home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
vw polo

Volkswagen je već pre nekoliko decenija investirao u Kinu kada je jedva ko verovao u Kinu. Sada najveći proizvođač automobila u svetu iznenađujeće otvara fabriku u Ruandi. Pri tom se oslanja na modernu afričku omladinu.

Konferencija za štampu koja je održana u četvrtak pre podne u glavnom gradu Ruande Kigaliju nije morala za Wolfsburg da bude od velikog značaja. Za Ruandu je to bila eksplozija. Svi važniji domaći mediji poslali su svoje najbolje reportere. Thomas Schäfer, šef Volkswagena u Južnoj Africi, najavio je pred sedam kamera: Volkswagen će u Ruandi početi proizvodnju automobila i već početkom maja bi prvi automobili trebalo da siđu sa trake. U sali je odjeknuo aplauz.

Volkswagen će u maloj istočnoafričkoj zemlji u unutrašnjosti Afrike otvoriti prvu fabriku automobila u toj zemlji. Vozila „made in Ruanda“. Planirane su varijante Pola, Pasata i terenca Teramont. Bez obzira što će se ovde samo montirati od delova koji će doći iz fabrike u Južnoj Africi.

Sume koje VW ulaže nisu velike. Prva investicija u Ruandi biće oko 20 milona američkih dolara. To je sitnica za koncern. Međutim to je velika investicija za Odbor za razvoj Ruande, koji želi da njihova zemlja postane centar za investicije i inovacije.

„Ova investicija ima izuzetno visoki značaj za Ruandu“, kaže Clare Akamanzi, šefica Odbora. “To je značajan signal ako takva globalna firma kao VW otvara ovde svoju fabriku. Za nas je to istorijski dan.“

Volkswagen obećava da će u Kigaliju otvoriti 500 do 1.000 radnih mesta. Kad se proizvodnja uhoda trebalo bi da se u toku prve godine proizvede oko 1.000 vozila sa mogućnošću da se kapacitet naknadno poveća na 5.000 vozila. Testiraju se tržišta a istovremeno se zna da se ovde mora raditi drugačije nego do sada.

Investitor na ovom kontinentu mora da bude i revolucionaran. To pokušava i Schäfer. Dugo godina je razvijao poslove Mercedesa u Aziji pre nego što je 2012. prešao u Volkswagen. On ne želi da samo na tržištu ponudi vozila nego i da prodaje mobilnost. “U Ruandi, kao i u mnogim zemljama Afrike, nema puno ljudi koji bi dali 20.000 dolara za novo vozilo ali ima puno ljudi koji imaju 10 dolara da bi se prevezli od A do B”, kaže Schäfer.

VW se oslanja na mlado stanovništvo koje je u Ruandi izuzetno moderno, sa afinitetom za tehniku i mobilno. Oni će u budućnosti preko App sebi iznajmljivati auto ili se dogovarati o vožnji. To se naziva „ride-hailing“. U zemlji u kojoj se svakodnevni poslovi u velikoj meri obavljaju preko mobilnih telefona a već danas parkiranje možete platiti jednim klikom na Smartphone to daje smisao.

Konkurencije skoro da i nema. Uber, koji je u drugim državama često prvi na tržištu, nije tu. Na putu u kancelariju ili u restoran najveći broj ljudi u Kigaliju seda na motocikl taksi koji se delimično vratolomno probija kroz saobaraćaj.

Najveći broj automobila na ulicama Ruande dolazi iz uvoza polovnih vozila, pre svega iz Japana. „Pokušavamo da razbijemo stereotip da je Afrika siromašna i da niko ne može kupiti novi auto“, kaže Schäfer, koji je kod Volkswagena nadležan za celo subsaharski region.

Afrika dobija sve više i više na značaju, objašnjava Schäfer. „Mi hoćemo da ovde stvari pokrenemo na novi način i da ih drugačije rešavamo nego sa klasičnim poslovnim modelom proizvodnje i prodaje automobila.“

Nešto dalje istočno na kontinentu, u Keniji, Volkswagen je krajem 2016. otvorio sličnu fabriku, u kojoj se montiraju delovi vozila. Rezultati su do sada ispod očekivanja što je povezano pre svega sa najnovijim političkim problemima oko izbora u Keniji. Zemlja je bila u zastoju. „Kenija mora sada da ubaci u veću brzinu“, priznaje Schäfer. Za Ruandu VW ima više optimizma. Thomas Schäfer misli da se ovde odmah može preći traku za preticanje.

Izvor: Spiegel.de / Tacno.net

Foto: arhiva Autoblog.rs / Cars.co.za



čitanja : 561



Komentari