
Prošle godine je u Hrvatskoj prodat 60.041 novi putnički automobil, što je 18,3 odsto više nego godinu ranije kada ih je prodato 50.769, pokazuju podaci agencije Promocija plus koji se baziraju na evidenciji Ministarstva unutrašnjih poslova Hrvatske.
Tokom decembra put do kupca su pronašla 2.412 vozila, što čini rast od 12,4 odsto u odnosu na decembar 2017.
Najviše novih automobila je prošle godine u Hrvatskoj prodao Volkswagen – 8.932, sa učešćem u ukupnoj prodaji od 14,9 odsto, drugi je Renault sa 5.805 automobila i učešćem od 9,7 odsto, a treća je Škoda sa 5.293 komada i učešćem od 8,8 odsto.
Opel je sa 5.212 vozila na četvrtom mestu (sa učešćem od 8,7 odsto), a peti je Suzuki sa 3.794 vozila i učešćem koje iznosi 6,3 odsto.
Hrvatski građani, između ostalog, tokom 2018. su kupili i 1.804 nova Audija, 1.487 BMW-a kao i 1.216 Mercedesa i 85 Porschea.
Od “egzoričnih” marki, Hrvati su se počastili sa tri Maseratija, po jednim Ferrarijem i Lotusom, a vlasnika sa hrvatskim tablicama je dobio i jedan Rolls-Royce.
Ipak, najtraženiji prošlogodišnji modeli su bili hrvatskim džepovima značajno povoljniji modeli pa je tako najprodavanija bila Škoda Octavia sa prodajom 2.981 vozila, drugi je godinama veoma traženi Renault Clio (2.599), a treću poziciju drži Volkswagen Golf kojih je prodato 2.193 komada.
Izvor: Hina
Foto: arhiva Autoblog.rs