
Američka komisija za vrednosne papire i berze (SEC) pokrenula je istragu protiv nemačkog proizvođača luksuznih automobila BMW zbog sumnjivih prodajnih praksi kojima se naduvavaju podaci o broju prodatih automobila, saopštili su u utorak američki mediji, a prenosi Poslovni.hr.
Prema navodima u The Wall Street Journalu (WSJ), SEC proverava BMW-ove komercijalne prakse u SAD-u kako bi utvrdio da li kompanija nastoji da uz pomoć ovlašćenih trgovaca ulepša podatke o broju prodatih automobila.
Američki regulatori sumnjaju da je BMW uz pomoć trgovaca naduvavao podatke o prodaji. Trgovci katkad kupuju vozila iz vlastitih zaliha i koriste ih za pozajmljivanje. Proizvođači im često nude bonuse za takvu kupovinu kako bi poboljšali brojke o prodatim automobilima.
„Posredi je fiktivna prodaja budući da proizvod nije stvarno prodat", rekao je anonimni prodavac prema izveštaju Automotive Newsa.
„SEC nas je kontaktirao i u potpunosti ćemo sarađivati u njihovoj istrazi”, rekao je predstavnik BMW-a za WSJ.
Izvor: Poslovni.hr / Hina
Foto: arhiva Autoblog.rs