home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Cadillac XT4

Prema poslednjim istraživanjima Ford, Fiat Chrysler Automobiles (FCA) i General Motors (GM) će izgubiti svoj dominantan položaj u krosover segmentu u Severnoj Americi.

Analitičar auto-industrije Alan Baum predviđa da će "Velika trojka" imati tek 35% udela u tržištu krosovera u Severnoj Americi do 2023. To će biti pad od čak 26% u odnosu na 2005. godinu. Baum ističe da su za to odgvorovni proizvođači iz Azije i Evrope, koji poput situacije sa automobilima pre 10-20 godina preuzimaju krosover tržište zahvaljujući brojnim novim modelima i većem kapacitetu proizvodnje.

Analitičar tvrdi da "Velika trojka" neće izgubiti kupce samo u krosover segmentu već da će u narednih pet godina doživeti i pad ukupne prodaje automobila od 16%. Ovi brojevi zvuče izuzetno realno s obzirom da je FCA skoro pa napustio segment automobila, osim zastarelog 300, te Chargera i Challengera, dok je Ford nedavno napravio "seču" svojih modela.

Analiza dolazi uprkos promeni fokusa Forda i GM koji su u poslednjih nekoliko godina se koncentrisali upravo na krosovere, pa je tako GM redizajnirao brojne modele poput Acadije, Equinoxa, Enclavea, Traversea, Terraina i XT5. Osim toga, u skorijoj budućnosti se očekuju i novi modeli kao što je Chevrolet Blazer, te Cadillac XT4 i XT6.

Ford je takođe bacio sve karte na krosovere pa stižu Bronco, Baby Bronco, Escape, Explorer i novi električni model koji će se zvati Mach 1.

Jedina zona u kojoj će "Velika trojka" ostati dominantna, predviđa Baum, je tržište kamioneta. Ako su njegove procene tačne, tri kompanije će do 2023. obuhvatati 86% ovog tržišta.

Izvor: B92.net

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 858



Komentari