
Jedan od velikih argumenata zagovornika električnih automobila su niži operativni troškovi u odnosu na benzinske ili dizelske automobile. Servisi su jeftiniji, a činilo se da će to biti i struja, odnosno ukupna potrošnja…
Međutim, kolege iz Nemačkog autokluba (ADAC) su dokazale suprotno. Naime, posedovati električni automobil nije tako jeftino, barem iz perspektive punjenja i plaćanja odgovarajuće cene. Kažu u ADAC-u da je u junu prosečna cena goriva bila 108.6 centi, a po prosečnoj potrošnji Golfa TDI sa 150 KS (4,8 litara) cena goriva na 100 km bila bi oko 5.21 evro.
S druge strane, eGolf u proseku u realnim uslovima troši 17,3 kWh na 100 km, a cena potrošene energije – ako se vozilo punilo na kućnoj utičnici – je 5.36 evra. Dakle, ideja da će svakodnevnim troškovima električni automobil opravdati višu cenu kupovine, ne stoji. Situacija je još gora ako punite napolju, na primer na mreži stanica za punjenje Ionity na autoputu. Cena 100 kilometara za električni Golf u tom slučaju raste na čak 13.32 evra što je i više nego dvostruko skuplje nego gorivo za 100 km dizelskog Golfa.
Izvor: Revijahak.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs