
Iako je predstavljena pre skoro tri decenije Opel Lotus Omega još uvek mami uzdahe ljubitelja automobila. Lansirana 1990. godine, Lotus Omega bila je (i ostala) jedna od najbržih limuzina na svetu i još uvek najjači serijski Opel.
Doduše, reč "serijski" treba uzeti s rezervom, jer je, osim vrhunskih performansi, ekskluzivitet Lotus Omegi dala činjenica da je do 1992. godine napravljeno svega 950 primeraka (uključujući i blizanca za britansko tržište Vauxhall Lotus Carlton).

Jedno od tih vozila ponudio je ovih dana švajcarski trgovac klasičnih automobila Oldtimer Galerie Toffen. Ono što ponuđenu Lotus Omegu (napravljenu 1992. godine) izdvaja od ostalih preživelih vozila je mala kilometraža – automobil je prešao svega 21.042 km.

Srce automobila je 3,6 litarski 6-cilindrični motor koji je baziran na standardnom 3.0 benzincu iz Omege. Inženjeri Lotusa povećali su zapreminu na 3,6 litara, dodali dva turbo punjača Garret T25, što je dalo impresivnu snagu od 377 "konja".

Prodavac pominje da njegova Opel Lotus Omega razvija "samo" 361 KS što se može objasniti nešto strožim ekološkim standardima u Švajcarskoj u vreme kada je automobil nastao.

Svejedno, Opel Lotus Omega se može pohvaliti impresivnim performansama pa je u trenutku nastanka bila druga najbrža serijska limuzina, nakon Alpine BMW B10 Biturbo.
Opel Lotus Omega se mogla pohvaliti još i poboljšanim oslanjanjem i kočnicama, te atraktivnim izgledom (veliki branici, ogroman zadnji spojler, dve izduvne cevi...). Takođe, grejana kožna sedišta, električni prozori i klima uređaj su bili retka pojava na početku '90-ih.
Na tržištu polovnjaka (Omega Lotus još nije oldtajmer jer nema 30 godina) teško je pronaći bolje očuvan primerak, pa ne čudi cena – 75.000 švajcarskih franaka. To je nešto više od 67 hljada evra, dok je, poređenja radi, nov automobil početkom '90-ih koštao 125.000 nemačkih maraka, odnosno 64.000 evra!
Izvor: Radiosarajevo.ba
Foto: Daniel Reinhard / Oldtimer Galerie Toffen