
Ferrari Dino je naziv dobio po nadimku sina slavnog Enza Ferrarija, a Dino je učestvovao i u razvoju automobila.

Povod susretu više od 150 Ferrarija Dino u italijanskom Maranelu je 50. godišnjica drumskog debija. Obeležavanje je trebalo da bude prošle godine, ali je zbog 70-te godišnjice postojanja Ferrarija događaj ipak premešten za 2018. godinu. Ipak, ako govorimo o drumskom debiju Ferrarija Dino, taj datum je vezan uz mart 1968. godine. Jedan od najpopularnijih i najprodavanijih Ferrarija imao je prilično dugu trudnoću.


150 Ferrarija Dino se prvo pojavilo pred muzejom Maranelo, a zatim su se zaputili na stazu Fiorano na kojoj su kružili. Sledeće mesto koje su vlasnici popularnog Ferrarija Dino posetili je bila fabrika Ferrarija u kojoj je predstavljen proizvodni proces. Usledila je tradicionalna vožnja s kojom je događaj završen, a svaki Dino se pojedinačno pojavio pod lukom istorijskog ulaza Via Abetone Inferiore na stazu Fiorano pored muzeja i fabrike. Naravno, parada je privukla i mnogobrojne ljubitelje ovog izrazito cenjenog i voljenog Ferrarija.

Šestocilindrični motor je centralno postavljen u Ferrari Dino, a proizvodio se od 1968. do 1976. godine. Trkačke oznake u nazivu sadrže kubikažu motora i broj cilindara motora – Dino 206 GT označava 2.0 motor sa šest cilindara u V formaciji, snage 180KS (132 kW), a snagu postiže pri 8000 obr/min. Ukupno su proizvedena 152 Ferrari Dino 206 GT. Dino je dolazio još i u verzijama 246 GT i 308 GT4 2+2.

Puno ime Enza Ferrarija je Alfredo Ferrari, nadimak mu je bio Alfredino a zatim Dino pa je po nadimku automobil dobio oznaku Dino. Zbog zdravstvenih problema, umro je 30. juna 1956. veoma mlad, u dobi od samo 24 godine (1932.-1956.).
Izvor: Autogaraza.hr