
Izuzetno važan model za istoriju marke Peugeot, dvosed L45 Grand Prix iz 1914. godine postigao je cenu od čak 7,26 miliona dolara na aukciji kuće Bonhams u Los Anđelesu.
Dugo se smatralo da je trkački bolid s početka 20. veka koji danas predstavlja ikonu bogate takmičarske istorije francuskog proizvođača, 1916. godine vozio Dario Resta na trci Indianapolis 500 i osvojio prvo mesto, ali tek nedavno je potvrđeno da ga je u stvari vozio Ralph Mulford i završio treći. Tih godina Peugeot je dominirao stazama, a još je ranije, 1913. godine Jules Goux pobedio na istoj trci izdržljivosti u sličnom modelu.

Nakon tima Peugeota, ovaj jedan od tek dva preživela primerka do danas je imao samo tri vlasnika: pomenuti trkač Ralph Mulford ga je ustupio kolegi Artu Kleinu koji se u njemu trkao 1919. i 1920. godine da bi ga je zatim kupio Lindley Bothwell, bogati kalifornijski uzgajivač pomorandži i kolekcionar iz čije kolekcije je auto, gde je bio krunski dragulj, i stigao na aukciju. Auto je u savršenom stanju, a sve na njemu je originalno kao i kada je 1914. bio u rukama tima Peugeota. Zanimljivo, Peugeot L45 Grand Prix je inicijalno pokreato 3,0 litarski motor koji je 1916. zamenjen većim 4,5 litarskim četvorocilindrašem s dve bregaste osovine, četiri ventila po cilindru i 115KS pri 2800 obrtaja, a bolid je imao doboš kočnice na sva četiri i lisnate opruge na prednjoj i zadnjoj osovini.

Razlog zašto je ovaj istroijski Peugeot postigao tako visoku cenu leži u činjenici da šasija i motor imaju oznake No. 1, što znači da je reč o prvom takvom primerku, a s obzirom na to da se ne zna mnogo o drugom preživelom, može se reći da je ovaj Peugeot L45 i poslednji vozni i originalni Gran prix model iz blistavog trkačkog perioda francuskog proizvođača s kojim su se na stazama u to doba mogli nositi samo bolidi Mercedesa.
Izvor: Jutarnji.hr/autoklub
Foto: Bonhams