home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Jaguar Land Rover

Indijska megakompanija Tata, piše Bloomberg, razmatra opcije koje uključuju i prodaju manjinskog učešća u Jaguar Land Roveru (JLR) ili pronalaženje partnera s kojim bi mogli da zajednički razvijaju vozila i smanje troškove.

Automobilska industrija na globalnoj nivou je u velikim potencijalnim problemima oko skorašnjeg, nedefinisanog izlaska Velike Britanije iz Evropske unije, ali kako je rekao Rojtersu predstavnik Tata Motorsa: 'Glasine da Tata Motors želi da proda svoj udeo u JLR-u nisu tačne.' Iako je izvesno da se razmišlja o svim mogućim opcijama, još je rana faza razgovora s potencijalnim savetnicima oko rešavanja ovog problema, ali postoji realna mogućnost da neće biti nikakve transakcije. Rasprave o tome za sada su samo na privatnim osnovama.

Tata Motors bi se nevoljko odrekao kontrole nad onim što je nekad bio njegov krunski dragulj i možda bi pre potražio sveži kapital od investitora putem strateškog partnera ili državnog fonda. Tata Motors, sa sedištem u indijskom megalopolisu Mumbaiju, trenutno ima 100 posto učešća u Jaguar Land Roveru.

Jaguar Land Rover u poslednjih nekoliko meseci ostvaruje rast, ali prodaja u Kini je nastavila da pada, a kompanija je u januaru saopštila da ukida 10 posto radnih mesta zbog smanjene potražnje i neizvesnosti oko Bregzita. U poslednjem kvartalu je zabeležen gubitak od oko četiri milijarde dolara. Tata je upozorio da će JLR ostvariti operativni gubitak u godini do marta, u odnosu na raniju projekciju, s obzirom na slabu prodaju.

'Velika Britanija ostaje najvažnije tržište za JLR, a to tržište ima mnogo problema zbog Bregzita', izjavio je Deepesh Rathore, direktor Emerging Markets Automotive Advisorsa sa sedištem u Londonu. 'Uz toliku količinu vetra koji nam duva u čelo, JLR-u su potrebna ogromna ulaganja kako bi se pripremili i iskoristili sledeći rast tržišta.'

JLR je prošlog meseca saopštio da traži alternativne izvore finansiranja jer uslovi zaduživanja na tržištu obveznica u ovom trenutku nisu povoljni. Kompanija mora da prikupi milijardu dolara za 14 meseci kako bi zamenila dospele obveznice, a troši i na investicijski program za električne automobile.

Tata Motors je kupio marke Jaguar i Land Rover od Forda za 2,3 milijarde dolara u svojoj najvećoj akviziciji pre više od deset godina. Moody's Investors Service, S&P Global Ratings i Fitch Ratings imaju negativne kreditne prognoze za Tata Motors vezane za rizike poslovanja u Velikoj Britaniji.

Land Rover se i dalje svrstava među najvrednije marke u vlasništvu Tata grupe, koja kontroliše marku čaja Tetley i njujorški luksuzni hotel Pierre. Prema podacima kompanije Interbrand, ova automobilska marka je prošle godine vredela oko 6,2 milijarde dolara.

'Jaguar Land Rover ne samo da je imao problema s distribucijskom mrežom u Kini, nego je i precenio svoje automobile', izjavio je David Bailey, profesor na uglednoj Aston Business School. 'A kompanija je pokušala da se takmičii u segmentima u koje je jako teško ući jer su ih zauzeli snažniji igrači', izjavio je Bailey. 'JLR je takođe pokušao da se takmiči s BMW-om u svakom segmentu, što je bilo nemoguće. BMW je četiri puta veći.'

Izvor: Tportal.hr / Bloomberg

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 581



Komentari