
Na tržištu auto-delova šarolik kvalitet i sve više falš robe. Sve češće se ugrađuju i polovne ili reparirane komponente
Popravka automobila u Srbiji mnogim vlasnicima, našeg inače veoma vremešnog voznog parka (procene idu od prosečnih 15 do 17 godina), često zadaju mnogo glavobolja.
Popravka u ovlašćenim servisima za mnoge je, baš kao i nabavka novog vozila, "misaona imenica", jer su razlike u ceni izuzetno visoke.
Tako je naš čitalac Žika V. iz Višnjice za svoj automobil iz 2006. godine dobio "ponudu" u ovlašćenom servisu za popravku od vrtoglavih 3.000 evra, iako je vrednost tog automobila na tržištu oko 5.000-6.000 evra!
Naravno, potražio je drugi, neovlašćeni servis i automobil doveo u vozno stanje za nešto manje od hiljadu evra.
- Cena održavanja vozila u ovlašćenom servisu se određuje na osnovu cene delova i radnog sata majstora - objašnjava nam Milan Stojanović iz jednog poznatog beogradskog auto-servisa. - Iako je cena sata rada u ovlašćenim servisima po pravilu nešto veća drastična razlika ne nastaje tu.
On, kaže da je razlika u ceni delova ogromna.
- Jasno je da cena originalnih delova varira veoma malo.Čak je vrlo verovatno da ovlašćeni servis ima jeftiniji originalni deo od neovlašćenog. Ali onda vam, baš kao što i mi radimo u našem servisu, majstor ponudi alternativu.
To u praksi znači da vam mehaničar ponudi ugradnju polovnog ili repariranog dela. A njihova cena je znatno niža. Naravno, i vek trajanja, a i pouzdanost je znatno manja.
U udruženjima potrošača kažu da nema nikakvih problema da servisi ponude ugradnju takvih delova. Bitno je samo da vlasnik zna koji deo će mu majstor "upakovati" u automobil. U protivnom, vlasnik vozila ima pravo da zatraži zaštitu od nadležnih državnih službi.
Veliki problem je i ugradnja kopija koje se prodaju kao originalni delovi.
- Ako je razlika u ceni velika, to je razlog da se posumnja u "original" - objašnjava naš sagovornik. - Ljude treba razumeti, besparica je, svako bi voleo da vozi nov automobil i zato se snalazi kako ko ume.
Ipak, ugradnja nekog dela neodgovarajućeg kvaliteta može da izazove i ozbiljniji kvar automobila?
- Tada se ispostavi da je skuplja dara od mere i da je bilo mudrije platiti originalni deo. Zato, najčešće, usledi savet majstora "teraj to na pijacu"...
Legalne kopije
Postoje i velike specijalizovane kompanije, poput francuskog brenda "Motrio", koji proizvode auto-delove za veliki broj brendova po originalnoj specifikaciji i od odgovarajućih materijala. Ti delovi su u suštini isti kao i originali ali su i prilično jeftiniji, pa ove kompanije doživljavaju pravi bum u EU poslednjih godina, ali se sve češće pojavljuju i na našem tržištu.
Izvor: Novosti.rs
Ni jedan proizvođač automobila nema sopstvenu proizvodnju delova, već kupuje od kooperanata, e sad u servisima se prodaju kooperantski delovi, sa logom npr WVa i koštaju 30% više, nego u slobodnoj prodaji. Nema potrebe tražiti originalne delove, već prvu zamenu... npr zašto kupovati VW svećice i bombine, ako BERU proizvodi za VW... i jeftiniji je bar 30%..
Slično kao i "Motrio" koji je pomenut u ovom tesktu, tako i uvoznik za pežo kod nas nudi veoma povoljne cene redovnih servisa za sva vozila starija od tri godine, a uz upotrebu "Eurorepair" delova, odobrenih od strane Peugeota.
http://www.peugeot.rs/servis/akcije/tri-plus
Te cene u ovl. servisu su toliko "smešne", da mene više košta da kupim ulje i filtere i sam ih zamenim kod mene u garaži. Pa ipak, više verujem sebi, nego li njima ...
Eh, sad, recimo, da mi zatreba "plivajući" sa setom kvačila ili slično, pojma nemam gde bih ga kupio. Moguće da bih u servisu, iako verujem da bi koštalo više, jer me po pitanju tih pozicija strah "kvaliteta" onoga što se prodaje u radnjama.
Treba pronaci kvalitetne delove. Ne moraju da budu original. Mnogo deru ovi sa fabrickim delovima.
Nije tacno da se original najvise isplati. Za Hyundai Genesis Coupe kupio sam original komplet novih amortizera i s njima presao 27.500 km kad su mi u servisu rekli da su iscureli. Onda sam otisao i kupio Kony amortizere i na njima vozim vec 50.000km i nemam problem nikakav.
Deda mraz
Za set kvacila i plivajuci, lepo odes na sajt zf (proizvodjac transmisija), pa nadjes sachs, i na sachs- ovom sajtu, prema ponudjenim opcijama nadjes za tvoj auto. Npr. Sachs set kvacila za moj Citrojeben Picasso je 3000 950 009. Inace, ja sav stavio metelli pumpu za vodu, jer se desavalo da nove valeo prevremeno procure. Meteli je dobar po odnosu cena/kvalitet, ali za PSA mislim da su grafove vod. pumpe najbolje. Delmax i Euro 07 su jedni od vecih dobavljavaca delova, pa se dobar broj servisa snabdeva preko njih.