home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

U procesu je najveća revolucija automobilske industrije još od njenog začetka, a da pritom nema jasnog puta kojim smerom će tržište tačno krenuti. Proizvođači širom sveta, posebno u SAD-u, Evropi i Kini enormne količine novca ulažu u razvoj električnih i autonomnih vozila, ali japanske kompanije, tradicionalno konzervativne i ‘ziheraški’ nastrojene, zaostaju za konkurencijom

Honda je tek početkom ove godine pokrenula vlastitu laboratoriju za razvoj veštačke inteligencije i robotike, dok je Toyota pre 11 meseci podlegla pritisku lansirajući vlastitu diviziju za električna vozila.

Mazda je odlučila da krene BMW-ovim stopama i da od 2019. uvede jedinstvenu platformu na kojoj će praviti sve svoje automobile od najmanje Mazde2 do crossovera CX-9. Nova platforma će podržavati sve vrste motora s unutrašnjim sagorevanjem, hibride i plug-in hibride, a raspolaže čak i kapacitetom za ugradnju baterijskog paketa.

Nissan je za sada najdalje stigao, budući da je bio jedan od prvih proizvođača visokoserijskih električnih automobila, pa je ujedno japanski pionir po pitanju razvoja autonomnih automobila.

Subaru i Mitsubishi će se verovatno u potpunosti prikloniti Toyoti, odnosno Nissanu, ali sve ovo je premalo i presporo kada se u obzir uzme napredak koji Silicijumska dolina i Evropa postižu u razvoju veštačke inteligencije i autonomne mobilnosti sledeće generacije.

Izvor: Tportal.hr

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 638



Komentari