home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Ferrari SF90

Ferrari će imati svoj potpuno električni model spreman tek nakon 2025. godine jer tehnologija baterija zahteva veći razvoj, rekao je izvršni direktor Louis C. Camilleri, odlažućii tako očekivanja.

Kako prenosi Tportal.hr, ranije su iz Ferrarija najavili da će njihov konkurent na samom vrhu tržišta sportskih električnih vozila biti dostupan tek nakon što trenutni industrijski plan završi 2022. godine. Za sve istinske ljubitelje Ferrarijeva 'lika i dela' čini se da bi ovo mogla u stvari da bude pozitivna vest, ali pobornici sve strožih evropskih i svetskih pravila o smanjenju emisijama CO2 nikada se neće složiti s ovim prvima.

Analitičari kažu da ga nisu očekivali pre 2023. godine, ali najnoviji komentari ukazuju na to da bi stvarno lansiranje moglo da bude još i kasnije. 'Tehnologija baterija još nije tamo gde bi trebalo da bude', rekao je Camilleri novinarima u Centro Stileu u Ferrarijevoj fabrici Maranello.

'Još uvek postoje značajna pitanja u pogledu autonomije, u pogledu brzine punjenja. Dakle, na kraju ćemo izaći s jednim. Ali to je nakon 2025. Ne u kratkom roku', rekao je on.

Camilleri je rekao da je Ferrari 'svakako' proučavao potpuno električni automobil grand tourer (GT), ali da će se 'držati hibridnih vozila' za 'trenutnu predvidljivu budućnost'.

Početkom ove godine Ferrari je predstavio SF 90 Stradale (na slici), svoj prvi hibridni automobil u serijskoj proizvodnji, ali italijanski proizvođač sportskih superautomobila želi da 60 posto njegovih automobila prodatih do 2022. godine budu hibridi. SF90 Stradale ima benzinski turbo motor V8 (pod 90°) koji može da isporuči 780 KS, što je najveća snaga bilo kojeg 8-cilindraša u istoriji Ferrarija. Preostalih 220 KS isporučuju tri elektromotora, jedan sa zadnje strane, poznat kao MGU-K (kinetički motor generator) izveden iz njihovog ovogodišnjeg bolida Formule 1 pod nazivom SF90 te smešten između motora i novog 8-stepenog menjača s dvostrukim kvačilom. Ostala dva elektromotora su smeštena na prednjoj osovini. Litijum-jonska baterija visokih performansi obezbeđuje snagu za sva tri motora i garantuje raspon od 25 kilometara u potpuno električnom načinu rada eDrive, koristeći samo prednju osovinu. Kada se motor s unutrašnjim sagorevanjem isključi, dva nezavisna prednja motora isporučuju maksimalnu brzinu od 135 km/h uz uzdužno ubrzanje od otprilike 0,4 G.

Camilleri je rekao da proizvođač automobila takođe razmatra alternativne tehnologije za svoje automobile, uključujući vodonik i biogoriva.

'Gledamo razne pogonske sklopove i pokušavamo da vidimo šta bi bilo najefkasnije u smislu naše vizije za Ferrarijeve automobile u budućnosti', rekao je Camilleri.

Prošlog meseca Ferrari je povećao svoje smernice za ovogodišnju zaradu na 1,27 milijardi evra i rekao da očekuje snažne rezultate u 2020. godini.

'Uskoro ćemo zatvoriti još jednu rekordnu godinu. Dobro smo se proveli po svim mernim podacima, proizvodnji, prihodima, dohotku, novčanom toku. Dakle, ovde ćete videti puno nasmejanih lica', rekao je Camilleri.

Izvor: Tportal.hr

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 612



Komentari