home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
lada xcode

U javno dostupnoj bazi Federalne službe za intelektualnu svojinu pojavile su se informacije o priznavanju prava najvećem ruskom proizvođaču automobila Avtovazu na industrijski dizajn novog krosovera Lada.

Sudeći po objavljenim prikazima reč je o modelu XCode, koji je predstavljen kao konceptualno vozilo na Međunarodnom moskovskom sajmu automobila 2016. godine. Zanimljivo je da vodeći ruski proizvođač automobila tim povodom kasnije nije plasirao nikakve informcije. Međutim, ovih dana u ruskim medijima pojavio se prevod teksta sa portala kineske televizije Feniks, objavljenog 8. januara. U tekstu se vozilu Lada XCode predviđa da će „sada, kada ruske marke automobila budu dostupne“ imati velike šanse da sa kineskog tržišta potisne popularne evropske i japanske modele.

Vozilo se, inače, ni jedanput ne naziva konceptualnim automobilom, a kako se navodi stvoreno je „znalačkim naporima stručnjaka iz Italije, Japana, Francuske i Nemačke“. Kinezi hvale XCode zbog njegove pouzdanosti, ali zameraju što nije bolje opremljen, i čak proizvođaču predlažu da se povodom određenih rešenja obrati nekom od kineskih giganata elektronske industrije. I ma kako paradoksalno zvučalo autori navode očekivanu cenu još uvek nepostojećeg vozila od 150 hiljada juana ili 1,5 miliona rubalja.

Neposredno posle objavljivanja ovog teksta, tačnije 16. januara Avtovaz je registrovao industrijski dizajn XCode, piše dnevni list Rossiйskaя gazeta konstatujući da se na opštu zabavu može spekulisati o tome kako u Toljatiju razmišljaju o izvozu u Kinu ili su se uplašili za tu sredinu već tradicionalnog „kloniranja“. I to sve, kako se navodi nije isključeno. Međutim, kao prvo treba reći da je Avtovaz prijavu za registraciju Rospatentu predao još 10. marta, a kao drugo da eksperti koje je list RG anketirao ne vide ništa neobično u tome što je ruski automobilski gigant odlučio da zaštiti prava na svoj atraktivni koncept.

Kako ruski novinari očekivano, kako navode, od Avtovaza nisu dobili odgovor o svrsi patentiranja obratili su se ekspertima.

„Vaz je patentirao sve svoje automobile, kako serijske, tako i protitipove. To je uobičajena praksa, tim pre što se industrijski dizajn u smislu pravne zaštite odnosi isključivo na spoljašnji izgled i ne obavezuje na obelodanjivanje tehničke strane projekta (što se ne odnosi na izume ili korisne modele), rekao je jedan od konsultovanih eksperata Sergej Ciganov, urednik sajta Russkiй avtomobilь, ističući da patentiranje Lada XSode praktično ništa ne znači, odnosno ne govori o eventualnom početku proizodnje ili prodaji.

Tako da nam ostaje da se podsetimo reči dizajnera Stiva Matina koji je model naglašenih X linija sa svih strana, sa izmenjenom rešetkom hladnjaka i farovima, uporedio sa dobro nabildovanim sportistom i okarakterisao kao „agresivnu i emotivnu mašinu zagledanu u budućnost“.

Izvor: Russia Beyond



čitanja : 1120



Komentari