home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA
Fiat Centoventi

Samo retki tradicionalni proizvođači automobila preživeće veliki tehnološki poremećaj po pitanju pogona, načina vožnje i prodaje budućih vozila.

Fiat Chrysler Automobiles je 'kuća marki' i to im obezbeđuje da će oni biti jedan od retkih tradicionalnih proizvođača automobila koji će preživeti poremećaje u automobilskoj industriji zbog porasta električnih i autonomnih automobila, izjavio je glavni izvršni direktor FCA-a Mike Manley za ugledni Bloomberg. Manleyjeva, kao i vizija njegova legendarnog prethodnika Sergia Marchionnea, bazira se na stavu da prepoznatljivi brendovi kao što su Jeep, Alfa Romeo i Maserati daju italijansko-američkoj kompaniji prednost pred proizvođačima za masovno tržište.

Manley, 55-godišnjak koji je nasledio Marchionnea u julu 2018., nekoliko dana pre njegove smrti, pod pritiskom je da učini preokret u neprofitabilnom poslovanju u Aziji i preoblikuje svoje evropske operacije usred ogromnih ulaganja potrebnih za uvođenje Fiat Chryslera u eru električnih vozila i nove usluge mobilnosti. 'Sto posto sam siguran' da će Fiat Chrysler moći da preživi jer 'smo u osnovi kuća marki', rekao je Manley u intervjuu prošlog meseca u sedištu kompanije u Torinu za novu biografiju preminulog Marchionnea.

U svom poslednjem intervjuu u januaru 2018. u njegovoj vili u Mičigenu, Marchionne je predvideo da proizvođači automobila imaju manje od decenije da se ponovno izmisle ili da rizikuju da postanu roba u potresu kada su u pitanju pogoni, način vožnje i prodaja budućih vozila. Prema Marchionneu, automobilska industrija će se podeliti na segmente, a premium brendovi će uspeti da zadrže svoje mesto, dok će se ostali proizvođači - kada je u pitanju segment jednostavnog transporta - boriti s napadima 'razarača' kao što su Tesla i Googleov Waymo, rekao je tada Marchionne. Upozorio je da je istoimeni brend Fiat više izložen riziku da postane 'robom' unutar portfelja proizvoda Fiat Chryslera.

Markione i Menli

Manley je u intervjuu izjavio da veruje da Fiat ima budućnost, navodeći uspeh njihovog legendarnog modela 500, koji je nakon decenija na tržištu srušio rekord po pitanju isporuka. 'Naše robne marke su pokazale da će moći da prežive', rekao je Manley.

Pietro Gorlier, koji vodi Fiat Chrysler u Evropi, ponovio je Manleyjev stav u odvojenom intervjuu za knjigu o Marchionneu u svojoj kancelariji Mirafiori u Torinu. On vidi italijansku marku koja ima svetlu budućnost u Evropi sa svojom porodicom 500, što uključuje 500X SUV, kao i uz razvoj 'koncepta mobilnosti'.

Na sajmu automobila u Ženevi u martu Fiat je predstavio prototip Centoventi, električni automobil na baterijski pogon koji klijenti mogu da u potpunosti prilagode i koji bi mogao da bude Fiatov odgovor na usluge mobilnosti u gradovima kao što su robotaksiji ili pružaoci usluga u vožnji poput Ubera ili Lyfta, prevozeći putnike korišćenjem automobila ljudi koji nisu klasični taksi prevoznici.

Manley je u poslednjih nekoliko nedelja nagovestio da je Fiat Chrysler otvoren za istraživanje načina saradnje ili čak spajanja s drugim proizvođačima automobila. Počeli su novi razgovori s PSA Grupom oko zajedničkih ulaganja, rekli su ljudi upoznati s tom temom. Na pitanje da li je Fiat razgovarao s francuskim proizvođačem automobila o dogovoru, Manley je to odbio da komentariše.

Izvršni direktor Fiat Chryslera dao u zajednički intervju s finansijskim direktorom Richardom Palmerom za knjigu 'Sergio Marchionne', koja će biti objavljena upravo danas 30. aprila na italijanskom jeziku, a izdavač je Sperling & Kupfer.

Knjiga je otkrila da su Palmer i Manley kandidati koje je predsednik Fiat Chryslera John Elkann planirao da predloži upravnom odboru 21. jula 2018., nakon što je saznao da se Marchionne više neće vratiti nakon operacije koju je imao nekoliko nedelja ranije.

U tim dramatičnim satima Palmer se povukao iz trke, otvarajući put šefu Jeepa, Fiatovoj najvrednijoj poslovnoj jedinici. Tako je Elkann predložio Manleyja, koji je vodio preporod u Jeepu, gde je prodaja porasla s 300.000 u 2009. na više od 1,6 miliona prodatih komada u 2018. godini. Palmer je odbio da komentariše to pitanje.

Palmer, koji je ostao na mestu finansijskog direktora i imenovan je u upravni odbor, blisko sarađuje s Manleyjem i Elkannom na strategiji Fiat Chryslera. On takođe ima novu odgovornost za spajanja i preuzimanja. Palmer je izjavio da su svi koji su radili s Marchionneom 'obogaćeni' tim iskustvom. 'Marchionne nije sebe smatrao izvršnim direktorom, nego se smatrao popravljačem (fixerom). Mrzio je dugo donošenje odluka oko nekog pitanja, samo je želeo da ga reši.' Za finansijskog direktora Marchionneovo nasleđe je inspiracija. 'Govorio je da je rukovodstvo privilegija i osećao je odgovornost za rad tima i za celu organizaciju', rekao je Palmer.

Izvor: Tportal.hr

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 837



Komentari