
Zbog zakona vezanih za vozila s alternativnim pogonom, više od 200 proizvođača automobila u Kini mora svakodnevno da isporučuje tačne lokacije električnih automobila lokalnim vlastima
U ovu grupu spadaju velika imena poput Tesle, Volkswagena, BMW-a, Daimlera, Forda, General Motorsa, Nissana i Mitsubishija, kao i brojni kineski proizvođači poput startupa NEO, prenosi Associated Press.
Većina vozača navodno nema pojma da ih vlasti nadziru. Proizvođači se brane da kontinuiranim isporučivanjem podataka vladinim centrima za nadzor samo ispunjavaju zakonsku obavezu.
Vlasti u međuvremenu tvrde da se podaci prikupljaju isključivo s ciljem unapređenja postojeće infrastrukture, saobraćajne bezbednosti i industrijskog razvoja. Cilj zakona je takođe sprečavanje zloupotrebe programa za subvencionisanje električnih vozila.
Navodno analitičari u kancelarijama za nadzor mogu osim lokacije da u svakom trenutku dobiju marku i model praćenog vozila, pređenu kilometražu, kao i nivo napunjenosti baterije.
Zamenik direktora filijale u Šangaju, Ding Xiaohua, AP-u je rekao da program nije koncipiran da bi pratio građane. Podaci bi doduše, u slučaju službenog zahteva jedne od državnih agencija, mogli da budu ustupljeni, ali centrala za sada nije delila informacije s policijom, tužiocima ili sudovima.
Kina ima velike planove za električnu mobilnost i planira da zadrži poziciju lidera u razvoju i proizvodnji električnih pogona i baterijskih sklopova. Kinesko tržište takođe beleži najveće stope rasta prodaje električnih vozila, pa ostaje da se vidi da li će ovo zadiranje u privatnost uticati na tržište električnih automobila u najmnogoljudnijoj zemlji sveta.
Izvor: Tportal.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs