
Deset godina nakon lansiranja luksuznog brenda Infiniti na Starom kontinentu, Nissan razmišlja o povlačenju ove marke sa evropskog tržišta.
Prošla je decenija otkako je japanski proizvođač ponudio kupcima u Evropi premijum modele marke Infiniti kao alternativu, pre svega, nemačkoj trojci – Mercedesu, BMW-u i Audiju. Deset godina kasnije, prodajni rezultati su daleko od planiranih, pa bi Nissan mogao da povuče Infiniti vozila sa evropskog tržišta. Kako prenosi sajt AutoActu, Infiniti će otići iz Evrope ukoliko se uskoro prodaja ne poveća u značajnijem obimu.
Ipak, malo je verovatno da kupci u Evropi odjednom počnu masovnije da kupuju Infiniti, pa će menadžment grupacije Renault-Nissan-Mitsubishi dobro razmisliti da li im se isplati dalja prodaja. Za sada nema zvaničnih nagoveštaja o odlasku Infinitija sa evropskog kontinenta.
Prema podacima sajta CarSalesBase, Infiniti nije ni blizu zacrtanih prodajnih ciljeva za Evropu. Tako je, na primer, kompanija pre nekoliko godina prognozirala da će prodaja modela Q30 u Evropi iznositi između 30.000 i 40.000 jedinica godišnje. Međutim, u 2016. isporučeno je svega 8.453 ovih vozila, da bi 2017. prodaja pala na 7.617 automobila, a tokom 11 meseci 2018. u Evropi je prodato manje od 3.000 primeraka Q30.
Infiniti se u Evropi najbolje prodavao 2016, kada je isporučeno rekordnih 13.775 vozila, da bi rezultati iz godine u godinu bili sve lošiji. U 2017. prodat je 12.571 automobil, a u periodu januar-novembar 2018. manje od 6.000 automobila.
Sa druge strane okeana priča je sasvim drugačija. Severna Amerika, koja je ubedljivo najveće tržište za Infiniti, generiše čak 70% ukupne globalne prodaje ovog brenda.
Izvor: B92.net
Foto: arhiva Autoblog.rs