio 270 3.79
Kia Ceed 265 3.72
Fiat 500L 264 3.70
Hyundai Tucson 249 3.49
Toyota Yaris 194 2.72
Hyundai i20 190 2.67
Opel Meriva 182 2.55
Top 10 (Kupci firme)
Model Kom % tržišta
Fiat 500L 581 5.65
Škoda Octavia 554 5.39
Volkswagen Golf 524 5.09
Škoda Superb 389 3.78
Škoda Rapid 374 3.64
Ford Fiesta 324 3.15
Opel Astra 324 3.15
Volkswagen Polo 285 2.77
Škoda Fabia 272 2.64
Renault Clio 271 2.63"
Fenomen škode je meni jasan. Ona ima "povoljnu cenu" (konkurentu cenu" ) samo ako je cena zaista "flotna" ( zaista realno "ponižena" ) ili ako radi "mito i korupcija" (tada je baš povoljna).
Inače, škoda po redovnim "akcijskim cenama" ( po kojima se nudi običnim smrtnicima gradjanima) je "sumanuta".
I to normalan čovek ne može da proguta (jer njemu ne daju "mito").
U svetlu motorizacije i opreme skupljih kola u Srbiji nema od škode.
Ko u Srbiji nudi kola B segmenta "na akciji" i za 16.000 a samo 2 air baga? Škoda!
Ko nudi kola C segmenta koja bazno nemaju "na daljinski" centralno zaključavanje? Škoda!
Opremi fabiju kao ibizu i biće skuplja od VW pola ...
pare se uzele kakvi tenderi pa vlada je vlasnik 30 posto kako sada da se kupi drugi proizvodjac verovatno lova.sud u strazburu da radi i goli otok da proradi
Odlaskom Zastave (kao proizvodjaca automobila) nestala je i "kultura" kupovine domacih automobila, sto zbog cene, sto zbog imena, manje zbog vlasnika, nebitno je kad postoji ime i imidz. Kod nas toga vec godinama nema. Neki bivsi politicari su u saradnji sa FIAT-om krisp
om i postepeno navikli narod na gasenje Zastave, a sadasnji su nesposobni da taj problem rese i tako zapeli smo. Trebalo je, posle dolaska FIAT-a da se nadje resenje i za Zastava Automobile, ali od toga ocigledno nista posto i FCAS je sad u problemima. Ostaje samo nada da ce drzava jednog dana naci investitora za Zastavu pa da domaci kupci i institucije ponovo, kao nekad, imaju pristup povoljnim automobilima.
Prostora za to ima i previse, cak i na domacem trzistu, samo sto neko ocigledno misli da bi Zastava smetala drugima. Sama cinjenica da postojeca ponuda novih automobila pokriva samo jedno otprilike 20 odsto ukupnog domaceg trzista automobila govori i previse nego dovoljno da postoji ogroman prostor za sve tj. da ta pretpostavka zbog koje je ukinuta Zastava kao brend automobila je bila veoma neutemeljena i dan danas je i to sve vise.