home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Izuzetno važan model za istoriju marke Peugeot, dvosed L45 Grand Prix iz 1914. godine postigao je cenu od čak 7,26 miliona dolara na aukciji kuće Bonhams u Los Anđelesu.

Dugo se smatralo da je trkački bolid s početka 20. veka koji danas predstavlja ikonu bogate takmičarske istorije francuskog proizvođača, 1916. godine vozio Dario Resta na trci Indianapolis 500 i osvojio prvo mesto, ali tek nedavno je potvrđeno da ga je u stvari vozio Ralph Mulford i završio treći. Tih godina Peugeot je dominirao stazama, a još je ranije, 1913. godine Jules Goux pobedio na istoj trci izdržljivosti u sličnom modelu.

Nakon tima Peugeota, ovaj jedan od tek dva preživela primerka do danas je imao samo tri vlasnika: pomenuti trkač Ralph Mulford ga je ustupio kolegi Artu Kleinu koji se u njemu trkao 1919. i 1920. godine da bi ga je zatim kupio Lindley Bothwell, bogati kalifornijski uzgajivač pomorandži i kolekcionar iz čije  kolekcije je auto, gde je bio krunski dragulj, i stigao na aukciju. Auto je u savršenom stanju, a sve na njemu je originalno kao i kada je 1914. bio u rukama tima Peugeota. Zanimljivo, Peugeot L45 Grand Prix je inicijalno pokreato 3,0 litarski motor koji je 1916. zamenjen većim 4,5 litarskim četvorocilindrašem s dve bregaste osovine, četiri ventila po cilindru i 115KS pri 2800 obrtaja, a bolid je imao doboš kočnice na sva četiri i lisnate opruge na prednjoj i zadnjoj osovini.

Razlog zašto je ovaj istroijski Peugeot postigao tako visoku cenu leži u činjenici da šasija i motor imaju oznake No. 1, što znači da je reč o prvom takvom primerku, a s obzirom na to da se ne zna mnogo o drugom preživelom, može se reći da je ovaj Peugeot L45 i poslednji vozni i originalni Gran prix model iz blistavog trkačkog perioda francuskog proizvođača s kojim su se na stazama u to doba mogli nositi samo bolidi Mercedesa.

Izvor: Jutarnji.hr/autoklub

Foto: Bonhams



čitanja : 821



Komentari