Francuski proizvođač automobila Renault Group je objavio podatke o gubicima u prvoj polovini 2020. godine koji su usledili nakon restriktivnih mera uvedenih u cilju zaustavljanja širenja pandemije koronavirusa, prenosi Anadolu Agency (AA).
Prodaja Renaultovih vozila je opala za 34,9 posto, na 1,26 miliona jedinica u periodu januar-jun ove godine.
Prihodi kompanije su u istom periodu takođe smanjeni za 34,3 posto i iznosili su 18,4 milijarde evra (21,6 milijardi dolara), dok je neto prihod bio manji za 7,4 milijarde evra.
“Kompanija takođe potvrđuje cilj da ove godine smanji troškove u iznosu od 600 miliona evra, što predstavlja 30 posto uštede planiranih troškova za 2022. godinu”, najavili su iz kompanije Renault.
Francuski proizvođač automobila je u maju saopštio da će ukinuti 15.000 radnih mesta na globalnom nivou kako bi smanjili troškove usred globalne pandemije.
Automobilska industrija je jedna od privrednih grana koje su najteže pogođene pandemijom koronavirusa. Na vrhuncu pandemije autoindustrija je zabeležila pad prodaje novih vozila za više od 80 posto.
U vodećim svetskim brendovima su zato sa izvesnim optimizmom očekivali popuštanje restriktivnih mera, iako im je bilo jasno da neće biti nimalo lako dostići nivo prodaje od pre pandemije.
Takva situacija će se negativno odraziti na mnoge segmente privrede jer autoindustrija direktno zapošljava širom sveta oko osam miliona ljudi.
Izvor: Anadolu Agency
Foto: arhiva Autoblog.rs