home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Fiat 500

Iako su još uvek među najprodavanijim automobilima u prvih šest meseci u A-segmentu automobila u Evropi, pred modelima Fiat 500 i Panda s klasičnim motorima je neizvesna budućnost, piše Tportal.hr.

Fiat Chrysler Automobiles, tačnije Fiat, planira da napusti evropski segment miniautomobila, u kojem je lider, čime se pridružuju drugim proizvođačima automobila koji se 'odriču' svojih najmanjih automobila zbog povećanih troškova razvoja kako bi ih prilagodili strožim ograničenjima emisija, ali i zadovoljili stroge bezbednosne standarde. Naravno, ovde je reč o najmanjim gradskim automobilima s klasičnim motorima s unutrašnjim sagorevanjem, bilo da je reč o benzinskom ili dizelskom gorivu.

Fiat Panda Waze

Izvršni direktor FCA-e Mike Manley je rekao da proizvođač automobila planira da pokuša da prebaci Fiatove kupce miniautomobila u B-segment automobila (subkompaktni). 'U vrlo bliskoj budućnosti videćete nas kako se ponovo fokusiramo na ovaj segment s većom količinom, većom maržom, a to će uključivati ​ odmak od segmenta miniautomobila', rekao je Manley analitičarima na FCA-ovom predstavljanju rezultata poslovanja u trećem kvartalu. Sam izvršni direktor Manley nije precizirao dan kada će to zaista početi da se realizuje.

Modeli Fiat 500 i Panda dominiraju u evropskom segmentu miniautomobila, ali njihovo vreme polako curi i treba da se zamene. Trovratni Fiat 500 ima sada već 12 godina jer je na tržište lansiran još u julu 2007. u retro stilu nadahnutim Fiatovim originalnim modelom 500, lansiranim 1957., koji je postao ikona. Evropska prodaja modela 500 je pala za devet posto, na 100.150, u prvom polugodištu ove godine.

S druge strane, Panda treće generacije je izašla na tržište u februaru 2012. godine, ali prodaja ovog modela je porasla za 15 posto, na 105.534 u prvom polugodištu, prema Automotive News Europe i njihovoj analizi prodaje po segmentima.

FCA je u trećem tromesečju iskazala gubitak u Evropi od 55 miliona evra. A Manley je rekao analitičarima da Fiatovi 'komercijalni izazovi' u Evropi proizlaze iz vrlo visoke izloženosti segmentu miniautomobila s niskom maržom i paletom modela čija je prosečna dob 'najviša u industriji'.

Fiat sada planira da povrati kupce u B-segmentu iz kojeg je izašao prošle godine, kada je ukinuta proizvodnja modela Punto hatchback. Bivši predsednik FCA Sergio Marchionne je rekao da njegova prodaja nije bila dovoljno velika da bi se moglo ući u projekat njegovog naslednika. Fiat će imati kao cilj preusmeriti lojalne kupce miniautomobila na subkompaktne automobile, istovremeno zadržavajući kupce koji i dalje poseduju Punto, rekao je Manley.

Fiat Punto

Segment malih automobila je najveći u Evropi i 'mnogo je veći profitni bazen od A-segmenta (miniautomobili)', rekao je Manley. Manley nije raspravljao o tome koje nove modele će Fiat predstaviti u tom subkompaktnom segmentu. Takođe nije komentarisao budućnost Pande i 500.

Planirano spajanje FCA s PSA grupom bi omogućilo Fiatu pristup PSA-ovoj modularnoj platformi (Common Modular Platform), koja je osnova najnovijih malih automobila kao što su Peugeot 208 i Opel Corsa. Ovi automobili imaju potpuno električne verzije, kao i verzije s motorima s unutrašnjim sagorevanjem.

Fiat 500L

Fiat takođe prodaje i druge automobile koji u svom imenu imaju oznaku 500, ali se nalaze u B-segmentu malih automobila. 500L je prema prodaji u prvih šest meseci ove godine u evropskom segmentu malih automobila s prodajom od 24.112 komada dok je model 500X bio 10. najprodavaniji u malom SUV / crossover segmentu. Modeli 500L i 500X su napravljeni na platformi koja se takođe koristi za modele Jeep Compass i Renegade. S druge strane, modeli Panda i 500 koriste Fiatovu mini platformu.

Fiat 500X

Ipak, mnogi analitičari, poput Felipea Munoza iz JATO Dynamicsa, sumnjaju da će Fiat u potpunosti napustiti segment miniautomobila. Jedna od ideja je da hatchback modeli 500 i Panda poboljšaju nivo sadržaja i cene te se tako uključe u B-segment automobila. Druga ideja je da Fiat pokuša da ponovi uspešnu formulu modela 500 hatchback s malo većim automobilom.

Lancia Ypsilon, koji se prodaje kao mali automobil B-segmenta, a napravljena je na istoj mini platformi kao i Panda, primer je kako bi to moglo da funkcioniše, rekao je Munoz.

Lancia Ypsilon

Proces revidiranja politike proizvodnje malih automobila, koji je pred proizvođačem Fiat Chrysler Automobiles, Ford i Opel već su sproveli i izašli iz evropskog segmenta miniautomobila. Ford zaustavlja uvoz u Evropu u Indiji proizvedenog modela Ka +, dok je Opel odustao od modela Karl i Adam. Imamo i drugi primer - Volkswagenovi direktori su izjavili privatno da se proizvođač automobila priprema za ukidanje modela Up s klasičnim motorom, što bi gotovo sigurno značilo da će nestati i Seat Mii s pogonom na fosilno gorivo, kao i Škoda Citigo.

Naravno, svi ovi automobili A i B-segmenta, uz njihovo osveženje, mogli bi da se i dalje viđaju na saobraćajnicama evropskih gradova, ali samo kao elektrifikovani modeli.

Fiat Centoventi concept

Možda je i Fiat Concept Centoventi prikazan na ovogodišnjem autosalonu u Ženevi dobar pokazatelj smera?

Izvor: Tportal.hr

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 1346



Komentari