
Deonice Tesle su ove godine do sada skočile neverovatnih 427 posto, međutim sada je moguće da bi najnovija zbivanja oko Teslinog Modela 3 koji se proizvodi u Kini mogla dovesti do meteorskog pada cena deonica kompanije.
Naime, prema izveštajima koji dolaze iz Kine, u Tesli su, čini se, izveli krucijalnu grešku jer nisu dovoljno testirali baterije za Model 3 koji se proizvodi u kineskom pogonu Giga Shanghai.
Kako piše Jutarnji.hr, u početku se sve činilo sjajno kad su iz londonske agencije Benchmark Mineral Intelligence rekli da će Tesla Model 3 iz kineske proizvodnje stizati s LFP ćelijama baterija (litijum-gvožđe-fosfat). Takve baterije su jeftinije i otpornije od litijum-jonskih, a kada je Tesla Model 3 iz Kine s LFP ćelijama baterija bio predstavljen, nudio je 468 kilometara dometa u okviru NEDC ciklusa - više nego što je mogao s litijum-jonskim. Sada se pokazuje da taj domet dramatično opada na pola po hladnom vremenu, navodi Sina Finance.
Taj kineski portal je objavio članak o vlasniku Modela 3 u kome tvrdi da mu je domet pao s 420 na 241 kilometar s pet posto preostale napunjenosti baterije. Prema istom članku, razlog tome je što Tesla nije dovoljno dugo testirao model 3 s LFP baterijama. Umesto toga, oslanjali su se na informacije kupaca za evaluaciju i poboljšanje baterija.
Dok su testiranja paketa baterija 2170 trajala 23 meseca, Tesla Motors je LFP baterije pustio u prodaju za samo 12 meseci, prema izvoru iz Sina Financea, inače Teslinog zaposlenog koji je nedavno napustio kompaniju. CATL (globalni lider u razvoju i proizvodnji litijum-jonskih baterija) je potvrdio da je prošlo samo devet meseci između najave Modela 3 s tim baterijama i početka isporuke LFP ćelija Tesli.
Osim manjeg dometa, u članku se govori i o barem jednom slučaju ozbiljnog propadanja baterije. Klijent iz Šangaja koji je kupio Model 3 s LFP baterijama krajem oktobra počeo je da primećuje da mu je domet opao s 413 km koliko je prvo imao, na 353 km nakon nešto više od dve nedelje.
Kad je automobil odvezao nazad u Teslin servisni centar kako bi proverio SOC (stanje napunjenosti) svoje baterije, prikazao je samo 46,2 kWh s potpuno napunjenim baterijama - puno manje od 55 kWh koliko bi trebalo. Rešenje koje su naveli iz Tesle jeste da vlasnici barem jednom nedeljno napune bateriju na 100 posto. I ne samo to, preporučuje se da se uvek napuni do 100 posto kad god bi automobil bio na punjaču što posredno dovodi do dužih redova na Supercharger punjačima.
Međutim, inženjer s kojim su razgovarali iz Sina Finance rekao je da bi to na kraju moglo da ošteti baterije. Ova priča koja se za sada tiče Kine bi mogla da poprimi puno veće razmere iz jednog razloga - prvi Teslini Modeli 3 koje su stigli 26. novembra za prodaju u Evropi imaju upravo LFP baterije. S obzirom na to da će dobar deo njih otići u zemlje poput Norveške, Finske i Švedske verovatno ćemo još čuti o tom problemu i na Starom kontinentu...
Izvor: Jutarnji.hr / Sina Finance
Foto: arhiva Autoblog.rs