
Kao što je to slučaj s mnogim zemljama sveta, virus COVID-19 paralizovao je i Rusiju. Iako su brojke zaraženih i smrtno stradalih još uvek niske u odnosu na veličinu ruske populacije, ipak se virus širi zemljom, a tek se očekuje vrhunac pandemije.
Kako prenosi Radiosarajevo.ba, u okviru mera borbe protiv koronavirusa ruske vlasti su zaposlenima u javnom sektoru dale odmor od 28. marta do kraja aprila, što su mnogi iskoristili da napuste gradove i odu u vikendice i kuće u ruralnim predelima. Rad su obustavile i brojne fabrike automobila, ali podaci o prodaji vozila u martu su skoro nestvarni obzirom na okruženje, uprkos tome što je COVID-19 u jačem obimu stigao tek krajem meseca.
Prema podacima analitičke agencije "Autostat", u martu 2020. godine Rusi su kupili nešto više od 160 hiljada novih automobila. To je za 22,7 posto više u odnosu na mart prošle godine. Najpopularnija marka i dalje je domaća Lada, koja drži skoro petinu (19,7 posto) ruskog tržišta. U martu su Rusi kupili 31.608 automobila sa znakom Lade, što je za 6,6 posto više u odnosu na rezultat od pre godinu dana.
Na drugom mestu je KIA s 23.648 prodatih vozila (+34,9 posto), a na trećem drugi član južnokorejskog koncerna - Hyundai (18 hiljada vozila; +29,3 posto). KIA i Hyundai skoro da su "domaće" marke na ruskom tržištu jer u fabrici u Sankt Peterburgu prave automobile za Rusiju, sa visokim udelom lokalizacije komponenti.
"Domaći" status imaju i dve preostale marke u "top 5": Renault je s 13 hiljada prodatih vozila (+10,2 posto) na četvrtom, a Volkswagen (11.617 jedinica; +39,5 posto) na petom mestu, zahvaljujući pre svega modelima iz ruskih fabrika u Moskvi i Kalugi. Među 10 najprodavanijih marki nalaze se i Toyota, Škoda, Nissan, BMW i Mercedes.

Kada je reč o najprodavanijim modelima, prvo mesto drži Lada Granta (11.986 prodatih jedinica), slede Lada Vesta (10.817), Kia Rio (9.751), Hyundai Creta (8.123), Volkswagen Polo Sedan (5.859).
Izvor: Radiosarajevo.ba
Foto: arhiva Autoblog.rs