home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
AdBlue

Uprkos tome što savremeni dizel motori, između ostalog zahvaljujući DPF-u, relativno malo zagađuju vazduh u odnosu na nekadašnje dizelaše, ipak izbacuju mnogo azotnih oksida.

Nećemo „daviti“ hemijom i objašnjavanjem kako i zašto nastaju azotni oksidi, ali treba znati da su veoma štetni i po ljudsko zdravlje i po životnu okolinu generalno. Ovo je poznato još odavno. Kada je 2005/2006. godine uveden Euro 4 standard u EU za sva nova vozila, dizelaši su smeli da izbacuju najviše 0,25 grama azotnih oksida po pređenom kilometru - 0.25 g/km. Sa Euro 5 standardom, granica je spuštena na 0.18 g/km. Euro 6 standard je doneo granicu od 0.08 g/km.

Da bi mogli da ispune ova ograničenja, proizvođači su počeli da koriste sistem pod nazivom SCR (Selective Catalytic Reduction) koji u izduvni sistem ubrizgava AdBlue tečnost kako bi se smanjio nivo azotnih oksida u izduvnim gasovima.

Kompletan članak na sajtu Polovniautomobili.com



čitanja : 4332



Komentari