home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
gume

Kada se odlučite da promenite, zimski set guma odložite držeći se određenih pravilima

Zakon o bezbednosti saobraćaj propisuje da od 1. aprila do 1. novembra automobili ne moraju da imaju zimske gume na točkovima. Ove vrste pneumatika o kojima smo dosta pričali u proteklih pet meseci moraju imati šare dubine najmanje četiri milimetra, a razlikuju su od letnjih guma po velikom broju blokova gazećeg sloja i sitnih lamela kojima zimski modeli bolje prijanjaju za podloge pod snegom i ledom.

Bitna razlika je i u sastavu same gume, koji omogućava veću elastičnost zimskih pneumatika na temperaturama nižim od 7 stepeni. Ovo je upravo i razlog zašto ne treba žuriti sa promenom guma. April je poznat po oscilacijama temperatura, koje česte padaju i ispod 4 stepena, posebno u jutarnjim i večernjim časovima, pa vam preporučujemo da sačekate koju nedelju sa prelaskom na letnje gume.

Naravno, čim se minimalna temperatura vazduha ustali na preko 10 stepeni, preporuka je da pređete na letnje modele.

Po toplom vremenu vožnja u zimskoj "obući" je kontraproduktivna jer kako se guma okreće, njeni blokovi su pritisnuti na podlogu i gume se više zagrevaju i brže uništavaju!

Takođe, upotreba zimskih guma tokom letnjih meseci dovodi do većeg otpora, stvara veću buku i povećava potrošnju goriva. Neretko dolazi do njihovog deformisanja usled čega može doći do incidenta.

Najlakši način za promenu ako imate dva seta i guma i felni. Tada je zamena veoma brza i jednostavna.

Letnje gume, za razliku od zimskih, treba da imaju šaru dubine 2,6 mm, a dizajnirane se tako da podnose visoke temperature i tvrđe su od zimskih.

Bez obzira, imali ili ne dodatni set felni, prilikom odlaganja zimskih guma na neko suvo i mračno mesto potrebno ih je detaljno očistiti i pregledati kako bi se ustanovilo da nije došlo do nekog oštećenja.

Majstorski saveti kako čuvati gume koje nisu na kolima:

Prostorija gde će biti gume treba da je sa što manje vlage.

Gume ne smeju biti direktno na podu, posebno ako je dole beton, jer će onda upiti i najmanju vlagu. Treba ih postaviti na deblji karton ili, još bolje, priručnu policu od dasaka ili letvica.

Gume ne treba pokrivati plastikom, jer tada ne mogu da "dišu", a postoji i mogućnost kondenzacije, koja takođe im šteti.

"Ako su na felnama, treba da budu položene dve i dve ali nikako sve četiri jedna na drugoj, jer onda ona donja trpi i tada može, pod ukupnom težinom, doći do krivljena žičanog platna. Bez felni, treba da stoje uspravno, dve i dve s razmakom između od 15-20 centimetara. Ono što preporučujem jeste da se gume kod vulkanizera napumpaju na malo jače od norme, na 2-2,5 atmosfere. Ta napumpanost će držati gumu u svojoj kondiciji, svom izvornom obliku", rekao nam je Nuca Nuhanović iz auto-servisa "Meda" i dodao da gume treba obavezno rotirati jednom mesečno za 15 do 20 stepeni kako se ne bi deformisalo žičano platno od stajanja u jednom položaju.

Ako vam ovo zvuči isuviše komplikovano za čuvanje ekstra seta pneumatika, postoji takozvani "hoteli za gume".

"U pitanju su magacinski prostori s posebnom temperaturom i vlažnošću vazduha. Čuvamo gume od 13 inča pa naviše. Pri prijemu ih obeležavamo, kao i broj vozila. Ako su bez felne u unutrašnjost guma se ubacuje kartica sa imenom i prezimenom vlasnika. Naravno, svi podaci se ubacuju i u kompjuter", pojašnjava Nuhanović kako radi "hotel" i dodaje kako se sve gume pregledaju mesečno uz obaveznu rotaciju.

Brzom pretragom interneta pronašli smo nekoliko "hotela za gume" sa cenama od 400-500 dinara mesečno. Ako imate neke vrednije kako gume tako i felne, ovaj izdatak se čini kako veoma prihvatljiv jer će neko drugi čuvati i održavati vaš dodatni set tokom cele godine.

Izvor: Mondo.rs



čitanja : 1711



Komentari