home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA
Tesla Model 3

Razlika u dometu u hladnim i toplim vremenskim uslovima je jedna od najčešćih tema kada se priča o električnim automobilima. Zato je InsideEVs napravio dva testa aktuelnog Tesla Modela 3. Jedan test je napravljen u zimskom periodu, a drugi u idealnim vremenskim uslovima kako bi se utvrdilo da li postoji razlika i koliko sama temperatura utiče na bateriju.

Kako prenosi portal Vozim.hr, testovi su odrađeni na ruti između Rima i italijanske opštine Forlì pa se tako mogu izvući podaci o potrošnji u gradskoj vožnji, potrošnji na otvorenom putu ali i autoputu. Zimski test je sproveden tokom januara kada je prosečna temperatura iznosila oko 6° C, a letnji je sproveden nedavno s prosečnom temperaturom 26° C što se ujedno smatra i idealnim uslovima za električne automobile.

Tesla Model 3 je u idealnim vremenskim uslovima srušio rekord po efikasnosti s potrošnjom od samo 11,9 kWh na 100 kilometara. S druge strane, u zimskim vremenskim uslovima je ta potrošnja iznosila 14,7 kWh / 100 km što je značajna razlika, ali još uvek u specifikacijama koje prikazuje Tesla.

To je razlika od 23,5 posto, odnosno ako Tesla navodi da Model 3 ima domet od 409 km, zimi je taj domet smanjen na prosečnih 315 kilometara. Međutim, navedeni domet od 409 kilometara je izračunati prosek od strane WLTP-a, a isti se u realnim uslovima pokazao prilično većim. Tako je primera radi tokom letnjeg testa Tesla imao maksimalni domet od čak 540 kilometara.

Takođe treba uzeti u obzir da je InsideEVs radio ove testove u realnim uslovima pa su tokom zime konstantno bila upaljena svetla a u unutrašnjosti je celo vreme bilo uključeno grejanje. Osim toga, kao i na standardnim automobilima, većoj potrošnji doprinose i zimske gume pa takva razlika ne bi trebalo da čudi.

InsideEVs je prešao oko 1050 kilometara po testu pa je potrošnja na punionicama u letnjem testu ukupno iznosila 10,02 evra, a na zimskom testu 12,17 evra. Iako je razlika u procentima prilično velika, ovakvi troškovi su izuzetno mali u poređenju s troškovima kakve bi napravili prosečni benzinski ili dizelski automobili.

Izvor: Vozim.hr / InsideEVs



čitanja : 1093



Komentari