home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
brzina

Studija međunarodne međuvladine organizacije International Transport Forum (ITF), utvrdila je da svako prosečno povećanje brzine u saobraćaju donosi i veći broj nesreća na putevima.

ITF, koji se bavi međunarodnim saobraćajem i bezbednošću, objavio je rezultate studije prema kojoj povećanje prosečne brzine na putevima za deset odsto donosi poevćanje od 20% nesreća, a 30% veća prosečna brzina donosi 40% više fatalnih udesa. Još preciznije, svako prosečno povećanje brzone od 1% donosi povećanje povreda u udesima od 2%.

Studija je sprovedena u deset zemalja Australiji, Austriji, Danskoj, Francuskoj, Izraelu, Italiji, Norveškoj, SAD, Švedskoj i Mađarskoj gde su promenjena ograničenja brzine. Kada su rezultati istraživanja iz svih zemalja upoređeni, utvrđeno je da, logično, niža brzina znači i viši stepen bezbednosti u saobraćaju, odnosno direktna veza između brzine i broja nesreća.

Na osnovu izveštaja ITF preporučuje:

* smanjenje brzine na putevima ali i smanjenje razlika u brzinama između vozila;

* ograničenje maksimalne brzine na nivo koji obezbeđuje preživljavanje čoveka bez dramatičnih povreda usled udesa;

* uvođenje dodatnih mera tamo gde je povećana prosečna brzina, primera radi, češća policijska kontrola ili viši stepen bezbednosti na putnoj infrastrukturi;

* korišćenje automatske kontrole brzine radi efikasnije smanjenja brzine.

Autori ovog istraživanja preporučuju razumna ograničenja brzine:

* 30 km/h u urbanim sredinama gde motorizovana vozila i ranjivi korisnici puteva dele isti prostor;

* 50 km/h u drugim urbanim sredinama sa raskrsnicama i rizikom bočnih udesa;

* 70 km/h na ruralnim putevima bez zaštitne ograde između suprotnih traka gde postoji rizik od čeonog sudara.

Izvor: B92.net

Foto: arhiva



čitanja : 719



Komentari