
Jedna od velikih prednosti električnih automobila jeste mogućnost vraćanja električne energije nazad u mrežu. Tako vlasnici ovih vozila mogu da pune automobile noću dok je struja jeftina i da je vraćaju u mrežu preko dana kada je potražnja najviša a cena veća.
Vlasnici Nissan Leafa u Nemačkoj će prvi dobiti ovu mogućnost kroz protokol V2G (vehicle-to-grid).
Prvo bi ovu tehnologiju trebalo da koriste flotni korisnici Nissanovih vozila s više od 60 električnih automobila na raspolaganju, ali se očekuje da će u dogledno vreme i mali korisnici pribeći ovoj jednostavnoj metodi za ostvarivanje profita.
U zavisnosti od potreba za vozilom, pojedini korisnici bi na ovaj način mogli da se voze potpuno besplatno, jer bi otkupna cena mogla bez problema da pokrije razliku između potrošene i prodate energije.
Nissanova električna vozila koriste standard za punjenje CHAdeMO, dok evropski proizvođači automobila preferiraju CCS.
Očekuje se da će se u bližoj budućnosti standardizovati jedna vrsta punjača, ali i CSS je već sada sposoban za protokol V2G.
Izvor: Tportal.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs