
Broj registrovanih novih automobila u Nemačkoj je smanjen u aprilu što može da signalizira da taj važni sektor još uvek nije našao formulu za uspešno prevladavanje teškoća koje izazivaju stroži testovi emisija izduvnih gasova i usporavanje svetske privrede.
U prošlom mesecu je u Nemačkoj registrovano 310.715 novih automobila, što je 1,1 posto manje nego u istom periodu prošle godine, objavila je Uprava za prevoz (KBA).
U periodu od januara do aprila prodaja je stagnirala, uz registrovanih blizu 1,2 miliona vozila.
Proizvođači automobila imaju teškoća s novim testovima emisije štetnih gasova Evropske unije koji se sprovode od septembra prošle godine i nekima su izazvali uska grla u nabavnim lancima.
Automobilski div Volkswagen (VW) je istakao u poslovnom izveštaju za prvo tromesečje da nove norme, poznate kao WLTP, predstavljaju izazov posebno za njegovog proizvođača skupljih vozila Audi, koji je u aprilu zabeležio pad prodaje na godišnjem nivou za 12,8 posto. Konkurentni brendovi BMW i Mercedes-Benz su prodali nešto više automobila.
U periodu od januara do aprila proizvođači u sastavu grupe VW su sa 221.000 prodatih automobila činili gotovo petinu ukupne prodaje u Nemačkoj, što je ipak manje za 4,5 posto u odnosu na isti period 2018.
Prodaja Opela je takođe smanjena u tom periodu, za tri posto.
BMW, Mercedes i Audi su prodali nešto više automobila dok se prodaja VW-ovog Porschea strmoglavila za 24,9 posto.
Prigušeni apetit za luksuznim automobilima bi mogao da bude simptom sumornog raspoloženja među kupcima s najvišim primanjima. Nemačka vlada je u prošlom mesecu snizila procenu rasta BDP-a u ovoj godini na samo 0,5 posto, podseća AFP.
Nemačka je u prošloj godini za dlaku izbegla tehničku recesiju, koja se definiše kao pad ekonomskih aktivnosti dva tromesečja zaredom, a istraživanja poslovnog poverenja pokazuju teškoće u oživljavanju privrednih aktivnosti.
Izvor: Seebiz.eu
Foto: arhiva Autoblog.rs