
Kompanije koje se bave proizvodnjom najčešće to ne čine iz altruističkih razloga, već su motivisane profitom. Isto važi i za automobilske proizvođače. Ova industrija trenutno se nalazi na prekretnici gde postojeća tehnologija motora s unutrašnjim sagorevanjem postepeno prepušta mesto vozilima na struju.
Jedini problem je taj što proizvođači automobila, iako su neki agresivno krenuli u istraživanje, razvoj i osvajanje tržišta, na električnim automobilima još uvek beleže samo gubitke, čak i u situacijama kada potražnja uspeva da višestruko nadmaši očekivanja.
Budući da su odeljenja koja se bave električnim vozilima deo grupacija koje glavni deo prihoda još uvek ostvaruju prodajom konvencionalnih automobila, malo je reći da se podaci o njihovoj profitabilnosti kriju.
Jedini proizvođač električnih automobila koji kvartalno izveštava o finansijama je Tesla, koja po svakom tromesečju izgubi u proseku milijardu dolara. Poznato je i da je Opel na Amperi-e gubio čak 10.000 evra po automobilu.
U GM-u ipak veruju da će početi da zarađuju na električnim automobilima i to već 2021.
Ili tek 2021, kako se uzme.
Plan je povećati udeo nikla i smanjiti udeo kobalta u baterijama, kako bi se cena njihove proizvodnje umanjila bar 30 posto. Američki inženjeri takođe žele da baterijske pakete učine efikasnijima, kao i da poboljšaju protok energije i hlađenje sistema.
Baterije su trenutno najveći problem za automobilske proizvođače. Osim što dobavljači ne mogu da zadovolje potražnju, cena metala koji se koriste u njihovoj proizvodnji višestruko se povećala poslednjih godina. Cena kobalta je recimo samo u 2017. porasla za 129 posto na 75.500 dolara po metričkoj toni.
Iz istog razloga proizvođači najveći udeo novca za istraživanje i razvoj ulažu upravo u baterijsku tehnologiju.
Da li će ovi napori uroditi plodom ostaje da se vidi.
Izvor: Tportal.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs