home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA
Fiat 500X

Kako prenosi Tanjug, kompanije Fijat Krajsler i PSA Pežo potvrdile su danas napredak ka potpunom spajanju, kako bi se stvorila četvrta na svetu po veličini kompanija po proizvodnji automobila, a završetak spajanja očekuje se do kraja marta 2021. godine.

Spajanje italijansko-američke sa francuskom kompanijom dogovoreno je prošle godine, a sa ciljem da se stvori proizvođač automobila koji može da se suoči s izazovima strožih propisa o emisijama gasova i prelaska na nove tehnologije, prenosi AP.

Peugeot 2008

Kako se navodi, nova kompanija zvaće se Stelantis. Odbori dve kompanije potpisali su prekogranične uslove sporazuma koji će omogućiti grupi PSA da proda manji udeo u francuskom dobavljaču automobila Faurečia. PSA trenutno drži udeo od 46 odsto.

Datum završetka spajanja je u skladu sa prvobitnim vremenskim okvirom, uprkos uticaju pandemije korona virusa. Nova kompanija imaće kapacitet da proizvodi 8,7 miliona automobila godišnje, odmah iza Folksvagena, alijanse Reno - Nisan i Tojote.

Rekordna zarada Fijat-Krajslera u trećem kvartalu

Italijansko-američki proizvođač automobila Fijat-Krajsler zabeležio je rekordnu zaradu u trećem kvartalu, dok se proizvodnja vratila na nivo od pre pandemije korna virusa.

Kompanije koja je u završnoj fazi spajanja sa francuskim rivalom PSA Pežoom, prijavila je neto profit za tromesečje koje se završilo 30. septembra od 1,2 milijarde dolara, dok je prošle godine zabeležen gubitak od 179 miliona evra.

Fijat-Krajsler je prijavio prilagođenu zaradu pre taksi i kamate u Severnoj Americi od 2,5 milijardi evra, što je nadoknadilo sve teže gubitke u Evropi, Aziji i na luksuznom modelu "maserati", prenosi AP. Latinska Amerika je jedini preostali region u kojem je zabeležen profit, ali je on umanjen za dve trećine na 46 miliona evra.

Kompanija je saopštila da je globalna zarada pre taksi i kamate rekordnih 2,3 milijarde evra, uprkos padu prihoda od 6 odsto na 26 milijardi evra.

Isporuke na globalnom nivou pale su za 3 odsto, najvećim delom zbog renoviranja fabrike u Severnoj Americi za proizvodnju novog "džip grand vagoenra" i uhodanju proizvodnje "dodž grand karavan" klasičnog mini vena.

Izvor: Tanjug.rs

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 434



Komentari