
Uberov servis za deljenje automobila u Japanu ima novu konkurenciju, ali se ovoga puta ne radi o očekivanom rivalu.
Novi konkurent se pojavio pod imenom S.Ride, a radi se o servisu za rezervisanje prevoza koji je iznedrila kompanija Sony u partnerstvu s pet japanskih taksi kompanija. I kompanije kao što je Uber se već neko vreme udružuju sa japanskim taksistima, a posebno uoči predstojećih Olimpijskih igara, kako bi preuzele deo kolača, pa bi novi servis mogao da promeni pravila igre.
Sony aplikacija trenutno funkcioniše samo u Tokiju, a partneri zajedno imaju oko 10.000 vozila koja operišu u japanskoj metropoli. JapanTaxi, koji je jedan od partnera, kontroliše 60.000 vozila, ali se broj ne odnosi samo na Tokio, već na čitavu zemlju.
Slovo S u S.Ride nije oznaka za Sony, već za Simple, Smart i Speedy (jednostavno, pametno i brzo). Korisnici usluge mogu da plaćaju kreditnim karticama ili preko S.Ride Wallet opcije, koja uplate obrađuje preko QR koda koji se nalazi u okviru tableta na zadnjem sedištu svakog vozila.
Sony planira da servis obogati s još više opcija, poput one koja će uz pomoć veštačke inteligencije predviđati potražnju za vozilima u nekom periodu, što bi trebalo da spreči nedostatak vozača tokom velikih događaja poput Olimpijskih igara. Pretpostavlja se da će se servis uskoro proširiti izvan Tokija, ali ne i izvan Japana, budući da Sony za sada ne planira da aplikaciju pošalje u ostatak sveta.
Autor/izvor: SEEbiz / Nezavisne novine