
Današnji kupci su prilično zahtevni, a trendovi se menjaju iz godine u godinu. Ipak, glavni trend vezan je uz crossover/SUV modele koji "niču kao pečurke posle kiše".
Na tržištu automobila praktično više nije moguće opstati ako u ponudi nemate takvo vozilo, pa smo tako u poslednje vreme svedoci SUV modela s potpisom Lamborghinija, Bentleya, Rolls-Roycea... Ali najviše komplikacija po pitanju naziva modela se javlja kod proizvođača koji su odlučili da zadovolje potrebe svih tržišnih niša.
U ovom slučaju držaćemo se tri velika nemačka proizvođača: Audija, BMW-a i Mercedesa. Krenimo s bavarskim proizvođačem. Stvari su ne tako davno bile prilično jasne - Serije 3, 5 i 7 su bile upotpunjene modelom X5 za sve one koji su želeli da imaju SUV. Kako stvari stoje danas? Modele s oznakom X više ne možete nabrojati prstima jedne ruke - tu su tako X1, nedavno predstavljeni X2, zatim X3 i X4, X5 koji je nedavno predstavljen u novoj generaciji, "coupe SUV" X6, a na tržište uskoro stiže XXL SUV koji nosi naziv X7.
Ne, stvari tu neće stati, budući da je najavljen i X8! Uz to, gotovo svaka serija sada sa sobom nosi nekoliko verzija. Tako uz Seriju 3 možete odobiti i Seriju 3 GT. Coupe verzija već nekoliko godina nosi naziv Serija 4, a ko želi "coupe limuzinu" odabraće Seriju 4 Gran Coupe.

U ovu priču uskoro ulazi i nova generacija Serije 8 koja menja Seriju 6, a uz klasičnu coupe i cabrio verziju, nudiće se i u Gran Coupe verziji (konceptni primerak smo videli u Ženevi, a serijska varijanta se testira i uskoro će biti spremna za premijeru). Dakle, prilično kompleksno, pogotovo ako svakodnevno ne pratite događanja u autoindustriji. Stvari će se dodatno zakomplikovati sa "i" modelima na struju, odnosno hibridnim verzijama. Ralph Mahler, šef proizvoda BMW-a za SAD u razgovoru za AutoGuide je izjavio da je svestan da su se stvari zakomplikovale, ali da kupci BMW-a u stvari s tim nemaju problema i da nisu zbunjeni kada su u pitanju dostupni modeli bavarskog proizvođača.
Temu ćemo nastaviti s Audijem. Modeli A3, A4, A6 i A8 su svima dobro poznati, ali danas je gama Audija kudikamo veća. Pre svega, tu su SUV modeli s oznakom Q koji kreću od najmanjeg model Q2, preko Q3, modela Q4 koji je ovih dana uhvaćen na testiranjima od strane špijunskih fotografa, do modela Q5, dobro poznatog Q7 ali i nedavno predstavljenog luskuznog sportskog SUV-a Q8 koji se vozi na istoj platformi kao i Lamborghini Urus.
Uz crossover/SUV modele, tu su i atraktivni coupe A5, limuzinski coupe A5 Sportback, kao i A7 koji takođe predstavlja sportsku coupe limuzinu. Stvar koja je kod Audija zbunila mnoge su nove oznake motorizacije. Tako više na zadnjem delu svih novih Audija nećete gledati popularne oznake 3.0 TDI i slično, već su oznake zapremine u potpunosti uklonjene i zamenjene brojevima.
Tako recimo svi modeli snage između 81 kW i 96 kW nose oznaku "30" na zadnjem dijelu. Brojka "35" krasi modele snage između 110 kW i 120 kW, dok je broj "40" rezervisan za modele koje pokreću motori snage između 125 kW i 150 kW. Takva nomenklatura se nastavlja sve do broja "70" za modele koji imaju više od 400 kW. Iako će nam biti potrebno neko vreme da se priviknemo, verujemo da u doba kada će na tržištu biti sve više hibrida ovakve oznake imaju više smisla od same zapremine motora.

Kao treći primer uzećemo Mercedes. A-klasa, B-klasa, C-klasa, E-klasa, S-klasa - stvari su tu prilično jasne od ranije...Ipak, i ovde je trend SUV modela doveo velik broj novih naziva.

Tako se kupcima nudi crossover GLA, nešto veći GLC, SUV GLE koji parira BMW-u X5 (a koji se pritom, za one koji su zbunjeni, pre zvao ML) kao i XXL SUV koji nosi naziv GLS i koji ćemo uskoro videti u novom ruhu. Novitet je i X-klasa - Mercedesov pick-up model, a novi električni SUV nosi naziv EQC. Tu su i trendovski "coupe SUV" modeli GLC Coupe i GLE Coupe...Ljubitelji sportskih modela mogu odabrati vrh ponude - model AMG GT.
Ipak, on se nudi u nekoliko varijanti: AMG GT predstavlja "osnovnu verziju", slede ga AMG GT C i AMG GT S. Ako želite još snažniju verziju, tu je AMG GT R, posebna verzija sa 585KS. Ne, tu nije kraj, jer je Mercedes ovih dana predstavio i AMG GT R Pro, koji će se nalaziti stepenicu ispod najavljenog AMG GT R Black Series modela!
I to bi bilo to! Ima svakako još slučajeva budući da velik broj proizvođača užurbano na tržište plasira modele "koji se traže", pre svega crossovere, SUV-ove i limuzinske ili SUV coupe verzije. Iako modeli i nazivi jesu kompleksni, u potpunosti shvatamo proizvođače koji na ovaj način zapravo samo odgovaraju na potrebe tržište i na želje samih kupaca.
Izvor: Jutarnji.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs