
Pre dva dana je zatvoren salon u Frankfurtu, koji je ove godine zabeležio 560.000 posetilaca što je čak tridesetak posto manje u odnosu na 2017. Veliki razlog za brigu?
Situacija je dakle ozbiljna. Štaviše, neki stručnjaci ovom i sličnim autosalonima predviđaju skoru propast, piše Tportal.hr.
Teško je doći do drugačijeg zaključka nakon što je broj posetilaca ovogodišnjeg izdanja pao za gotovo trećinu. Ali i pre početka nad Frankfurt su se nadvili tamni oblaci. Nedolazak mnogih svetskih proizvođača automobila, uključujući Toyotu, Peugeot, Nissan, Fiat i Ferrari, bio je ozbiljan udarac za organizatore, Nemačko udruženje automobilske industrije (Verband der Automobilindustrie ili VDA). Osim toga, hiljade klimatskih aktivista je protestvovalo ispred ulaza, podcrtavajući napetost između nemačke automobilske industrije i klimatskih ekoloških aktivista.
Uprkos silnom naporu prisutnih proizvođača automobila koji su demonstrirali svoju rastuću opredeljenost za dekarbonizaciju svoje proizvodne game novim električnim modelima kao što su Porsche Taycan, Opel Corsa i Volkswagen ID.3, nisu uspeli do kraja da pobude interes javnosti.

Ovogodišnje izdanje autosalona u Frankfurtu, kada se sve sabere, posetilo je 560.000 ljudi, navodi VDA. To se upoređuje s brojkom od 810.000 s bienalnoga autosalona, koji se smenjuje s onim u Parizu, poslednji put održanog 2017. usred dizelske krize Volkswagen Grupe i govora o zabranama vožnje u zagađenim evropskim gradskim centrima. I već tada se vodila rasprava o tome ima li ova izložba pravi format, jer je broj posetilaca pao s 931.700 u 2015. godini, što je bila najveća posećenost u poslednjih osam godina.
Automobilske izložbe od Detroita do Pariza se suočavaju s trendom pada zainteresovanosti ne samo posetilaca, već i izlagača povezanih s autoindustrijom u celini. Danas se sve veći broj automobilskih kompanija fokusira na marketinške napore na samostalnim, modernijim prezentacijama najnovijih proizvoda. Ipak, treba reći i da Frankfurt ove godine nije imao sreću, jer je globalni štrajk protiv klime, vođen od švedske mlade aktivistice Grete Thunberg, pao baš na poslednji petak održavanja IAA.
Zabeležen je i osetan pad zakupljenog izložbenog prostora. Scenografije izlagača su bile jednostavnije i ekonomičnije. Bivši direktor Opela Karl Thomas Neumann napisao je da je ovogodišnji autosalon u Frankfurtu bio ogroman neuspeh i 'tužna senka onoga što je nekad bio'. Predvideo je da idućeg izdanja 2021. godine neće biti.
U budućnosti će event menadžeri koji su do sada predlagali jako skupa rešenja sajamskih izlaganja svojim direktorima marketinga morati da potpuno promene izlagačku strategiju. Razlog leži u onome što posetioce obeshrabruje da dođu na ovakve događaje. Bilo da se radi o digitalnim platformama ili fizičkim tržištima, ovo može biti pogubno kada je trend protiv vas.
Predsednik VDA Bernhard Mattes je rekao da je udruženje vrlo zadovoljno zanimanjem javnosti za ovaj autosalon, rekavši da je događaj postigao 'nove dimenzije' u video zapisima na društvenim medijima. 'U digitalnom dobu, ono što se računa više nije samo broj pokrivenih kavdratnih metara, već relevantnost', rekao je Mattes.
Organizatori planiraju da pomlade format autosalona tako što će mu pružiti više osećaja tematskog parka i preneti koncept mobilnosti sa sajmova u grad kako bi uključio ljude u njihov svakodnevni život.
'Pitanje lokacije je povezano s tim', rekao je Mattes, koji je samo nekoliko sati nakon što je autosalon u Frankfurtu zvanično počeo, najavio da će napustiti svoju funkciju krajem godine. Frankfurt ostaje u igri, izjavio je, zajedno s drugim opcijama.
Nemački mediji su saopštili da će odluka o formatu i lokaciji biti doneta na proleće sledeće godine. Berlin bi, s mladom tehnički potkovanom populacijom od 3,75 miliona ljudi i brojnim mobility startapovima, mogao da bude pravi izbor lokacije za sledeće izdanje, navodi nemački Bild. Naravno, pod uslovom da sledećeg izdanja IAA uopšte i bude, jer pogledajmo samo sudbinu Velike nagrade Nemačke u Formuli 1 koja se godinama održavala na Hockenheimu. Čak ni prebogata Nemačka i njeno ogromno tržište više nemaju interesa za ovu neverovatnu skupu jednogodišnju priredbu, pa je ispala iz F1 kalendara za sledeću godinu. Da li će se ikada više vratiti? Malo verovatno.
Izvor: Tportal.hr
Foto: IAA