home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
prikolice s baterijama

Kupci koji žele da kupe električni automobil se suočavaju s dilemom da li da plate više za velike baterije i dalji domet ili da češće pune svoja vozila.

Pariska razvojna kompanija EP Tender veruje da je eliminisala potrebu za ovim izborom između troškova i dometa. Šta je njihov plan? Prikolice s baterijama, piše Klix.ba.

"Rešavamo pitanje izrade električnih vozila koji će moći da se koriste i za dugačka putovanja", kaže izvršni direktor Jean-Baptiste Segard.

EP Tender je dobio ime po malim čamcima koji opslužuju velike brodove. Kompanija želi da na glavnim putničkim rutama postavi stanice za iznajmljivanje prikolica. Vozači električnih vozila će sačekati da se prikolica zakači za zadnji deo njihovih automobila, a zatim će iskoristiti dodatnih 60 kW/h baterije kako bi stigli na svoje odredište ili do sledeće prikolice.

Maksimalna cena najma bi bila 34 evra (37 dolara) za jednu prikolicu, predviđa kompanija.

Inicijalna ideja EP Tendera je bila da se u prikolicu stavi motor sa sagorevanjem kako bi se stvorili hibridi izvan električnih automobila. Kompanija trenutno ima 20 takvih prikolica koje koriste njihovi kupci, a svi voze Renault Zoe ili električne Kangoo kombije. Pad cena baterija je uverio kompaniju da promeni ovo.

"Naši kupci i dalje koriste verziju motora sa sagorevanjem, ali mi to ne razvijamo jer nas više vuče priča s baterijama. Baterije su jako unapređene", kaže za Automotive News Europe Hugo Basset, inženjer tima.

Basset kaže da firma pregovara s Renaultom i PSA grupom u Francuskoj da fabrički postave priključke na svoja električna vozila.

Trenutno, mnoga električna vozila nisu prilagođena za vuču , ali EP Tender kaže da će se to promeniti od 2022. Do tada se sve što je potrebno može ugraditi za 600 evra.

Renault je bio pionir u potrazi za rešavanjem problema punjenja za velike udaljenosti. Oni su još 2008. godine sarađivali s izraelskom firmom Better Place na uvođenju zamenjivih baterija u svoja električna vozila, počevši od Fluence limuzine. Međutim, to nije uspelo, a Better Place je ugašen 2013. godine.

Prikolica nosi puno manje rizika, tvrdi Basset: "Ne trošimo milione na stanice za zamenu baterija.

Kompanija radi na mogućim nedostacima. Na primer, prikolice se redizajniraju tako da budu što aerodinamičnije. One takođe imaju drugi set manjih točkova koji se spuštaju kako bi olakšali vožnju unazad. Postoji još jedna prednost. Kada se ne koriste, prikolice se mogu povezati s mrežom kako bi se ponovno napunile.

Željena cena za prikolicu je 10.000 evra, a poslovni plana kpompanije predviđa da će svoj prvi profit ostvariti 2024. godine sa 60.000 kupaca koji će iznajmljivati 4.150 prikolica.

U još fluidnom svetu električnih vozila, prikolice koje povećavaju domet bi mogle biti jedan od načina koji će put od motora sa sagorevanjem do skupljeg električnog vozila učiniti lakšim.

Izvor: Klix.ba

Foto: EP Tender          



čitanja : 1265



Komentari