home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Pojedini italijanski mediji, pozivajući se na izvore iz FCA grupacije, pišu da će zvanična informacija o nasledniku Fiat Punta možda biti objavljena već sledećeg meseca, dok će njegova prodaja u Evropi startovati tokom 2018. godine.

Taj model neće nositi naziv Punto, a po svemu sudeći će se bazirati na X6H platformi koju koristi Fiat Argo koji se već proizvodi u Južnoj Americi. Da li to znači da će naslednik Punta u stvari biti samo evropska verzija Arga? Čak i ako se to desi, automobil će za potrebe evropskog tržišta pretrpeti brojne izmene koje se tiču oslanjanja, komfora, upravljanja, bezbednosti...

Podsećanja radi, Argo je dugačak 399 cm, širok 172 cm, visok 150 cm, međuosovinsko rastojanje iznosi 252 cm, dok je zapremina prtljažnika 300 litara.

Nas međutim više zanima informacija da bi proizvodnja ovog novog Fiatovog modela B segmenta trebalo da se odvija u Kragujevcu, dok će motori stizati iz Poljske.

Ime ovog modela će verovatno biti saopšteno sledećeg meseca, a neki pominju i naziv Fiat Primo.

Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 2242



Komentari

S obzirom da ce se proizvoditi za evropsko trziste i s obzirom na velicinu mogu se opkladiti da ce se proizvoditi u Poljskoj posto je blizi malom nego izduzenom fici. Za godinu dana istice ugovor sa FIAT-om. Nek FIAT plati trecinu pa da se rastajemo i skinemo dugove sa cele Zastave ako je moguce (ako FCAS dosegne milju i po, sa pola milje, dug cele Zastava Auto Grupe bi bio eliminisan, a Srbija bi dobila mnogo perspektivniju pricu u buducnosti).

Autor Zastava 12 Okt 2017, 19:31

nema apsolutno ni 0.0001% šanse da će bilo šta novo (od Fiata) ikada da se proizvodi u Kragujevcu.
to bi trebalo da je odveć jasno odavno...

Autor dovlagsi 12 Okt 2017, 23:19

Sta da se ucini da se ovaj skart od kompanije iseli iz nase drzave i da ih vise ocima ne gledamo ?

Autor VladoBn 13 Okt 2017, 00:29

Kad će biti novi model trebalo bi da se zna iduće godine. Sa 500L smo odlično prošli, najbolji u svom segmentu. Bravo.

Autor B.M 13 Okt 2017, 08:18

Bilo bi cool da se u Zastavi pravi Dodge Challenger za evropsko tržište. To bi ućutkalo sve kritičare. :)

Autor Miloš_SRT 13 Okt 2017, 10:07

500L je jedan od najomraženijih modela na američkom tržištu, sa prosečnom mesečnom prodajom od 140 vozila ove godine.

„Odlično“ smo prošli?!

Autor CaMIRO 13 Okt 2017, 13:20

Za 2 godine bice bolje...

Autor Vučić hvali Murata you tube 13 Okt 2017, 14:21

Camiro
Ti zivis u Ameriki?

Autor KosticM 13 Okt 2017, 17:09

Da je 500L ciljan za Ameriku pravio bi se u Meksiku. Nimalo nije jeftino preko okeana slati brod sa automobilima. Ne vidim da nešto Fiat žali za tim.

Autor B.M 13 Okt 2017, 17:45

„Fijatu“ prodaja ide loše samo ako se firma javno žali.

Kada „Fijat“ preko okeana šalje porodični automobil koji onda padne IIHS kreš test, to nije znak nekompetentnosti već smelosti.

Ako je „Fijat“ jednom govorio da će 2013. godine plasirati više od 30.000 vozila 500L u Americi, to treba ignorisati jer auto nije „ciljan za Ameriku“.

„Jugo“ u Americi je propao projekat ali „Fijat“ koji se čak četiri puta lošije prodaje je uspeh.

Autor CaMIRO 13 Okt 2017, 23:57

Koliko znam Talijani su zadovoljni sa 500L, i prodajom i proizvodnjom. Slaba prodaja u SAD ne znači ništa, nisu to neke velike serije pa da se oseti pad. Štaviše da je prodaja u SAD išla odlično prebacili bi deo proizvodnje u Meksiko što nam nikako nebi odgovaralo. A 500L ima i najstabilniju prodaju od svih konkurenata, godišnje pada po nekoliko procenta, što je i razumljivo.

Autor B.M 14 Okt 2017, 08:01

Camiro
Sto onda ne kupis i vozis Jugo?
I uzivas a Fiat ostavis na miru?

Autor KosticM 14 Okt 2017, 11:52

Postovao sam FIAT kao firmu kada su saradjivali sa Zastavom, a kada su dosli u Srbiju, pod "onim" uslovima, nikako ne mogu da shvatim koju igru igraju posto nekako mi nisu jasni. Dobili su i vise nego sto je bilo koji drugi investitor u Srbiji dobio i opet nisu sposobni da ispune dogovoreno cak samo cetvrtinu. Drzava mora da bude aktivnija na nacin da trazi od FIAT-a da postuje obecano, a paralelno sa tim neka drzava trazi investitora za Zastavu u vidu start up firme (za pocetak) koja bi radila neki jeftin model za domace trziste posto Srbiji vec godinama "ocajnicki" je potreban jeftin, standardan i pouzdan automobil u atilu jeftine, moderne i cenovno veoma pristupacne limunzine.

Autor Zastava 14 Okt 2017, 15:30

Ako je poenta da treba ignorisati „Fijatovo“ predviđanje prodaje (npr. 30.000 komada 500L za Ameriku u prvoj godini), tu se svakako slažem.

Ceo Detroit je navikao da ogluši na Markijonovo lajanje.

Autor CaMIRO 14 Okt 2017, 16:15

@zastava, o kakvim ti obavezama Fiata pišeš kad država nije ispunila svoje obaveze prema njemu. Autoput, obilaznica, modernizacija pruge.Svi znaju da to stoji u ugovoru. Samo u vezi obilaznice bilo je na desetine sastanaka još dok je Verko bio gradonačelnik. Trebala je da se radi severna obilaznica, ali nam je bila skupa zbog tunela pa smo tražili od Fiata da radimo južnu. Kad je Fiat pristao onda nam je i ta južna bila skupa pa smo tražili skraćenu. Kad je Fiat i na to pristao ni nju nismo uradili. Predstavnike ove države treba da je sramota da uđu u fabriku a kamoli da traže nešto.
Gomila toga je još obećano samo da počnu sa novim modelom. U Kragujevcu je trebalo da se prave bar dva modela, ali posle ovakvog odnosa države prema Fiatu dobro je da imamo i ovaj jedan.

Autor B.M 15 Okt 2017, 08:06

„Svi znaju“ koje obaveze Srbija ima prema „Fijatu“?

Zaista? Ko su to „svi“ i kada su to pročitali ugovor?

Da li su „svi“ takođe upoznati sa obavezama koje „Fijat“ ima prema Srbiji? Šta o tome piše?

Da nema, možda, „Fijat“ obavezu da se slažu cifre 1) vrednosti delova koje izvozi za Srbiju i 2) vrednosti istih delova kada se uvoze? Ili „svi znaju“ da ugovor dozvoljava da se sa time manupuliše?

Složiću se da „predstavnike ove države treba da bude sramota da uđu u fabriku“.

To svakako.

Ali „Fijat“ ima da im ljubi i ruke i noge.

Autor CaMIRO 15 Okt 2017, 18:43

Ako ti posle ovoliko godina ne znaš koje obaveze ima drzava prema Fiatu šta onda dalje da diskutujem s tobom. Toliko puta je pomenuto preko medija od Tadića, Dinkića, Vućića, Verka i dr.. Očigledno trolaš i teraš neki svoj inat i nezadovoljstvo.

Autor B.M 15 Okt 2017, 20:03

https://autoblog.rs/blog/auto/vesti/2013/07/09/srbija-isplatila-sve-obaveze-fiatu

Autor B.M 15 Okt 2017, 20:09

Neki dan si baš ti govorio da ne treba ništa medijama verovati.

Tako, pitao sam kada su to „svi“ pročitali ugovor.

Tadić, Dinkić, Đelić i Verko su sve sem istinu iznosili u Kragujevcu 6. maja 2008. kada je „Fijat došao kući“.

Što bi kasnije menjali ploču?

Autor CaMIRO 15 Okt 2017, 20:50

RE: B.M

Znam i da drzava ne postuje ugovoreno, samo je pitanje ko vise ne postuje: drzava ili FIAT? Po onome sto sam ja uspeo da shvatim FIAT prednjaci. Obecali su 300 hiljada automobila godisnje da ce se proizvoditi u Kragujevcu, a ono trenutni kapacitet je 70-80 hiljada ako se ne varam, zatim obecali su dva modela, a ni prvi model nije ispunio svrhu, obecali su lokalizaciju proizvodnje delova od 80 odsto ako se ne varam, a samo gume i jos po koji, uglavnom cenom jeftin deo se proizvodi kod nas. Za sve to je FIAT dobio pola milijarde evra novca i oslobodjen od neplacanja poreza na 10 godina. Drzava je dala FIAT-u pare da srusi Zastavinu fabriku u koju je svojevremeno 1999 ulozeno pola milijarde nemackih maraka da bi izgradili FIAT-ovu. Od pocetka je dolazak FIAT-a u Srbiju sulud projekat uzmemo li u obzir i to da da bi FIAT zaposlio 2500 radnika, njih preko 10000 Zastavinih je ostalo bez posla plus svi Zastavini proizvodjaci delova po Kragujevcu i drugim krajevima Srbije plus sto je prestao da radi i Zastavin centar za istrazivanje i razvoj, kao i sve druge Zastavine fabrike kada je FIAT dosao u Srbiju i odbio da preuzme i njih. Jedno je sigurno, dolina gladi je postala jos veca dolina gladi, kao i taksista i bega s obzirom da i FCAS-ovi radnici imaju sve manje posla. Kragujevac polako postaje grad duhova kada je u pitanju uposlena radna snaga u auto-industriji.

Autor Zastava 21 Okt 2017, 17:17