
Veliki evropski proizvođači automobila mogli bi da „padnu na kolena“ zbog novčanih kazni za emisiju ugljen-dioksida. Tako će se omogućiti Kinezima da uđu sa sopstvenom tehnologijom na tržište električnih automobila, rekao je izvršni direktor kompanije Pežo Karlos Tavares.
Drugi čovek Pežoa, koji predsedava i Udruženjem evropskih proizvođača automobila (ACEA), navodi da zakonodavci nisu predvideli takav ishod kada su predočili ciljeve EU za smanjenje emisije CO2 do 2020. godine.
"Takav ishod je veoma očigledan. To će uvesti kineskog "trojanskog konja" u Evropu", naglašava Tavares.
Njegovi komentari dolaze u trenutku rastućih tenzija u trgovini Kine i SAD, odnosnu o širenju protekcionozma. Ukoliko neka evropska automobilska kompanija ne ispuni ciljeve o smanjenju CO2 i padne na kolena zbog kazni, ona ne može biti preuzeta od strane druge velike evropske automobilske kompanije, zbog pravila o zaštiti konkurencije, rekao je Tavares.
To će, kako ističe, stvoriti priliku za nekog stranog investitora da u Evropu donese vrstu tehnologije koju su nametnule evropske vlasti, što znači - električna vozila.
"A, ko je lider u e-industriji? Kinezi", naglaša Tavares.
Izvor: B92.net
Foto: arhiva Autoblog.rs