home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA
Renault Zoe

Električni modeli su sve zastupljeniji u ponudi svih velikih igrača na tržištu automobila. Ipak, proces prelaska s dizelaša i benzinaca na električare pa i hibride ipak će trajati neko vreme, a podaci ACEA-e (European Automobile Manufacturer Association) pokazuju da postoje velike razlike po tom pitanju širom Evrope.

To je u stvari i logično, a pre svega zavisi od kupovne moći kupaca, kao i mreže stanica za punjenje.

Evo kako to izgleda i kolike su razlike širom EU: kao prvi primer je uzeta Nemačka u kojoj je prošle godine prodato 67,504 modela koji se mogu puniti, što je 2 posto ukupnog tržišta. S druge strane, u Letoniji je udeo takvih modela tek 0,6 posto sa samo 93 prodatih modela. Pritom u ACEA-i naglašavaju da u ovu kategoriju osim naravno električnih modela spadaju i plug-in hibridi. Ove brojke dokazuju da su razlike ogromne.

„Kako se krećemo prema mobilnosti s nultom stopom emisije štetnih gasova, moramo obezbediti da ni jedna zemlja i njeni stanovnici ne budu zapostavljeni”, izjavio je Eric-Mark Huitema, direktor ACEA-e, prenosi Motoring Research. Pritom su zemlje koje najviše odstupaju upravo zemlje centralne i istočne Evrope. U Poljskoj je udeo pomenutih modela tek 0,2 posto, dok je u Slovačkoj taj postotak 0,3 posto s 293 prodata modela. Litvanija se takođe ne može pohvaliti s brojkama budući da sa 143 prodata primerka procenat iznosi tek 0,4 posto. Sledi Estonija sa 118 prodatih primeraka, te Bugarska sa 0,6 posto, odnosno 220 prodatih automobila.

Najuspešnija Švedska sa prodatih 28,327 primeraka predstavlja pravu suprotnost, budući da je to čak 8 posto tržišta. Holandija ima nešto veći broj prodatih modela (29,695), ali ipak nešto manji ukupni udeo na tržištu (6,7 posto).

Na trećem mestu se nalazi Velika Britanija sa 59,911 prodatih primeraka što je 2,5 posto ukupnog tržišta. Slede Francuska i Nemačka, a jasno je da razvijene zapadne zemlje postižu puno bolje rezultate po ovom pitanju. Jasno, zbog kombinacije bolje kupovne moći i razvijene mreže stanica za punjenje.

Izvor: Jutarnji.hr / Motoring Research

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 380



Komentari